Проблеми с автоматичната трансмисия CVT: Безстепенната автоматична трансмисия CVT показва слаби места, особено във вариантите 1.2 TCE 130 и 1.6 DCI. Типичните симптоми са отривисти движения при потегляне и необичайни шумове от пробег около 80 000-120 000 км.
Верига за разпределение на времето на двигателите TCE: Двигателите 1.2 TCE 130 и 1.3 TCE 140 страдат от преждевременно износване на веригата на разпределителния механизъм. Проблемът се проявява от 60 000 км и се изразява в дрънчащи звуци при студен старт, особено при моделите от 2019 г.
Климатикът не се охлажда: Климатичната система на Renault Kadjar често се поврежда между 40 000 и 80 000 км. Особено засегнати са компресорният агрегат и разширителният клапан, което води до недостатъчен капацитет на охлаждане.
Огледалата за обратно виждане не се сгъват: Електрическите външни огледала често не могат да се сгъват и разгъват. Този проблем обикновено се появява след 30 000-50 000 км и засяга както механиката, така и електрическото управление на регулирането на огледалата.
Renault Kadjar: проблеми с автоматичната трансмисия CVT
Най-честите оплаквания от Renault Kadjar се отнасят до автоматичната CVT трансмисия, която проявява слабости особено в комбинация с двигателите 1,2 TCE 130 и 1,6 DCI. Безстепенната трансмисия обикновено проявява първите си симптоми след 80 000 км, като например отривисти движения при потегляне, забавени реакции при ускоряване и необичайни шумове по време на движение. Надеждността на системата се влияе от честите повреди и скъпите ремонти, като експлоатационният живот на трансмисията често не отговаря на очакванията. Особено проблематично е поведението при ниски скорости, когато трансмисията не превключва правилно и не превключва плавно между предавателните числа.
Редовната поддръжка е от решаващо значение за дълготрайността на трансмисията. Чувствителните CVT трансмисии на Renault Kadjar изискват специално внимание при интервалите за смяна на маслото, които трябва да се извършват на всеки 60 000 км. Професионалната диагностика с помощта на устройство за отчитане на показанията може да открие неизправности в блока за управление на ранен етап, а превантивното промиване на трансмисионното масло може да предотврати сериозни повреди.
Renault Kadjar: Проблеми с веригата за разпределение на времето при двигателите TCE
Фамилията двигатели TCE на Renault Kadjar, по-специално 1,2 TCE 130 и 1,3 TCE 140, показва значителни слабости в зъбната верига. Проблемът се проявява при пробег от 60 000 км с характерни дрънчащи звуци при студено стартиране, които показват удължена или износена верига на разпределителния механизъм. Особено засегнати са моделите от 2019 г., като неизправностите често се задълбочават от недостатъчните интервали за техническо обслужване. Ако веригата за разпределение на времето е твърде износена, двигателят вече няма да стартира надеждно и няма да функционира правилно при по-високи обороти на двигателя. Често срещаните неизправности включват и повредени обтегачи на веригата и направляващи релси, което налага цялостна подмяна на зъбното задвижване.
Системната проверка е от съществено значение за навременното откриване на проблеми с веригата за газоразпределение. Прецизните вериги за разпределение на времето Renault Kadjar TCE изискват редовни проверки на всеки 30 000 км и използване на висококачествено моторно масло с правилен вискозитет. Професионалната проверка може да оцени състоянието на веригата чрез ендоскопия или измерване на шума и да даде ранно предупреждение за скъпоструващи повреди на двигателя.
Renault Kadjar: Проблеми с климатичната система
Климатичната система на Renault Kadjar редовно получава неизправности, които се проявяват особено в периода между 40 000 и 80 000 км пробег. Системата не охлажда достатъчно или не функционира пълноценно, като най-честите причини за това са дефектни компресори, блокирани разширителни клапани или течове в тръбопроводите за хладилен агент. Симптомите включват топъл въздух, въпреки че охладителната система е включена, необичайни шумове от арматурното табло и замъглени стъкла, дори когато климатикът е активиран. Тези слаби места се наблюдават по-специално при вариантите 1.5 DCI и 1.6 DCI, като рискът от електрически неизправности, дължащи се на дефектни сензори, също нарушава функционалността. Надеждността на цялата климатична система се намалява значително от тези повтарящи се повреди.
Оценка - 69
Информация за продукта
Класа на вискозитет по SAE: 5W-30
ACEA:
ACEA A3 / B4
API:
API CH-4, API SN
Препоръки на производителя: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
За да се поддържа климатичната система в оптимално състояние, е необходима професионална поддръжка. Сложните климатични системи на Renault Kadjar изискват ежегодни проверки на нивото и херметичността на хладилния агент, както и редовна дезинфекция на изпарителя. Превантивната поддръжка на всеки 2 години с подновяване на хладилния агент и почистване на системата може да предотврати сериозни повреди и да удължи живота на компонентите.
Renault Kadjar: Проблеми с електрическите външни огледала
Електрическите външни огледала на Renault Kadjar показват чести неизправности, като огледалото не се сгъва или разгъва правилно. Тези проблеми обикновено се появяват след 30 000 до 50 000 км и засягат както механичните компоненти, така и електрическото управление. Симптомите включват заклещване на огледалата в едно положение, непълни движения на сгъване или пълна повреда на електрическото регулиране. Най-честите причини са износени зъбни колела в двигателя за сгъване, корозирали контакти или дефектни блокове за управление. Проблемът се изостря от метеорологичните условия и температурните колебания, особено при автомобили, които често са паркирани на открито. Рискът от електрически неизправности се увеличава и поради проникването на влага в корпусите на огледалата.
За да се диагностицират проблемите с огледалата, е необходима професионална проверка. Чувствителните двигатели на огледалата на Renault Kadjar изискват редовно смазване на движещите се части и проверка на електрическите връзки на всеки 20 000 км. Превантивното третиране с водоотблъскващи препарати и редовното почистване на контактите може значително да удължи живота на механизма на огледалото.
Renault Kadjar: проблеми със спирачната система
Спирачната система на Renault Kadjar показва различни слаби места, които стават особено забележими при по-висок пробег от 60 000 км или повече. Най-често срещаните оплаквания включват преждевременно износване на спирачните накладки, особено на задния мост, и проблеми с неправилната работа на спирачните апарати. Системата не превключва правилно между различните режими на спиране, което води до неравномерно поведение при спиране. Освен това се появяват неизправности в системата ABS, проявяващи се с предупредителни светлини на арматурното табло и намалена спирачна ефективност. Надеждността се влошава допълнително от корозирали спирачни тръбопроводи и дефектни спирачни усилватели, като животът на компонентите често е под спецификациите на производителя.
Редовната поддръжка е от решаващо значение за безопасността на спирачната система. Критичните компоненти на спирачките на Renault Kadjar изискват задълбочена проверка на дебелината на накладките и състоянието на дисковете на всеки 15 000 км, както и годишна проверка на спирачната течност. Професионалната поддръжка с редовна смяна на спирачната течност на всеки 2 години и обезвъздушаване на системата може да предотврати опасни повреди и да осигури оптимална спирачна ефективност.
Оценка - 63
Информация за продукта
допълваща информация:
Duraterm
мярка на резбата: M 10 x 1
дължина [mm]: 97
електронапрежение [V]: 4,4
размер на ключ:
10
изпълнение на подгревните свещи:
реотанна подгревна свещ
Допълнителни често срещани неизправности на Renault Kadjar
Въз основа на обратна връзка от собственици на Renault Kadjar се срещат следните допълнителни проблеми:
Запушване на филтъра за твърди частици при 1,5 DCI: Често се появява между 60 000 и 90 000 км, особено при шофиране предимно на къси разстояния и недостатъчна регенерация на филтъра.
Проблеми с турбокомпресора при TCE 165: Износване на лагери и уплътнения от 100 000 км, което се засилва от нередовна смяна на маслото и агресивен стил на шофиране.
Дефекти на горивната помпа: Засягат предимно дизеловите варианти от 80 000 км, проявяват се с проблеми при стартиране и нередовна работа на двигателя.
Дефекти в електронната спирачка за паркиране: Появяват се от 50 000 км, причинени от износване на двигателя или софтуерни проблеми в блока за управление.
Течове от кормилната уредба: Появяват се от 70 000 км, особено при автомобили с чести завъртания на волана и контакт с бордюра.
Течове от водната помпа при двигателите TCE: Появяват се между 80 000 и 120 000 км, причинени от износване на уплътненията и корозия в охладителната система.
Renault Kadjar: слаби и силни страни
Силни страни
Слаби страни
Просторен интериор
Проблеми с автоматичната трансмисия CVT
Добро сцепление с пътя
Двигатели TCE с верижно разпределение на времето
Модерна свързаност
Повреди в климатичната инсталация
Атрактивен дизайн
Дефекти на електрическите огледала
Универсална гама двигатели
Износване на спирачната система
Солидна изработка
Електронни неизправности
Добро пространство
Високи разходи за ремонт
Renault Kadjar се представя като модерен кросоувър с атрактивен дизайн и добро използване на пространството, но се бори със значителни технически слабости. Най-често срещаните проблеми са концентрирани в CVT скоростната кутия, TCE двигателите и различните електронни системи. Последователната превантивна поддръжка и ранното третиране на възникващите симптоми могат да намалят експлоатационните разходи и да подобрят надеждността. Потенциалните купувачи трябва да обърнат особено внимание на известните слаби места в употребяваните автомобили и да извършат обстоен преглед.
AUTODOC Бестселъри: части на достъпна цена
Оценка - 23
Информация за продукта
разстояние между електродите [mm]: 0,7
размер на ключ: 14
дължина на резбата [mm]: 26,5
поз. на искрата [mm](отст.на електродите спр.корп.на свещта): 5
Препоръки на производителя: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025