Амортисьор за автомобила си
-
Безопасна поръчка 200 дни
-
Гарантирано най-добра цена
-
Удобно приложение за закупуването на авточасти
-
Видео за ремонт на автомобила

Инструкция: Как да сменим Задни амортисьори на OPEL ASTRA G 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 | Autodoc 📲...
Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.
Амортисьор от 67 производители на цена от 14,49 BGN до 4321,65 BGN
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
343352 | JGS135T | 23468 | 556 268 | 344200 | 19-109572 |
От известни производители: | |||||
RIDEX | BILSTEIN | SACHS | KYB | TRW | MONROE |
За известни производители: | |||||
VW | OPEL | MERCEDES-BENZ | AUDI | BMW | TOYOTA |
Амортисьор: технически данни: | |||||
---|---|---|---|---|---|
страна на монтаж: | вид на закрепване на амортисьора: | тип амортисьор: | |||
задна ос | предна ос | отгоре щифт | ухо отдолу | двутръбен | еднотръбен |
на предната ос отляво | на предната ос отдясно | скоба отдолу | вилка отдолу | регулируем | електронно регулирана сила на амортисьора |
на задната ос отляво | на задната ос отдясно | отгоре с ухо | щифт отдолу | - | - |
Разберете повече за Амортисьор - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Амортисьорът представлява устройство, което поглъща тласъците и ударите от колелата, окачването и корпуса на автомобила чрез преобразуване на механичната енергия на удара в топлинна. Елементът осигурява не само комфорт, но и безопасност при движение.
Видове и устройство на амортисьоритеСпоред пълнежа:
- Хидравлични. В качеството на работно вещество се използва масло.
- Газови. Системата се запълва с азот под високо налягане, което възпрепятства пененето на маслото.
Според строежа на конструкцията:
- Двутръбни. Тяхното предимство е опростеното устройство на амортисьора. Недостатъците са, че бързото нагряване и пенене на маслото влошават качеството на работата. Амортисьорите имат работен цилиндър, който се намира в корпуса на детайла — резервоара. В момента на компресия буталото, свързано с штока, се движи надолу, като изтласква маслото от работния цилиндър в корпуса. При обратен ход се осъществява противоположното действие.
- Еднотръбни. Гореописаните минуси отсъстват, но повредата на корпуса води до повреда на амортисьора. Ролята на работния цилиндър се изпълнява от корпуса. Плаващото бутало разделя амортисьора на 2 камери: едната е напълнена с азот, а другата с масло. Амортизацията се осъществява за сметка на свиването на газта.
Ресурсът на амортисьорите на автомобила пряко зависи от качеството на пътната настилка и от стила на шофиране. Следва да имате предвид това, когато избирате скоростен режим.
При правилна експлоатация елементът трябва да бъде диагностициран на всеки 20 хиляди км пробег. Студеното време може да доведе до повреда дори на нов детайл, затова настоятелно се препоръчва да проверявате работоспособността му в началото на пролетта.
След продължителен престой специалистите съветват първите 10 минути да шофирате с ниска скорост, до загряването на работната течност и възстановяването на еластичността на окачването.
При наличие на теч на масло в областта на колелата е необходимо незабавно да се обърнете към автосервиз.
Препоръчително е амортисьорите да се съхраняват във вертикално положение, при това щокът трябва да се намира в положение нагоре.
Неизправности на амортисьора- деформация на детайла;
- нарушаване на херметичността на салника;
- повреда на клапана.
- разклащане на каросерията;
- увеличаване на спирачния път на автомобила;
- автомобилът влиза в завой на по-ниска скорост;
- почукване и странични звуци при шофиране;
- неравномерно износване на гумата;
- наличие на теч на масло по детайла;
- «приклякане» на автомобила при ускорение и спиране.
- ниско качество на пътната настилка;
- агресивен стил на шофиране;
- ненавременно обслужване;
- температурни амплитуди;
- въздействие на замърсявания и химически активни вещества;
- недостиг на масло в резервоара;
- повреда на детайли на елемента.
Съвременните модели амортисьори са неразглобяеми. При повреда детайлът трябва да бъде заменен. Не се извършва ремонт на амортисьора. Повредата на единия амортисьор изисква смяна и на втория на същата ос. Можете да извършите смяната самостоятелно. За целта е необходимо да изпълните следните стъпки:
- свалете колелото;
- разкачете маркучите на спирачната система, ако е необходимо;
- демонтирайте горните крепежи на стойките и след това долните;
- свалете пружината, като използвате специални скоби;
- на мястото на стария детайл поставете новия и изпълнете гореописаните действия в обратен ред.
Нашата компания ще ви позволи да спестите време — можете да поръчате всеки детайл само с няколко клика. Ние правим постоянни акции и предоставяме отстъпки за продукцията. Освен това възможностите за доставка допълнително ще намалят вашите разходи. Ако искате да уточните нещо, представителите на нашата техническа поддръжка винаги ще отговорят на вашите въпроси и ще ви помогнат да направите правилния избор. Не забравяйте и че нашата продукция притежава гаранция за качество. Купувайте авточасти заедно с Autodoc!
Надсвам се да е качествен