Съдържание
Кога да смените пистовия ремък на алтернатора си: симптоми и причини
Какво е пистов ремък?
Алтернаторът на автомобила е, на практика, генератор на ток, който зарежда акумулатора и му позволява да подава постоянен ток за захранване на ключовите електрически компоненти на колата. Без него акумулаторът ще се изтощи бързо и няма да има енергията за подаване на ток към всичките компоненти продължително време.
Алтернаторът е закрепен към двигателя със скоби и болтове. Захранва се от коляновия вал и се задвижва от ремък.
В миналото, в двигателите на автомобилите са използвани няколко отделни ремъка, като клинови ремъци, за различни агрегати на двигателя. Алтернаторът е бил задвижван от отделен ремък, който е бил обвит около ролките на коляновия вал и алтернатора. В днешни дни в повечето автомобили се използва един ремък, който се нарича пистов ремък и служи за задвижването на многобройни устройства, включително алтернатора, помпата на серво управлението, водната помпа и климатичната система. Тези оребрени ремъци са проектирани да поддържат максимален контакт с ролките, за да се повиши предадената сила. Ако ремъкът се повреди, тези устройства ще спрат да работят и, в резултат от това, електрическата система на колата може да се изключи.
Кога се сменя ремъка
Клиновите ремъци обикновено издържат до 4 години или 60 000 км, а новите пистови ремъци много по-дълги и като цяло по-лесно се поддържат. Средният пробег на пистовият ремък може да е между 100 000 и 150 000 км. Ремъците направени от етилен пропилен диен мономер (EPDM) са по-издръжливи от стандартните и могат да се използват около 10 години преди да имат нужда от смяна.
Обаче, с остаряването на пистовия ремък могат да се появят някои проблема. Например, с времето той може да се изтрие, износи или напука, както и да се разхлаби или размести. Своевременната смяна на ремъка е най-добрият начин да сте сигурни, че системата няма да спре да работи, докато автомобила е на пътя и да се получи значително повреждане на задвижваните компоненти и акумулатора за кола.
Причини за проблеми с ремъка на алтернатора
Остаряване. Това е най-честата причина за смяна на ремъка, тъй като той ще се разтегне и износи с времето. Ако бъде оставен за твърде дълго, могат да се появят пукнатини.
Повреден обтегач. Обтегачът е това, което поддържа ремъкът обтегнат, за да предотвратява приплъзването му. Той трябва да се проверява за признаци на напукване или контакт между рамото на обтегача и пружинния корпус.
Течове на работни течности. На ремъците могат да въздействат работни течности като антифриз, масло и хидравлична течност за кола. Те са на петролна основа и поради това могат да повредят гумената повърхност на компонента.
Разместване на ролки. Ако задвижваща ролка бъде изместена, това може да натовари ремъка и да причини износването му или да се изплъзне напълно.
Неизправни / повредени лагери. Повредените лагери могат също да причинят приплъзване и прегряване поради прекомерно триене.
Симптоми на разхлабен ремък на алтернатора
Това е списък с най-честите симптоми, които ще ви помогнат да идентифицирате, кога е нужно да смените ремъка поради загуба на контакт или обтягане.
Включва се предупредителната лампа за зареждане на акумулатора. Това трябва да е един от първите важни предупредителни знаци и е важно е да се изследват всички възможни причини. Лампите на колата могат да започнат да мигат или да са по-тъмни от обичайното. Това може да е признак за проблеми с акумулатора, както и с алтернатора. Мигането може да продължи известно време преди светлините евентуално да спрат да работят поради липса на захранване.
Има силно свирене или скърцане изпод предния капак. Тези шумове се причиняват от повишеното триене с компонентите на ролките.
Автомобилът често гасне. Ако ремъкът е твърде разхлабен или приплъзва, това причини изгасване на двигателя. Това може да е много опасно, ако колата е на натоварен път или магистрала. Акумулаторът е изтощен. Ако проблемът е сериозен, акумулаторът няма да може да поддържа заряда си и може да се изтощи бързо след палене на колата.
Мога ли да сменя пистовия ремък самостоятелно?
Разбира се, че можете. Стига да имате нужните инструменти и умения, ще можете да смените този компонент самостоятелно у дома. Обаче, може да се наложи да смените и други счупени или износени части, като обтегача на ремъка.
ТОП продукти по темата: