Генератор за автомобила си
-
Безопасна поръчка 200 дни
-
Гарантирано най-добра цена
-
Удобно приложение за закупуването на авточасти
-
Видео за ремонт на автомобила

Инструкция: Как да сменим Ремък на генератор на MAZDA 2 DY 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 | Autodoc 📲 Цените в приложението винаги са по-ниски от...
Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.
Генератор от 64 производители на цена от 26,35 BGN до 17921,74 BGN
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
943308901010 | 9041300 | DAN515 | DAN501 | DAN930 | DAN1336 |
От известни производители: | |||||
RIDEX | ROTOVIS Automotive Electrics | VALEO | CV PSH | HELLA | EUROTEC |
За известни производители: | |||||
VW | OPEL | MERCEDES-BENZ | AUDI | BMW | TOYOTA |
Генератор: технически данни: | |||||
---|---|---|---|---|---|
ремъчни шайби-Ø [mm]: | заряден ток на генератора [A]: | ремъчни шайби: | |||
49 | 62 | 120 | 90 | с ремъчна шайба със свободен ход | с многоремъчна шайба |
54 | 57,2 | 105 | 150 | с ремъчна шайба | с шайба за пистов ремък |
57,5 | 50 | 100 | 110 | без ремъчна шайба | ремъчна шайба |
Разберете повече за Генератор - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Алтернаторът на автомобила е устройство, което преобразува механичната енергия от въртенето на коляновия вал в електрически ток. Енергията произведена от него се използва за зареждане акумулатора и захранването на различни електрически устройства, докато двигателят работи. При някои автомобили, това устройство се използва също за палене на двигателя.
Видове
- С карбонови четки. Това са най-често срещаните алтернатори. При тези устройства възбудителната намотка е монтирана на вала на ротора. Възбудителния поток стига до ротора през карбоновите четки.
- Безчеткови. Те се срещат по-рядко. Надеждни и издръжливи са. Тези алтернатоери имат възбудителна намотка, която се монтира директно върху статор. Електродвижещата сила се формира чрез промени в магнитната проводимост между ротора и статора.
Устройствата се различават също и по размер, относителните положения на някои от елементите им, мощността и производителността.
Освен обикновените алтернатори, има и комбинирани устройства стартер-алтернатор. Обикновено, те се монтират на хибридните автомобили или колите със Старт-стоп система.
Съвети за експлоатация
След извършването на какъвто и да е ремонт или преглед на устройството, винаги се уверявайте, че кабелите са правилно свързани. Обръщането на полярността на връзката може да доведе до повреждане на токоизправителните диоди и регулатора на напрежението. Не забравяйте, че ако откачите алтернатора от акумулатора, докато двигателят работи, това може да изтощи електрическата система на автомобила. Никога не се опитвайте да проверите дали устройството работи с помощта на искра, чрез свързване на положителния му извод към каросерията. Не подавайте стартов ток на друга кола, докато двигателят на вашата работи.
Поддържайте двигателното си отделение чисто. Замърсяването е опасно за корпуса на устройството, защото може да доведе до корозия, както и за електрическите контакти, защото могат да се окислят. Също така, не забравяйте да защитавате алтернатора от пръски, когато миете двигателя. За целта, можете да го покриете със здрава найлонова торба.
Преглеждайте задвижващия механизъм редовно. Прекалено затегнатия ремък или неправилно монтирани ролки могат да причинят преждевременно повреждане на лагера на ролката. Помнете, че ролката също е консуматив. Производителите на автомобили посочват периода ѝ на експлоатация в техническата документация. Сменяйте ролката, когато този период мине.
Избягвайте преминаването през дълбоки локви. Ако нямате избор, опитвайте се да минавате през тях с ниска скорост. Температурните промени могат да повредят устройството.
Признаци на неизправности
Неизправности на диоден мост или регулатор на напрежението, скъсан или разхлабен задвижващ ремък почти винаги води до недозареждане на акумулатора. Следователно, ако предупредителната светлина за акумулатора постоянно мига докато шофирате, това обикновено означава, че трябва да проверите алтернатора си. Ако фаровете ви са потъмнели, а клаксонът звучи дрезгаво докато двигателят работи, това може също да са признаци за неизправност на устройството. Възможно е да забележите специфично виене под предния капак, в случай на износване на лагера. Свистенето обикновено е признак, че ремъкът е скъсан или има масло по него.
Причини за неизправности
Вода или смес от масло и замърсявания попадащи върху платката на диодния мост, както и обръщането на полярността на връзката, могат да причинят изгаряне на моста. Обръщането на полярността е опасно също и за другите части на алтернатора, включително регулатора на напрежението, който също може да се повреди след късо съединение в бордовата мрежа. Неправилно монтираните паразитни и обтяжни ролки, както и грешки при монтирането на ремъка, могат да доведат до повреждане на ролките. Четките се повреждат поради естествено износване.
Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
В нашия онлайн магазин можете винаги да купите алтернатор за колата си на изгодна цена. Абонирайте се за бюлетина ни, за да получавате актуална информация за частите за колата ви.
мисля че е качествен продукт