• SHOP
  • CLUB
Пробвай премиум акаунт
0
Моят гараж
Добави автомобил
0
продукта #26-8675
0,00 BGN
Количката е празна

Защо съединителят приплъзва?

Съдържание

  1. Какъв е дизайна на автомобилния съединител?
  2. Приплъзване на съединителя: къде е проблемът
    1. Петте най- чести причини за приплъзване на съединител
    2. 6 препоръки, които ще ви помогнат да избегнете приплъзване на съединителя
    3. Как да откриете неизправност на съединителя

Струва ви се, че вашия автомобил ускорява по-бавно от обикновено и трудно преодолява изкачване? Не бързайте да търсите грешките в запалването или подаването на гориво: ако тези симптоми са съпроводени със свободното движение на педала на съединителя и от време на време се усеща неприятна миризма в отделението за пасажери, проблемът вероятно е в приплъзването на съединителя. Ще обясним защо възниква и как да го избегнем.

Какъв е дизайна на автомобилния съединител?

Системата е предназначена за освобождаване и гладко зацепване на двигателя и трансмисията в определени моменти: при превключване на скорости, при тръгване или спиране. Днес най-широко използван е триещият съединител, при който въртящият момент се предава поради силата на триене. Основните елементи на частта са:

  • Механизъм на капака на съединителя. Състои се от притискаща плоча, капак и диафрагмена пружина. Капакът е здраво закрепен към двигателя. Специални пружини се използват за свързване на капака и притискащата плоча. Когато съединителят е включен, те са компресирани; когато съединителят е изключен, те се освобождават и издърпват обратно притискащата плоча от задвижвания диск. Притискащата плоча се задейства с диафрагмена пружина. Когато съединителят е включен, щифтовете му са в свободно състояние, а вътрешната част натиска притискащата плоча, която на свой ред притиска задвижвания диск към маховика на двигателя.
  • Задвижван диск. Той се намира между двигателя и плочата за натиск. Това е метален диск с фрикционни облицовки, прикрепени към него с помощта на нитове. Вътрешният диаметър на неговата главина е свързан с шлици към входящия вал на скоростната кутия. Гладкото превключване на скоростите и затихването на вибрациите се осигуряват от буферни пружини. Когато съединителят е включен, компонентът е притиснат до маховика, което осигурява прехвърляне на въртящия момент от двигателя към трансмисията.
  • Лагер за разединяване. Той се намира на оста на въртене на механизма. Предназначен за активиране на буферните пружини. При някои превозни средства се използва лагер за разединяване от опънат тип.
  • Вилка за изключване на съединителя. Тя принадлежи към свръзката на съединителя и осигурява движение на лагера за разединяване.

Системата работи, както следва: при натискане на педала, вилката за изключване на съединителя, задействана от свръзката, притиска лагера за разединяване, като го премества по оста на въртене към маховика. Лагерът за разединяване активира диафрагмената пружина, която бидейки компресирана, се отдръпва от повърхността на притискащата плоча. Пружините се освобождават и, когато се развиват, те издърпват притискащата плоча от задвижвания диск. Задвижваният диск се отдалечава от повърхността на маховика. Въртящият момент вече не се прехвърля.

Приплъзване на съединителя: къде е проблемът

Правилната работа на системата зависи от силата на триене между задвижвания диск и маховика. Ако коефициентът на триене намалява по някаква причина, контактните повърхности започват да се подхлъзват и въртящият момент не се предава напълно от двигателя към трансмисията. В резултат на това ускорението на автомобила до определена скорост изисква повече време, а работата му се влошава. Също така става по-трудно да се преодолеят изкачвания, тъй като мощността, предавана на вала на скоростната кутия, не е достатъчна за движение на автомобила.

Петте най- чести причини за приплъзване на съединител

  1. Износени, повредени фрикционни накладки и повърхност на диска. Прекомерно износените фрикционни накладки, поради намалена дебелина, не се притискат достатъчно силно към повърхността на маховика. Силата за компресиране на механизма не е достатъчна, за да осигури фиксирано свързване на неговите елементи. Деформираната накладка се притиска неравномерно към маховика.
  2. Омасляване на триещите накладки. Това допринася за намаляване на неравностите. Поради ниския коефициент на триене контактните елементи се плъзгат.
  3. Отслабена или повредена диафрагмена пружина. Ако еластичността на пружината е намаляла, натискът, упражняван върху задвижвания диск чрез натискане на педала, ще бъде недостатъчен за активиране на частта.
  4. Неизправност на свръзката на съединителя. Разтегнат кабел, повредена вилка в превозни средства с механичен съединител, подуване на гумени компоненти или загуба на плътност на елементите в превозни средства с хидравлично задействане също могат да доведат до приплъзване на съединителя, тъй като силата на натиск върху диафрагмената пружина не е достатъчна, за да осигури фиксиращ контакт на свързващите се части.
  5. Повреден механизъм за компенсиране на износването. Поради неизправност на регулиращия пръстен или пружината на сензора, настройката на клирънса става невъзможна. Това намалява налягането при задържане на задвижвания диск.

6 препоръки, които ще ви помогнат да избегнете приплъзване на съединителя

  1. Опитайте се да замените компонентите на системата в комплект. Средният експлоатационен живот на притискащата плоча и задвижващия диск, диафрагмената пружина и лагера за разединяване е приблизително един и същ, около 100 000-150 000 километра. Затова, за да може системата да работи колкото е възможно по-дълго, винаги сменяйте компонентите в комплект.
  2. Проверете плътността на компонентите на превозното средство и на монтажните елементи. Неподходящи или повредени уплътнения на двигателя и трансмисията, изтичането на масло от масленото уплътнение на входния вал или уплътнението на коляновия вал, загуба на плътност на хидравличния задвижващ механизъм са причините за омасляването на фрикционните накладки.
  3. Изберете компоненти в зависимост от вашия стил на шофиране. Стандартният съединител с фрикционни накладки, изработени от композитен материал, ще бъде подходящ за спокойно и гладко шофиране. Те имат оптимален коефициент на триене, ниска работна температура и не са скъпи. Въпреки това е по- добре една спортна кола да бъде снабдена със специален съединител, предназначен за тежки натоварвания. Неговите накладки са направени от материали с добавка на въглерод и кевлар, както и от смес от мед, алуминий, чугун и керамика. Издържа много по-високи температури, увеличава устойчивостта на износване и е подходящ за агресивно шофиране.
  4. Проверете правилното регулиране на хода на педала. Недостатъчното движение на педала предотвратява пълно изключване на съединителя. Това води до ускорено износване на фрикционните накладки и може да е причина за прегряване и деформиране на задвижвания диск.
  5. Проверете правилното регулиране на хода на педала. Недостатъчното движение на педала предотвратява пълно изключване на съединителя. Това причинява ускорено износване на фрикционните облицовки и може да е причина за прегряване и деформиране на задвижвания диск.
  6. Придържайте се към следните правила за работа на съединителя:
    • при тръгване първо разхлабвайте натиска върху педала, така че колата да започне да се движи бавно, след това го задържте в полу- натиснато състояние за 2-3 секунди и само тогава да го освободете напълно;
    • не тръгвайте на високи обороти;
    • слизайки по стръмен хълм, включете на първа скорост, като натискате спирачния педал от време на време, за да избегнете прегряване на компонентите.
    • когато се измъквате от трудни места извън пътя, например локва, снежна купчина или кал, използвайте влекач, ако е възможно;
    • При шофиране не оставяйте непрекъснато крака си на педала на съединителя, за да избегнете неволното му натискане;
    • не претоварвайте автомобила си, особено когато пътувате по пътища с лошо качество: това значително увеличава натоварването на частта.

Заключение. Плъзгането на съединителя е често срещан проблем, който прави шофирането не само неудобно, но и опасно. Но в повечето случаи всеки собственик на автомобил може да предотврати проблеми. Просто купувайте висококачествени компоненти и спазвайте горните препоръки.

Полезно видео по темата:

Как да откриете неизправност на съединителя

 

AUTODOC Бестселъри: части на достъпна цена

LuK BR 0241 600 0006 00 Комплект съединител без насочващ лагер, с аксиален лагер, с маховик, с комплект винтове, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
Информация за продукта
  • Серия продукт: BR 0241
  • допълващ артикул / допълваща информация: без насочващ лагер
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с аксиален лагер, с маховик, с комплект винтове, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
  • вид на монтаж: монтиран предварително
  • брой зъбци (уточняване на макс. свободния ъгъл): 5
  • макс. ход на накланяне [mm]: 2,9
  • макс. свободен ъгъл (градуси): 12
  • брой на дупките за закрепване: 6
  • LuK: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 600 0006 00
  • Наща цена: 686,86 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Комплект съединител без насочващ лагер, с аксиален лагер, с маховик, с комплект винтове, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
Номер на артикул: 600 0006 00
686,86 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка
K611S VALEO KIT3P 821325 Комплект съединител с аксиален лагер, 235mm
Информация за продукта
  • брой на зъбите: 20
  • Серия продукт: KIT3P
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с аксиален лагер
  • нова част
  • профил на главината: 23,12 x 20,16
  • Тегло [kg]: 5,516
  • съединител: за автомобили със съединител задействан с опън
  • Външен диаметър притискателен диск на съединителя [mm]: 235
  • VALEO: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 821325
  • Наща цена: 573,82 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
VALEO Комплект съединител с аксиален лагер, 235mm
Номер на артикул: 821325
573,82 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка
LuK BR 0222 601 0021 00 Комплект съединител с аксиален лагер, с маховик, с комплект винтове
Информация за продукта
  • Серия продукт: BR 0222
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с аксиален лагер, с маховик, с комплект винтове
  • брой на дупките за закрепване: 8
  • LuK: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 601 0021 00
  • Наща цена: 492,97 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Комплект съединител с аксиален лагер, с маховик, с комплект винтове
Номер на артикул: 601 0021 00
492,97 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка
ASHIKA 92-02-2088 Комплект съединител 210mm
Информация за продукта
  • диаметър [mm]: 210
  • брой на зъбите: 21
  • центриращ диаметър [mm]: 24
  • вътрешен диаметър [mm]: 137
  • монтажен диаметър [mm]: 268
  • ASHIKA: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 92-02-2088
  • Наща цена: 275,22 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
ASHIKA Комплект съединител 210mm
Номер на артикул: 92-02-2088
275,22 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Не са включени разходите за доставка
LuK BR 0222 622 1608 00 Комплект съединител с аксиален лагер, с диск за съединителя, 220mm
Информация за продукта
  • диаметър [mm]: 220
  • Серия продукт: BR 0222
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с аксиален лагер, с диск за съединителя
  • LuK: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 622 1608 00
  • Наща цена: 273,42 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Комплект съединител с аксиален лагер, с диск за съединителя, 220mm
Номер на артикул: 622 1608 00
273,42 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Не са включени разходите за доставка
LuK BR 0241 600 0013 00 Комплект съединител с централен изключвател, без насочващ лагер, с маховик, с комплект винтове, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
Информация за продукта
  • Серия продукт: BR 0241
  • допълващ артикул / допълваща информация: с централен изключвател, без насочващ лагер
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с маховик, с комплект винтове, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
  • брой зъбци (уточняване на макс. свободния ъгъл): 7
  • макс. ход на накланяне [mm]: 2,9
  • макс. свободен ъгъл (градуси): 20
  • брой на дупките за закрепване: 6
  • LuK: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 600 0013 00
  • Наща цена: 832,43 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Комплект съединител с централен изключвател, без насочващ лагер, с маховик, с комплект винтове, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
Номер на артикул: 600 0013 00
832,43 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка
LuK 622 3226 34 Комплект съединител с централен изключвател, с диск за съединителя, 220mm
Информация за продукта
  • диаметър [mm]: 220
  • допълващ артикул / допълваща информация: с централен изключвател
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с диск за съединителя
  • LuK: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 622 3226 34
  • Наща цена: 329,19 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Комплект съединител с централен изключвател, с диск за съединителя, 220mm
Номер на артикул: 622 3226 34
329,19 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Не са включени разходите за доставка
EXEDY HCK2026 Комплект съединител от три части, с лагер, 212mm
Информация за продукта
  • диаметър [mm]: 212
  • брой на зъбите: 20
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с лагер
  • многокомпонентен: от три части
  • кръг на дупките-Ø [mm]: 238,5
  • EXEDY: Комплект съединител
  • Номер на продукта: HCK2026
  • Наща цена: 243,18 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
EXEDY Комплект съединител от три части, с лагер, 212mm
Номер на артикул: HCK2026
243,18 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Не са включени разходите за доставка
LuK 415 0241 10 Демпферен маховик ръчна скоростна кутия
Информация за продукта
  • тип на трансмисията: ръчна скоростна кутия
  • брой на дупките за закрепване: 6
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: без комплект винтове, двумасов маховик без диск за контрол на фрикцията
  • макс. свободен ъгъл (градуси): 20
  • брой зъбци (уточняване на макс. свободния ъгъл): 6
  • макс. ход на накланяне [mm]: 2,9
  • допълващ артикул / допълваща информация: без насочващ лагер
  • LuK: Демпферен маховик
  • Номер на продукта: 415 0241 10
  • Наща цена: 571,73 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Демпферен маховик ръчна скоростна кутия
Номер на артикул: 415 0241 10
571,73 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка
LuK 415 0409 10 Демпферен маховик ръчна скоростна кутия
Информация за продукта
  • тип на трансмисията: ръчна скоростна кутия
  • брой на дупките за закрепване: 6
  • брой на зъбите: 136
  • макс. свободен ъгъл (градуси): 17
  • брой зъбци (уточняване на макс. свободния ъгъл): 6
  • макс. ход на накланяне [mm]: 2,9
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
  • допълващ артикул / допълваща информация: без насочващ лагер
  • LuK: Демпферен маховик
  • Номер на продукта: 415 0409 10
  • Наща цена: 998,84 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Демпферен маховик ръчна скоростна кутия
Номер на артикул: 415 0409 10
998,84 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка
LuK BR 0241 600 0200 00 Комплект съединител с централен изключвател, без насочващ лагер, с маховик, с комплект винтове, необходим е специален инструмент за монтаж, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията, с автоматична донастройка
Информация за продукта
  • Серия продукт: BR 0241
  • допълващ артикул / допълваща информация: с централен изключвател, без насочващ лагер
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с маховик, с комплект винтове, необходим е специален инструмент за монтаж, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
  • настройка: с автоматична донастройка
  • брой зъбци (уточняване на макс. свободния ъгъл): 6
  • макс. ход на накланяне [mm]: 2,9
  • макс. свободен ъгъл (градуси): 19
  • брой на дупките за закрепване: 6
  • LuK: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 600 0200 00
  • Наща цена: 837,23 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Комплект съединител с централен изключвател, без насочващ лагер, с маховик, с комплект винтове, необходим е специален инструмент за монтаж, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията, с автоматична донастройка
Номер на артикул: 600 0200 00
837,23 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка
VALEO FULLPACK DMF 837038 Комплект съединител с двустепенен маховик, с комплект винтове, с аксиален лагер, 235mm
Информация за продукта
  • брой на зъбите: 20
  • Серия продукт: FULLPACK DMF
  • допълващ артикул / допълваща информация: с двустепенен маховик
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с комплект винтове, с аксиален лагер
  • нова част
  • Тегло [kg]: 17,76
  • въртящ момент стягане [Nm]: 30
  • Външен диаметър притискателен диск на съединителя [mm]: 235
  • VALEO: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 837038
  • Наща цена: 1065,44 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
VALEO Комплект съединител с двустепенен маховик, с комплект винтове, с аксиален лагер, 235mm
Номер на артикул: 837038
1065,44 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка
LuK 415 0161 10 Демпферен маховик ръчна скоростна кутия
Информация за продукта
  • тип на трансмисията: ръчна скоростна кутия
  • брой на дупките за закрепване: 8
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: без комплект винтове, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
  • макс. свободен ъгъл (градуси): 15
  • брой зъбци (уточняване на макс. свободния ъгъл): 5
  • макс. ход на накланяне [mm]: 2,9
  • допълващ артикул / допълваща информация: без насочващ лагер
  • LuK: Демпферен маховик
  • Номер на продукта: 415 0161 10
  • Наща цена: 336,08 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Демпферен маховик ръчна скоростна кутия
Номер на артикул: 415 0161 10
336,08 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Не са включени разходите за доставка
VALEO KIT4P - CONVERSION KIT 835071 Комплект съединител с едностепенен маховик, с комплект винтове, с аксиален лагер, 228mm
Информация за продукта
  • брой на зъбите: 18
  • Серия продукт: KIT4P - CONVERSION KIT
  • допълващ артикул / допълваща информация: с едностепенен маховик
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с комплект винтове, с аксиален лагер
  • нова част
  • профил на главината: 20,7 x 18,2
  • Тегло [kg]: 16,37
  • съединител: конверсия от демпферен към плътен маховик, за автомобили със съединител задействан с налягане
  • въртящ момент стягане [Nm]: 60
  • Външен диаметър притискателен диск на съединителя [mm]: 228
  • VALEO: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 835071
  • Наща цена: 591,05 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
VALEO Комплект съединител с едностепенен маховик, с комплект винтове, с аксиален лагер, 228mm
Номер на артикул: 835071
591,05 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка
LuK BR 0241 600 0149 00 Комплект съединител с централен изключвател, без насочващ лагер, с маховик, с комплект винтове, необходим е специален инструмент за монтаж, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията, с автоматична донастройка
Информация за продукта
  • Серия продукт: BR 0241
  • допълващ артикул / допълваща информация: с централен изключвател, без насочващ лагер
  • Доп. артикул / Доп. инфо. 2: с маховик, с комплект винтове, необходим е специален инструмент за монтаж, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията
  • настройка: с автоматична донастройка
  • брой зъбци (уточняване на макс. свободния ъгъл): 6
  • макс. ход на накланяне [mm]: 2,9
  • макс. свободен ъгъл (градуси): 20
  • брой на дупките за закрепване: 8
  • LuK: Комплект съединител
  • Номер на продукта: 600 0149 00
  • Наща цена: 950,83 BGN
  • Състояние: Ново
Детайли
LuK Комплект съединител с централен изключвател, без насочващ лагер, с маховик, с комплект винтове, необходим е специален инструмент за монтаж, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията, с автоматична донастройка
Номер на артикул: 600 0149 00
950,83 BGN
Цена вкл. 20% ДДС, Безплатна доставка

Популярни публикации

Абонирайте се за нашите новинарски бюлетини

За да получавате последните ни новини и съвети, въведете Вашия e-mail