Съединител / монтажни части части за коли
Непременно изберете автомобил, в противен случай рискувате да закупите авточасти, които не са предназначени за Вашата кола. Моля, имайте предвид, че нашата система за търсене може да ви предостави резултати само за определен вид автомобил.
Съединител / монтажни части части за кола
Съединител / монтажни части части за коли за Top Марки автомобили
Съединител / монтажни части: резервни части за най-популярните модели автомобили
Съединител / монтажни части резервни части на автомобил - цялата важна информация за метода на работа, монтажа, диагностиката и периода на експлоатация
Съединителят се използва при смяната на предавки за разкачане на двигателя и скоростната кутия за кратко време и за повторното им плавно съединяване след това. Той служи и за защитаване на скоростната кутия от претоварване и омекотяване на вибрациите, които се произвеждат от работещият двигател.
Устройство на съединителя
Основните му елементи са:
- Маховик – той се монтира на коляновия вал на двигателя. Изпълнява ролята на задвижващ диск и омекотява вибрациите.
- Кошница на съединителя – тя се състои от кожух на съединителя, притискателен диск и диафрагмена пружина. Кожуха на съединителя е корпус, който е надеждно свързан към маховика на двигателя. Диафрагмената пружина упражнява натиск върху притискателния диск, който притиска диска на съединителя към маховика. Притискателната плоча е свързана към кожуха с помощта на тангенциални пружини. Когато съединителя се разедини, силата приложена върху диафрагмената пружина се понижава и притискателния диск се отделя от диска на съединителя.
- Диск на съединителя – той се монтира на първичния вал на скоростната кутия. Шлицево съединение позволява на диска да се движи по дължината на вала. Когато водачът сменя предавки, дискът се отдръпва от маховика и вече не се предава задвижващ момент. Двете страни на диска имат фрикционно покритие на тях, за да предоставят нужната сила на триене за предаване на задвижващия момент.
- Освобождаващ лагер – той се монтира на въртящата ос на механизма. Когато шофьорът натисне педала на съединителя, лагерът притиска палците на диафрагмената пружина и освобождава притискателния диск.
- Вилка или лост на съединителя – те придвижват лагера, когато педалът е натиснат. Вилката се свързва с педала чрез жило, а лостът чрез хидравличен задвижващ механизъм.
Съвети за обслужване
- Винаги тръгвайте на първа скорост. Единственото изключение е при тръгване на хлъзгава повърхност.
- Натискайте педала на съединителя до долу с бързо движение, но го освобождавайте бавно, за да избегнете приплъзване.
- Когато спирате за дълго време, например, на светофар, опитвайте се да превключвате на неутрална: така ще понижите натоварването върху освобождаващия лагер.
- Веднага щом превключите на нужната предавка, вдигайте крака си от педала на съединителя, за да не го натискате случайно.
- Не претоварвайте колата си.
- Ако автомобилът е заседнал и колелата се приплъзват,не се препоръчва да използвате техниката на люлеене. Така лесно можете да прегреете и изгорите фрикционните покрития.
- Не превключвайте на по-ниска предавка при шофиране надолу по склон.
- Опитвайте се да шофирате спокойно и внимателно. Рязкото ускорение, както и навикът да контролирате скоростта чрез съединителя води до преждевременно повреждане на системата.
Симптоми на неизправности
Увеличеният ход на педала е признак за проблеми със задвижващите механизми. Жилото може да се разтегли, главният или работният цилиндър могат да получат течове. Миризма на изгоряло вътре в колата се появява, когато компонентите се приплъзват. Проблемът често е последват от понижена производителност на автомобила, повишена консумация на гориво и дори може да доведе до прегряване на двигателя. Затруднения при смяна на скорости, тресене, чуване на хрущене или необичаен шум могат да са признаци, че съединителят не е напълно изключен. Понякога, шофьорът е възможно да усеща тресене, когато съединителят е активиран. Това се случва, когато масло попадне върху фрикционните покрития, диафрагмената пружина е деформирана, опорите на двигателя са разхлабени или шпонките на диска на съединителя са износени.
Причини за неизправности
Непълното разединяване на съединителя може да се причинява от деформация на диска на съединителя, амортизация на шпонките му или фрикционните покрития, както и от отслабена диафрагмена пружина или неизправен задвижващ механизъм. Често е в резултат от корозия на шлицовата главина поради недостатъчно смазване. Приплъзването на механизма се получава поради същите причини. Деформацията на дисковете, от друга страна, може да се причини поради неправилен монтаж на съединителя или прегряване на съединителя поради агресивно шофиране.
Понякога, приплъзването на съединителя или насичане по време на работата му са поради омасляване на фрикционните плочи. Това може да се причини от течове на първичния вал и уплътнения на коляновия вал, или неправилно регулиран хидравличен задвижващ механизъм.
autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
В нашия онлайн магазин можете винаги да купите компоненти на съединителя на добра цена. Абонирайте се за бюлетина ни.
Полезна информация за функцията, причините за неизправност, диагностиката и интервалите на смяна
Top 15 на най-продаваните стоки от раздел Съединител / монтажни части
Препоръчани от нас авточасти от раздел Съединител / монтажни части. Това са най-продаваните резервни части. Купете от нашите ТОП артикули или открийте много други изгодни оферти за Вас.