Алтернатор за автомобила си
Генератор поръчайте евтино
-
Безопасна поръчка 200 дни
-
Удобно приложение за закупуването на авточасти
-
Видео за ремонт на автомобила

Инструкция: Как да сменим Ремък на генератор на MAZDA 2 DY 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 | Autodoc 📲 Цените в приложението винаги са по-ниски от...
Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.
Генератор за Най-добрите Марки автомобили
Динамо с фирмено качество: най-добрите производители
Най-продавани продукти: Алтернатор генератор
Алтернатор от 73 производители на цена от 116,51 BGN до 9729,21 BGN
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
943308901010 | 9041300 | DAN930 | DAN501 | DAN515 | DAN1336 |
От известни производители: | |||||
RIDEX | CV PSH | AS-PL | ROTOVIS Automotive Electrics | VALEO | ALANKO |
За известни производители: | |||||
BMW | VW | MERCEDES-BENZ | AUDI | OPEL | TOYOTA |
Алтернатор: технически данни: | |||||
---|---|---|---|---|---|
ремъчни шайби-Ø [mm]: | заряден ток на генератора [A]: | ремъчни шайби: | |||
49 | 54,3 | 65 | 120 | с ремъчна шайба със свободен ход | с многоремъчна шайба |
62 | 57,5 | 150 | 105 | с ремъчна шайба | ремъчна шайба |
57,2 | 56 | 90 | 115 | без ремъчна шайба | с шайба за пистов ремък |
Разберете повече за Алтернатор - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Алтернаторът на автомобила е устройство, което преобразува механичната енергия от въртенето на коляновия вал в електрически ток. Енергията произведена от него се използва за зареждане акумулатора и захранването на различни електрически устройства, докато двигателят работи. При някои автомобили, това устройство се използва също за палене на двигателя.
Видове
- С карбонови четки. Това са най-често срещаните алтернатори. При тези устройства възбудителната намотка е монтирана на вала на ротора. Възбудителния поток стига до ротора през карбоновите четки.
- Безчеткови. Те се срещат по-рядко. Надеждни и издръжливи са. Тези алтернатоери имат възбудителна намотка, която се монтира директно върху статор. Електродвижещата сила се формира чрез промени в магнитната проводимост между ротора и статора.
Устройствата се различават също и по размер, относителните положения на някои от елементите им, мощността и производителността.
Освен обикновените алтернатори, има и комбинирани устройства стартер-алтернатор. Обикновено, те се монтират на хибридните автомобили или колите със Старт-стоп система.
Съвети за експлоатация
След извършването на какъвто и да е ремонт или преглед на устройството, винаги се уверявайте, че кабелите са правилно свързани. Обръщането на полярността на връзката може да доведе до повреждане на токоизправителните диоди и регулатора на напрежението. Не забравяйте, че ако откачите алтернатора от акумулатора, докато двигателят работи, това може да изтощи електрическата система на автомобила. Никога не се опитвайте да проверите дали устройството работи с помощта на искра, чрез свързване на положителния му извод към каросерията. Не подавайте стартов ток на друга кола, докато двигателят на вашата работи.
Поддържайте двигателното си отделение чисто. Замърсяването е опасно за корпуса на устройството, защото може да доведе до корозия, както и за електрическите контакти, защото могат да се окислят. Също така, не забравяйте да защитавате алтернатора от пръски, когато миете двигателя. За целта, можете да го покриете със здрава найлонова торба.
Преглеждайте задвижващия механизъм редовно. Прекалено затегнатия ремък или неправилно монтирани ролки могат да причинят преждевременно повреждане на лагера на ролката. Помнете, че ролката също е консуматив. Производителите на автомобили посочват периода ѝ на експлоатация в техническата документация. Сменяйте ролката, когато този период мине.
Избягвайте преминаването през дълбоки локви. Ако нямате избор, опитвайте се да минавате през тях с ниска скорост. Температурните промени могат да повредят устройството.
Признаци на неизправности
Неизправности на диоден мост или регулатор на напрежението, скъсан или разхлабен задвижващ ремък почти винаги води до недозареждане на акумулатора. Следователно, ако предупредителната светлина за акумулатора постоянно мига докато шофирате, това обикновено означава, че трябва да проверите алтернатора си. Ако фаровете ви са потъмнели, а клаксонът звучи дрезгаво докато двигателят работи, това може също да са признаци за неизправност на устройството. Възможно е да забележите специфично виене под предния капак, в случай на износване на лагера. Свистенето обикновено е признак, че ремъкът е скъсан или има масло по него.
Причини за неизправности
Вода или смес от масло и замърсявания попадащи върху платката на диодния мост, както и обръщането на полярността на връзката, могат да причинят изгаряне на моста. Обръщането на полярността е опасно също и за другите части на алтернатора, включително регулатора на напрежението, който също може да се повреди след късо съединение в бордовата мрежа. Неправилно монтираните паразитни и обтяжни ролки, както и грешки при монтирането на ремъка, могат да доведат до повреждане на ролките. Четките се повреждат поради естествено износване.
Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
В нашия онлайн магазин можете винаги да купите алтернатор за колата си на изгодна цена. Абонирайте се за бюлетина ни, за да получавате актуална информация за частите за колата ви.
Следвайте тези прости препоръки, за да избегнете преждевременното повреждане на този компонент:
- Опитвайте се да избягвате дълбоки локви или намалявайте скоростта, преди да минете през тях. Влага по компонента може да причини повреждането му.
- Когато чистите пространството под предния капак, предпазвайте алтернатора и другите електрически компоненти от вода с покривен найлон.
- Почиствайте устройството с въздух под налягане при всяко планирано обслужване на двигателя.
- Редовно проверявайте и регулирайте обтягането на пистовия ремък.
- Използвайте динамометричен ключ за затягане на крепежните елементи.
- Избягвайте монтирането на допълнително оборудване, за да предпазвате електрическата система на колата от претоварване.
Първата стъпка от диагностиката на устройството е да оцените състоянието му визуално. По корпуса му не трябва да има пукнатини и вдлъбнатини, а по ремъка му не трябва да има критично износване и повредени участъци. Не трябва да има огънати кабели и искри на местата на връзката им с контактите.
Следващата стъпка е да се измери напрежението на изводите на акумулатора, за което ще ви е нужен мултиметър. То трябва да е 12,5-12,7 V при изключен двигател и 13,8–14,5 V при работещ двигател и изключени електрически устройства. При натоварване, с включени климатик, фарове, парно и отопление на прозорците, напрежението не трябва да е по-малко от 13,7–14,0 V.
Ако има каквито и да е неизправности, премахнете и разглобете компонента. Можете да прецените степента на износване четките като проверите височината им, а на контактните пръстени като оцените диаметъра им. Измерете съпротивлението на роторната и статорната намотка, както и на диодния мост, за да определите дали има отворена верига. Сравнете получените данни с тези посочени в техническата документация на автомобила.
Процедурата може да е различна за автомобилите от различни марки и модели. Тя зависи предимно от разположението на компонентите под предния капак. Например, при някои коли, достъп до устройството може да се получи под предния капак, а при други - трябва да се повдигне автомобила. Обикновено, смяната включва следните стъпки:
- Откачете отрицателната клема от акумулатора.
- Премахнете компонентите възпрепятстващи достъпа до алтернатора.
- Премахнете задвижващия ремък.
- Направете снимка или обозначете кабелите, за да избегнете грешки при сглобяването им. Откачете ги.
- Развийте всички крепежни елементи и премахнете устройството.
- Монтирайте новата част.
- Прегледайте ремъка и ролките визуално. Сменете ги, ако е нужно.
- Свържете всички контакти и монтирайте премахнатите компоненти обратно на местата им.
Ремонтът на алтернатора се състои от смяна на контактни пръстени и четки, лагери, ролка за свободен ход и диоден мост. Ако имате опит с такива ремонти, можете да го направите самостоятелно. В противен случай, потърсете помощ от електротехник в автосервиз.
мисля че е качествен продукт