Plus
Пробвай премиум акаунт
0   продукта
#
0,00 BGN
Количката е празна

Алтернатор за автомобила си

Генератор поръчайте евтино
Голям избор от марки кола Алтернатор онлайн
Смяна на Алтернатор: Видео с инструкции за ремонт
Инструкция: Как да сменим Ремък на генератор на MAZDA 2 DY

Инструкция: Как да сменим Ремък на генератор на MAZDA 2 DY 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 | Autodoc 📲 Цените в приложението винаги са по-ниски от...

Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.

Генератор за Най-добрите Марки автомобили
Динамо с фирмено качество: най-добрите производители
  • Оригинални RIDEX Алтернатор
  • Оригинални CV PSH Алтернатор
  • Оригинални AS-PL Алтернатор
  • Оригинални ROTOVIS Automotive Electrics Алтернатор
  • Оригинални VALEO Алтернатор
  • Оригинални ALANKO Алтернатор
  • STARK
  • LUCAS ELECTRICAL
  • EUROTEC
  • MESSMER
  • HELLA
  • BOSCH
  • DENSO
  • CASCO
  • MAGNETI MARELLI
  • JP GROUP
  • DRI
  • ELSTOCK
  • MAPCO
  • Henkel Parts
  • ERA
  • LUCAS
  • DELCO REMY
  • VEMO
Още
Най-продавани продукти: Алтернатор генератор
Популярни резервни части от раздел Алтернатор. Представена е богата селекция от множество марки автомобилни резервни части за Алтернатор и други изгодни оферти от нашия асортимент от резервни части за автомобили
-28%
Генератор 0 986 046 130 купете онлайн денонощно
Алтернатор
Номер на артикул: 0 986 046 130
421,21 BGN
  • заряден ток на генератора [A]: 110
  • електронапрежение [V]: 14
  • ремъчни шайби-Ø [mm]: 49
  • ремъчни шайби: с ремъчна шайба със свободен ход
  • брой на каналите: 6
  • рециклирана част
  • посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
  • изпълнение на генератора: без вакуумпомпа
  • вид на закрепването: директен монтаж
  • препоръчани ремонти: Задвижващ ремък/пистов ремък
  • дължина [mm]: 196
  • Разстояние от ремъчната шайба до генератора [mm]: 29,5
  • BOSCHАлтернатор
  • Номер на продукта0 986 046 130
  • Препоръчана цена на дребно 585,02 BGN
  • Наща цена 421,21 BGN
  • Състояние  Рециклирана
Детайли
-28%
Динамо 0 124 555 005 купете онлайн денонощно
Алтернатор
Номер на артикул: 0 124 555 005
461,71 BGN
  • заряден ток на генератора [A]: 70
  • електронапрежение [V]: 28
  • ремъчни шайби-Ø [mm]: 55
  • ремъчни шайби: с многоремъчна шайба
  • брой на каналите: 8
  • посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
  • изпълнение на генератора: без вакуумпомпа
  • вид на закрепването: двойно завъртащо рамо
  • препоръчани ремонти: Задвижващ ремък/пистов ремък
  • дължина [mm]: 190,5
  • BOSCHАлтернатор
  • Номер на продукта0 124 555 005
  • Препоръчана цена на дребно 641,27 BGN
  • Наща цена 461,71 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
-28%
Алтернатор генератор 0 986 044 030 купете онлайн денонощно
Алтернатор
Номер на артикул: 0 986 044 030
385,01 BGN
  • заряден ток на генератора [A]: 120
  • електронапрежение [V]: 14
  • ремъчни шайби-Ø [mm]: 50
  • ремъчни шайби: с многоремъчна шайба
  • брой на каналите: 6
  • рециклирана част
  • посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
  • изпълнение на генератора: без вакуумпомпа
  • вид на закрепването: двойно завъртащо рамо
  • препоръчани ремонти: Задвижващ ремък/пистов ремък
  • дължина [mm]: 158
  • Разстояние от ремъчната шайба до генератора [mm]: 51
  • BOSCHАлтернатор
  • Номер на продукта0 986 044 030
  • Препоръчана цена на дребно 534,73 BGN
  • Наща цена 385,01 BGN
  • Състояние  Рециклирана
Детайли
-28%
Алтернатор 0 986 041 120 купете онлайн денонощно
Алтернатор
Номер на артикул: 0 986 041 120
359,93 BGN
вкл. 20% ДДС, без разходи за доставка,
  • заряден ток на генератора [A]: 115
  • електронапрежение [V]: 14
  • ремъчни шайби-Ø [mm]: 56
  • ремъчни шайби: с ремъчна шайба със свободен ход
  • брой на каналите: 6
  • рециклирана част
  • посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
  • изпълнение на генератора: без вакуумпомпа
  • вид на закрепването: единичен въртящ лост
  • препоръчани ремонти: Задвижващ ремък/пистов ремък
  • дължина [mm]: 182
  • Разстояние от ремъчната шайба до генератора [mm]: 92
  • BOSCHАлтернатор
  • Номер на продукта0 986 041 120
  • Препоръчана цена на дребно 499,90 BGN
  • Наща цена 359,93 BGN
  • Състояние  Рециклирана
Детайли
-28%
Генератор 0 986 041 750 купете онлайн денонощно
Алтернатор
Номер на артикул: 0 986 041 750
1065,02 BGN
  • заряден ток на генератора [A]: 150
  • електронапрежение [V]: 14
  • ремъчни шайби-Ø [mm]: 49
  • ремъчни шайби: с многоремъчна шайба
  • брой на каналите: 7
  • рециклирана част
  • посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
  • изпълнение на генератора: без вакуумпомпа
  • вид на закрепването: закрепване на фланеца
  • препоръчани ремонти: Задвижващ ремък/пистов ремък
  • дължина [mm]: 162
  • Разстояние от ремъчната шайба до генератора [mm]: 41
  • BOSCHАлтернатор
  • Номер на продукта0 986 041 750
  • Препоръчана цена на дребно 1479,20 BGN
  • Наща цена 1065,02 BGN
  • Състояние  Рециклирана
Детайли
-28%
Динамо DAN938 купете онлайн денонощно
Алтернатор
Номер на артикул: DAN938
430,83 BGN
  • заряден ток на генератора [A]: 100
  • електронапрежение [V]: 14
  • ремъчни шайби-Ø [mm]: 58
  • ремъчни шайби: с ремъчна шайба със свободен ход
  • брой на ребрата: 7
  • изпълнение на електрическата мрежа: за автомобили с 12V електросистема
  • нова част
  • качество: OE
  • DENSOАлтернатор
  • Номер на продуктаDAN938
  • Препоръчана цена на дребно 598,38 BGN
  • Наща цена 430,83 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
-28%
Алтернатор генератор DAN515 купете онлайн денонощно
Алтернатор
Номер на артикул: DAN515
258,15 BGN
вкл. 20% ДДС, без разходи за доставка,
  • заряден ток на генератора [A]: 90
  • електронапрежение [V]: 14
  • ремъчни шайби-Ø [mm]: 49
  • ремъчни шайби: с многоремъчна шайба
  • брой на ребрата: 6
  • изпълнение на електрическата мрежа: за автомобили с 12V електросистема
  • нова част
  • качество: OE
  • DENSOАлтернатор
  • Номер на продуктаDAN515
  • Препоръчана цена на дребно 358,54 BGN
  • Наща цена 258,15 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
-28%
Алтернатор DAN506 купете онлайн денонощно
Алтернатор
Номер на артикул: DAN506
368,68 BGN
вкл. 20% ДДС, без разходи за доставка,
  • заряден ток на генератора [A]: 120
  • електронапрежение [V]: 14
  • ремъчни шайби-Ø [mm]: 62
  • ремъчни шайби: с ремъчна шайба със свободен ход
  • брой на ребрата: 6
  • изпълнение на електрическата мрежа: за автомобили с 12V електросистема
  • нова част
  • качество: OE
  • DENSOАлтернатор
  • Номер на продуктаDAN506
  • Препоръчана цена на дребно 512,05 BGN
  • Наща цена 368,68 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
Алтернатор избери от 75556 предложени от AUTODOC

Алтернатор от 71 производители на цена от 59,58 BGN до 10395,66 BGN

Най-продаваните стоки:
943308901010 9041300 LRA02807 DAN515 DAN930 DAN501
От известни производители:
RIDEX CV PSH AS-PL ROTOVIS Automotive Electrics VALEO ALANKO
За известни производители:
BMW VW MERCEDES-BENZ AUDI OPEL TOYOTA
Алтернатор: технически данни:
ремъчни шайби-Ø [mm]: заряден ток на генератора [A]: ремъчни шайби:
49 62 65 120 с ремъчна шайба със свободен ход с многоремъчна шайба
54 57,2 105 90 с ремъчна шайба с шайба за пистов ремък
57,5 56 150 115 д двойна ремъчна шайба без ремъчна шайба

Разберете повече за Алтернатор - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна

Алтернаторът на автомобила е устройство, което преобразува механичната енергия от въртенето на коляновия вал в електрически ток. Енергията произведена от него се използва за зареждане акумулатора и захранването на различни електрически устройства, докато двигателят работи. При някои автомобили, това устройство се използва също за палене на двигателя.

Видове

  • С карбонови четки. Това са най-често срещаните алтернатори. При тези устройства възбудителната намотка е монтирана на вала на ротора. Възбудителния поток стига до ротора през карбоновите четки.
  • Безчеткови. Те се срещат по-рядко. Надеждни и издръжливи са. Тези алтернатоери имат възбудителна намотка, която се монтира директно върху статор. Електродвижещата сила се формира чрез промени в магнитната проводимост между ротора и статора.

Устройствата се различават също и по размер, относителните положения на някои от елементите им, мощността и производителността.

Освен обикновените алтернатори, има и комбинирани устройства стартер-алтернатор. Обикновено, те се монтират на хибридните автомобили или колите със Старт-стоп система.

Съвети за експлоатация

След извършването на какъвто и да е ремонт или преглед на устройството, винаги се уверявайте, че кабелите са правилно свързани. Обръщането на полярността на връзката може да доведе до повреждане на токоизправителните диоди и регулатора на напрежението. Не забравяйте, че ако откачите алтернатора от акумулатора, докато двигателят работи, това може да изтощи електрическата система на автомобила. Никога не се опитвайте да проверите дали устройството работи с помощта на искра, чрез свързване на положителния му извод към каросерията. Не подавайте стартов ток на друга кола, докато двигателят на вашата работи.

Поддържайте двигателното си отделение чисто. Замърсяването е опасно за корпуса на устройството, защото може да доведе до корозия, както и за електрическите контакти, защото могат да се окислят. Също така, не забравяйте да защитавате алтернатора от пръски, когато миете двигателя. За целта, можете да го покриете със здрава найлонова торба.

Преглеждайте задвижващия механизъм редовно. Прекалено затегнатия ремък или неправилно монтирани ролки могат да причинят преждевременно повреждане на лагера на ролката. Помнете, че ролката също е консуматив. Производителите на автомобили посочват периода ѝ на експлоатация в техническата документация. Сменяйте ролката, когато този период мине.

Избягвайте преминаването през дълбоки локви. Ако нямате избор, опитвайте се да минавате през тях с ниска скорост. Температурните промени могат да повредят устройството.

Признаци на неизправности

Неизправности на диоден мост или регулатор на напрежението, скъсан или разхлабен задвижващ ремък почти винаги води до недозареждане на акумулатора. Следователно, ако предупредителната светлина за акумулатора постоянно мига докато шофирате, това обикновено означава, че трябва да проверите алтернатора си. Ако фаровете ви са потъмнели, а клаксонът звучи дрезгаво докато двигателят работи, това може също да са признаци за неизправност на устройството. Възможно е да забележите специфично виене под предния капак, в случай на износване на лагера. Свистенето обикновено е признак, че ремъкът е скъсан или има масло по него.

Причини за неизправности

Вода или смес от масло и замърсявания попадащи върху платката на диодния мост, както и обръщането на полярността на връзката, могат да причинят изгаряне на моста. Обръщането на полярността е опасно също и за другите части на алтернатора, включително регулатора на напрежението, който също може да се повреди след късо съединение в бордовата мрежа. Неправилно монтираните паразитни и обтяжни ролки, както и грешки при монтирането на ремъка, могат да доведат до повреждане на ролките. Четките се повреждат поради естествено износване.

Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти

В нашия онлайн магазин можете винаги да купите алтернатор за колата си на изгодна цена. Абонирайте се за бюлетина ни, за да получавате актуална информация за частите за колата ви.

faq
Как да накараме алтернатора да служи възможно най-дълго?

Следвайте тези прости препоръки, за да избегнете преждевременното повреждане на този компонент:

  • Опитвайте се да избягвате дълбоки локви или намалявайте скоростта, преди да минете през тях. Влага по компонента може да причини повреждането му.
  • Когато чистите пространството под предния капак, предпазвайте алтернатора и другите електрически компоненти от вода с покривен найлон.
  • Почиствайте устройството с въздух под налягане при всяко планирано обслужване на двигателя.
  • Редовно проверявайте и регулирайте обтягането на пистовия ремък.
  • Използвайте динамометричен ключ за затягане на крепежните елементи.
  • Избягвайте монтирането на допълнително оборудване, за да предпазвате електрическата система на колата от претоварване.
Как да откриете неизправност на алтернатора?

Първата стъпка от диагностиката на устройството е да оцените състоянието му визуално. По корпуса му не трябва да има пукнатини и вдлъбнатини, а по ремъка му не трябва да има критично износване и повредени участъци. Не трябва да има огънати кабели и искри на местата на връзката им с контактите.

Следващата стъпка е да се измери напрежението на изводите на акумулатора, за което ще ви е нужен мултиметър. То трябва да е 12,5-12,7 V при изключен двигател и 13,8–14,5 V при работещ двигател и изключени електрически устройства. При натоварване, с включени климатик, фарове, парно и отопление на прозорците, напрежението не трябва да е по-малко от 13,7–14,0 V.

Ако има каквито и да е неизправности, премахнете и разглобете компонента. Можете да прецените степента на износване четките като проверите височината им, а на контактните пръстени като оцените диаметъра им. Измерете съпротивлението на роторната и статорната намотка, както и на диодния мост, за да определите дали има отворена верига. Сравнете получените данни с тези посочени в техническата документация на автомобила.

Как да ремонтирате или смените алтернатор самостоятелно?

Процедурата може да е различна за автомобилите от различни марки и модели. Тя зависи предимно от разположението на компонентите под предния капак. Например, при някои коли, достъп до устройството може да се получи под предния капак, а при други - трябва да се повдигне автомобила. Обикновено, смяната включва следните стъпки:

  1. Откачете отрицателната клема от акумулатора.
  2. Премахнете компонентите възпрепятстващи достъпа до алтернатора.
  3. Премахнете задвижващия ремък.
  4. Направете снимка или обозначете кабелите, за да избегнете грешки при сглобяването им. Откачете ги.
  5. Развийте всички крепежни елементи и премахнете устройството.
  6. Монтирайте новата част.
  7. Прегледайте ремъка и ролките визуално. Сменете ги, ако е нужно.
  8. Свържете всички контакти и монтирайте премахнатите компоненти обратно на местата им.

Ремонтът на алтернатора се състои от смяна на контактни пръстени и четки, лагери, ролка за свободен ход и диоден мост. Ако имате опит с такива ремонти, можете да го направите самостоятелно. В противен случай, потърсете помощ от електротехник в автосервиз.