Съдържание
Проблеми със съединителя, симптоми и решения
С времето съединителя на колата ви може да се износи, ръждяса, измести или повреди, което прави по-трудно използването му и може да доведе до пълната му повреда. Способността да откриете признаците на проблеми с хидравличният съединител отрано би могло да помогне да предотвратите инциденти и по-скъпи ремонти.
Чести проблеми със съединителя и симптоми
Не всеки забелязва признаците, преди да започнат проблемите. Много от тези проблеми със съединителя и симптомите им могат да се появят от нищото или само понякога. Важно е да действате бързо и да не ги игнорирате, за да подсигурите плавната му работа.
Сега, нека да се захванем на работа. По-долу ще намерите описания на най-честите симптоми на износен съединител и техните обичайни причини и решения. Често ще изпитате повече от един симптом едновременно.
Трудна смяна на предавки
Например, ако съединителят не успява да се отдели напълно при натискане на педала, това може да направи смяната на предавки по-трудна или да причини изгасване на двигателя. В този случай проблемът може да е причинен от неизправен механизъм, износен притискателен диск, разтегнато или повредено жило или проблеми с хидравликата. Сменете износените, повредени или разтегнати компоненти.
Стържене на скоростите
При ръчните трансмисии, предавките могат да започнат да стържат при смяна (или само при определени предавки), поради частично отделяне или свързване на съединителя или рязка смяна на предавки. Като допълнение към причините споменати по-горе, това може да е поради износен освобождаващ лагер на съединителя. Избягвайте прекомерното използване на съединителя, защото това ще влоши положението.
LuK Комплект съединител
с централен изключвател, без насочващ лагер, с маховик, с комплект винтове, необходим е специален инструмент за монтаж, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията, с автоматична донастройка
LuK Комплект съединител
без насочващ лагер, с аксиален лагер, с маховик, с комплект винтове, необходим е специален инструмент за монтаж, двумасов маховик с диск за контрол на фрикцията, с автоматична донастройка
VALEO Комплект съединител
с двустепенен маховик, с централен изключвател, с комплект винтове, с комплект предпазни винтове, без датчик, 235mm
LuK Комплект съединител
с централен изключвател, с маховик, с комплект винтове, с автоматична донастройка
LuK Комплект съединител
с централен изключвател, с маховик, с комплект винтове, с автоматична донастройка
Шум от съединителя
Възможно е също да чуете скърцане или боботене, когато натискате педала. Обезателно проверете освобождаващия и шарнирния лагер, както и вилката на съединителя. Тракане може да е признак на проблеми с двумасовия маховик.
Залепване на съединителя
Ако педалът или съединителят залепва, това обикновено е признак, че жилото трябва да се смени или нивото на течността на съединителя е ниско или е замърсена, което кара педалът да бъде мек или да остане на пода. Сменете течността, ако е нужно. Напълнете нова течност на съединителя, ако е нужно.
Лошо ускорение
Ако съединителят не предава правилно силата на двигателя към колелата, може да изпитате бавно или слабо ускорение. Това може да се причини от няколко фактора, включително замърсяване с масло, прегряване, износен диск или притискателен диск, повреден или гланциран маховик.
Педалът на съединителя пулсира
Основните причини за вибриране или пулсиране на педала на съединителя са проблеми свързани с изместване, повреден маховик или диск на съединителя и неизправна диафрагмена пружина. Ако натискът не е равномерно разпределен или частите са нестабилни, се получават вибрации.
Приплъзване на съединителя
Механизмът може да се приплъзне, когато пружините, лагерите, диска на съединителя, маховика или притискателният диск са износени и частите не успяват да се захванат помежду си и да останат зацепени. Може да забележите рязка загуба на мощност при ускорение или изкачване на склон.
Миризма на изгоряло
Ако забележите миризма, която напомня на изгоряла гума при шофиране, това може да е в резултат от повишено триене от изплъзващ се съединител. Това може да доведе до допълнително износване и повреждане с прегряването на частите.
Приплъзване на предавки
Например, ако има забавяне при включването на предавки или оборотите на двигателя се повишават, но скоростта на колата не се увеличава според тях, предавките най-вероятно се приплъзват. Проверете хидравличната система за течове и компонентите на съединителя и електрониката за износване и повреди.
LuK Комплект съединител
с централен изключвател, без насочващ лагер, с маховик, с комплект винтове, двумасов маховик без диск за контрол на фрикцията, с автоматична донастройка
SACHS Комплект съединител
190mm
LuK Комплект съединител
с насочващ лагер, с аксиален лагер, с изключваща вилка, с маховик, с комплект винтове, необходим е специален инструмент за монтаж, двумасов маховик без диск за контрол на фрикцията, с автоматична донастройка
VALEO Комплект съединител
с едностепенен маховик, с комплект винтове, с комплект предпазни винтове, с аксиален лагер, необходим е специален инструмент за монтаж, 228mm
LuK Комплект съединител
с аксиален лагер, 190mm
Признаци, че съединителят ви си заминава
В обобщение, признаците на неизправен или повреждащ се съединител включват трудна смяна на предавки или трудно отделяне на съединителя, мек или заседнал педал, миризма на изгоряло, необичайни шумове от него и прекомерни вибрации от педала.
Как да разберете, че съединителят или скоростната кутия са си заминали
Симптомите на неизправност на съединителя и скоростната кутия са буквално идентични. Те могат да включват проблеми със смяната на скорости, приплъзващи предавки, миризма на изгоряло и необичайни шумове. При ръчните скоростни кутии може също да чуете свистене или виене по време на шофиране или на неутрална предавка, което обикновено означава, че предавките или лагерите са износени.
Как мога да се погрижа за съединителя си?
Съвети за поддръжка на съединителя:
- Не задържайте крака си на педала на съединителя, докато шофирате, тъй като това ще причини натоварване и повишено износване.
- Сменяйте скоростите последователно, за да избягвате приплъзване и да предотвратите често гаснене.
- Не използвайте съединителя за спирачка!
- Ускорявайте постепенно, когато отбивате и се опитвайте да превключвате на подходяща предавка.
- Проверявайте течността на съединителя на около 2 години.