Проблеми с автоматичната трансмисия: Автоматичната трансмисия на Scenic 3 и Scenic 4 показва чести повреди още от 60 000-80 000 км. Особено засегнати са CVT скоростните кутии, при които се наблюдава рязка смяна на предавките и загуба на мощност.
Климатикът не охлажда: Широко разпространен проблем във всички поколения на Scenic е дефектната климатична система. Течове на охлаждаща течност или дефектни компресори могат да се появят още на 40 000-50 000 км, което означава, че климатичната система вече не функционира правилно.
Верига за разпределение на времето на двигателя TCE: При двигателите 1,2 TCE и TCE 140 се наблюдават слаби места във веригата на разпределителния механизъм още на 80 000-100 000 км. Веригата за разпределение на времето може да се разтегне или скъса, което води до скъпоструващи повреди на двигателя.
Електронни повреди: Електронните неизправности са особено често срещани при Scenic 3 и Scenic 4. Проблеми с имобилайзера и дефектни блокове за управление могат да се появят още на 30 000 км и да доведат до невъзможност за стартиране на автомобила.
Renault Scenic: Проблеми с автоматичната трансмисия
Най-често срещаните оплаквания при Renault Scenic се отнасят до автоматичната трансмисия, особено при моделите Scenic 3 automatic и Scenic 4 automatic. CVT трансмисията започва да проявява симптоми като рязка смяна на предавките, загуба на мощност или пълна повреда още на 60 000-80 000 км. Особено автоматичната трансмисия на Scenic 2 е известна с ниската си надеждност и експлоатационен живот. Проблемите често се изразяват в необичайни шумове, забавени реакции при превключване или автомобилът вече не превключва на определени предавки. В екстремни случаи трансмисията може да се повреди напълно, което прави автомобила негоден за движение.
Редовната поддръжка е от решаващо значение за дълготрайността на трансмисията. Чувствителните автоматични скоростни кутии на Renault Scenic изискват смяна на маслото със специално масло за CVT на всеки 40 000-60 000 км. Първо трябва да се провери нивото и качеството на маслото за диагностика. Подмяната на трансмисионното масло и филтрите може да помогне в ранните етапи. В случай на напреднали повреди често се налага цялостен ремонт на трансмисията или подмяна на блока за управление, което може да струва между 3000 и 5000 евро.
Оценка - 69
Информация за продукта
клас на вискозитет SAE: 5W-30
ACEA:
ACEA A3 / B4
API:
API CH-4, API SN
Препоръки на производителя: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
Препоръки на производителя: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
Друга често срещана повреда се отнася до климатичната система, като сред най-често съобщаваните проблеми са "Scenic 4 климатик не охлажда" и "Scenic 3 климатик не охлажда". Тези неизправности се появяват на 40 000-50 000 км и засягат всички поколения от Scenic 1 до Grand Scenic 4. Климатичната система престава да работи правилно поради течове на охлаждаща течност, дефектни компресори или запушени кондензатори. Типичните симптоми са топъл въздух от вентилационните отвори, необичайни шумове при включване на климатичната система или пълна повреда на системата. Освен това проблеми като "Вентилацията на Scenic 3 не работи" или "Вентилацията не работи" могат да се появят, ако вентилаторът е дефектен.
За правилното диагностициране на проблемите с климатичната система е необходима системна проверка. Сложните климатични системи на Renault Scenic изискват професионална проверка на цялата система, включително нивото на охлаждащата течност, компресора и електрическите компоненти. Решението започва с визуална проверка за течове и проверка на нивото на охлаждащата течност. Подмяната на компресора струва около 800-1 200 евро, докато дребните ремонти, като например подмяната на уплътнения, са по-евтини. Редовната поддръжка на всеки 2-3 години може да предотврати сериозни повреди.
Renault Scenic: Проблеми с двигателите TCE и веригата на зъбния колектор
При двигателите TCE, особено при двигателите 1,2 TCE, TCE 130 и TCE 140, се наблюдават значителни слабости във веригата за разпределение на времето. Тези проблеми обикновено се появяват между 80 000 и 120 000 км, но в екстремни случаи могат да възникнат и по-рано. Веригата за разпределение на времето може да се разтегне, което да доведе до дрънчащи звуци при студено стартиране, или в най-лошия случай да се скъса и да причини пълна повреда на двигателя. Сред другите засегнати двигатели е Scenic 3 1.4 TCE, при който се наблюдават подобни симптоми. Проблемите често се задълбочават от неадекватна поддръжка или използване на неправилни спецификации на маслото. Шофьорите съобщават за метални шумове от двигателния отсек, особено при студено стартиране, и загуба на мощност.
При съмнение за проблеми с веригата на зъбния колело е необходимо да се извърши професионална проверка. Прецизните двигатели Renault Scenic TCE изискват редовна проверка на веригата на всеки 60 000 км и използване на висококачествено моторно масло 5W-30. Диагностиката се извършва чрез прослушване на двигателя и проверка на обтягането на веригата на зъбното колело. Превантивната подмяна на веригата за раздробяване струва около 1 500-2 500 евро, докато повредата на двигателя, причинена от скъсана верига за раздробяване, може да доведе до разходи за ремонт в размер на 5 000-8 000 евро. Редовната смяна на маслото на всеки 15 000 км може значително да удължи експлоатационния живот на веригата на разпределителния механизъм.
Renault Scenic: Проблеми с електрониката и проблеми със стартирането
Повредите в електрониката са сред най-често срещаните повреди в Renault Scenic, особено в по-новите модели като Scenic 3 и Scenic 4. Проблемът "няма да запали имобилайзерът" се появява от 30 000 км и се причинява от дефектни транспондери, ключалки за запалване или блокове за управление. Други електронни неизправности засягат системата Инфотейнмънт, системата за централно заключване и различни сензори. Типичните симптоми са: автомобилът не стартира, съобщения за грешки на дисплея, дефектно осветление или проблеми с електрическото повдигане на прозорците ("прозорецът вече не се вдига"). Надеждността на електрониката намалява значително с остаряването на автомобила, като често срещани причини за това са влагата и корозията.
За диагностициране на проблемите с електрониката е необходима професионална поддръжка. Чувствителните електронни компоненти на Renault Scenic изискват редовни актуализации на софтуера и проверка на съединителите за корозия. Решението започва с компютърна диагностика за идентифициране на кодовете за неизправности. Рестартирането на контролните блокове или подмяната на дефектните предпазители често помагат. В случай на по-сложни проблеми може да се наложи подмяна на контролните блокове, която може да струва между 500 и 1500 евро. Редовните проверки на акумулаторната батерия и заземителните връзки могат да предотвратят много електронни проблеми.
Renault Scenic: Проблеми с отоплението и вентилацията
Проблеми с отоплението и вентилацията се срещат при всички поколения на Scenic, като сред най-честите оплаквания са "отоплението не работи" и "вентилаторът на Scenic 2 не работи". Тези неизправности се проявяват още на 50 000-70 000 км поради дефектни двигатели на вентилатора, запушени отоплителни тела или дефектни задвижващи механизми за въздушните клапи. Особено Scenic 2 е известен с повредите на вентилатора, докато при Scenic 3 и Grand Scenic 3 автоматичният климатичен контрол често излиза от строя. Симптомите включват студен въздух, въпреки че отоплението е увеличено, неравномерно разпределение на температурата или пълна повреда на вентилатора. Експлоатационният живот на компонентите на отоплението се намалява значително от замърсяването и влагата в системата.
Редовната поддръжка е от съществено значение за правилното функциониране на отоплителната система. Сложните отоплителни и вентилационни системи на Renault Scenic изискват почистване и дезинфекция на вентилационните канали на всеки 2-3 години. За диагностика първо трябва да се проверят предпазителите и двигателят на вентилатора. Дефектиралият мотор на вентилатора струва около 200-400 евро, докато подмяната на отоплителната сърцевина може да струва 600-1 000 евро. Смяната на въздушните филтри на всеки 15 000-20 000 км и редовното използване на почистващи препарати за климатика могат да предотвратят повечето проблеми.
Renault Scenic: Проблеми с дизеловите двигатели
Дизеловите двигатели, особено 1,5 dCi и Scenic 3 1,5 dCi, показват специфични слабости, които се проявяват в различни диапазони на пробега. Между 60 000 и 100 000 км често се появяват проблеми с филтъра за твърди частици, който се запушва и трябва да се регенерира. При дизеловия двигател 2.0 16V се наблюдават проблеми с помпата за високо налягане още на 80 000 км, докато инжекторите обикновено могат да откажат между 120 000 и 150 000 км. Други често срещани проблеми са повредите в рециркулацията на отработените газове (EGR клапан) и турбокомпресора. Симптомите включват загуба на мощност, черен дим от ауспуха, повишен разход на гориво или автомобилът не стартира. Надеждността на дизеловите двигатели зависи до голяма степен от стила на шофиране и поддръжката.
Системната проверка е от решаващо значение за дълготрайността на дизеловите двигатели. Взискателните дизелови агрегати на Renault Scenic изискват редовна поддръжка с висококачествено дизелово масло и своевременна смяна на филтрите на всеки 20 000-30 000 км. Диагностиката се извършва чрез разчитане на кодовете за неизправности и проверка на изпускателната система. Редовното шофиране по магистрала помага за регенерацията на филтъра за твърди частици. Дефектен филтър за твърди частици струва 1 500-2 500 евро, а инжекторите струват по около 300-500 евро. Превантивните мерки, като например използването на добавки за дизелово гориво, могат значително да удължат експлоатационния живот.
Допълнителни често срещани дефекти на Renault Scenic
Въз основа на опита на водачите на Renault Scenic се срещат следните допълнителни проблеми:
Дефектни електрически стъкла: електрическите стъкла започват да се повреждат още на 40 000-60 000 км, особено на задните врати.
Проблеми с ръчната спирачка: неизправност на ръчната спирачка на Scenic 2 може да се появи от 50 000 км, често поради износени кабели или дефектни задвижващи механизми.
Износване на спирачките: Спирачната система на Scenic 3 показва над средното износване на спирачните накладки от 30 000-40 000 км.
Дефектна горивна помпа: Обикновено се появява между 100 000 и 120 000 км и води до проблеми със стартирането или загуба на мощност.
Проблеми с кормилното управление: Дефектиралите помпи на сервоусилвателя на волана или кормилни механизми могат да се появят от 80 000 до 100 000 км.
Износване на съединителя: При механичните трансмисии смяната на съединителя е често срещана между 100 000-140 000 км.
Проблеми с корозията: Особено при Scenic RX4 се появяват проблеми с ръждата по арките на колелата и праговете от 8-10 години.
Renault Scenic: слаби и силни страни
Силни страни
Слаби страни
Просторен интериор
Проблеми с автоматичната трансмисия
Гъвкава конфигурация на седалките
Неуспехи на климатика
Добър обзор
Проблеми с веригата на TCE двигателя
Удобно окачване
Електронни неизправности
Практични решения за съхранение
Проблеми с отоплението/вентилацията
Съвременно оборудване за безопасност
Високи разходи за ремонт
Многофункционалност
Ниска надеждност при голям пробег
Въпреки практичните си характеристики и комфортното си пространство, Renault Scenic представлява значително предизвикателство по отношение на надеждността. Най-често срещаните повреди се отнасят до сложни системи като автоматичната скоростна кутия, климатика и електрониката, които могат да предизвикат проблеми дори при среден пробег. Последователната поддръжка и ранната намеса при първите симптоми са от решаващо значение за удължаване на експлоатационния живот и избягване на скъпи ремонти.
Полезни видеа по темата:
Как се сменят въздушен филтър за двигател на RENAULT SCENIC 2 урок
Как да сменим запалителна свещ на RENAULT SCENIC RX4 ИНСТРУКЦИЯ
AUTODOC Бестселъри: части на достъпна цена
Оценка - 48
Информация за продукта
страна на монтаж: ляво, дясно
Серия продукт:
FOGSTAR
тип на крушката: H11
допълващ артикул / допълваща информация: с лампа с подгр. жичка
Препоръки на производителя: VW 505 01, MB 229.52, BMW Longlife-04, Renault RN0700, Renault RN0710, DEXOS 2, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3, OV0401547-D30, OV0401547-G30