Škoda Superb: проблеми
- Проблеми с климатика: те могат да се появят само след 50-70 000 км, често поради течове или повреда на компресора.
- Неизправности на електрическите прозорци: те често се появяват след 80-100 000 км, особено в задните врати.
- Повреди в системата за централно заключване: Те могат да се наблюдават още при 60 000 км, често поради дефекти в ключалките на вратите или в блоковете за управление.
- Проблеми с турбокомпресора при дизеловите двигатели: Обикновено те се появяват след 120-150 000 км.
- Дефектни ламбда сензори: Могат да доведат до неизправности още след 80 000 км, особено при бензиновите двигатели.
Проблеми при Škoda Superb: бензинов двигател
Проблеми с двигателите на Škoda Superb 1,4 TSI и 1,5 TSI (EA211)
1,5-литровият TSI двигател, въведен от 2015 г., може да предизвика дрънчащи ефекти при стартиране в моделите с ръчна скоростна кутия. Това често се случва при малък пробег от 20-30 000 км.
Актуализация на софтуера на блока за управление на двигателя може да отстрани проблема в много случаи. Редовната смяна на маслото също е важна, за да се удължи животът на двигателя.
Проблеми при Škoda Superb 1,8 TSI и 2,0 TSI (EA888)
Веригата за разпределение на времето на TSI двигателите може да се разтегне, което може да причини дрънчащ шум при студен старт. Този проблем често се появява между 100 000 и 150 000 км.
Превантивната подмяна на веригата на разпределителния механизъм и системата на обтегача на около 100 000 км може да избегне скъпи последващи повреди. Редовната смяна на маслото също е важна.
Моделът 2.0 TSI с мощност 280 к.с. има тенденция към повишен разход на масло. Редовно проверявайте нивото на маслото и доливайте, ако е необходимо. Поради конструкцията високият разход не може да бъде напълно елиминиран.
Проблеми при Škoda Superb: Дизел
1,6 TDI и 2,0 TDI (common rail)
Проблеми със системата AdBlue могат да възникнат при 2,0-литрови TDI двигатели с мощност 150 к.с. и 190 к.с., произведени между 2009 и 2018 г. Типични усложнения са запушени инжектори или повреди на помпата, които обикновено се появяват между 80 000 и 120 000 км.
Редовното почистване на системата AdBlue и използването на висококачествен AdBlue могат да предотвратят подобни затруднения. В случай на повреди засегнатите компоненти, като инжектори или помпи, трябва да бъдат заменени.
1,9 TDI и 2,0 TDI (система помпа-дюза)
При 1.9 TDI с код на двигателя BLS може да се получи повреда на лагера на свързващия прът. При двигателя 2.0 TDI могат да се появят проблеми с елементите на системата помпа-дюза.
Редовната поддръжка и смяната на маслото могат да помогнат за минимизиране на тези трудности. Ако те се появят, засегнатите компоненти трябва да бъдат заменени.
Общи проблеми с дизеловите двигатели
Натрупването на сажди по инжекторите и в EGR клапана може да доведе до скъпоструващи ремонти.
Превантивното използване на добавки за почистване на инжектори, добавяни редовно при всяко зареждане, може да помогне за предотвратяване или поне забавяне на тези проблеми.
Важно е да се отбележи, че не всеки автомобил ще има всички тези усложнения и че редовното обслужване може да предотврати или сведе до минимум много от тях. Въпреки това, когато купувате употребяван автомобил Škoda Superb, си струва да сте наясно с тези потенциални проблеми и да извършите щателна проверка на автомобила.
Проблеми на Škoda Superb: веригата на зъбното колело
Веригата за разпределение на времето при двигателите TSI, особено при моделите от 2011-2015 г., може да се разтегне, което води до дрънчащ шум при студен старт. Този проблем често се появява между 100 000 и 150 000 км. Препоръчва се превантивна подмяна на веригата за разпределение на времето.
Решение: Превантивната подмяна на веригата и системата на обтегача на около 100 000 км може да избегне скъпи последващи повреди. Редовната смяна на маслото също е важна.
Проблеми с DSG трансмисията на Škoda Superb
При 7-степенната DSG трансмисия, използвана от 2009 г. насам, понякога могат да се появят трудности с отривисто превключване или забавено стартиране. Тези усложнения често се появяват между 50 000 и 100 000 км. Актуализация на софтуера или смяна на маслото могат да помогнат.
Актуализация на софтуера на блока за управление на трансмисията също често може да помогне. Смяната на трансмисионната течност и филтрите съгласно препоръките на производителя също е важна.
Проблеми при Škoda Superb: автоматична трансмисия
При моделите с 6-степенна автоматична трансмисия, особено при автомобилите между 2013 и 2018 г., от около 120 000 км могат да се появят грешки в блока за управление на трансмисията, което може да доведе до трудно превключване на предавките.
Актуализация на софтуера на блока за управление на трансмисията често може да отстрани този проблем. В някои случаи може да се наложи и замяна на блока за управление или на мехатрониката.
Проблеми с Skoda Superb: бутон "Старт
Бутонът за стартиране, който се монтира от 2015 г. насам, понякога може да откаже, което прави невъзможно стартирането на двигателя. Този проблем може да се появи доста рано, често в рамките на първите 50 000 км.
В повечето случаи бутонът за стартиране трябва да се смени. Препоръчително е също така да се извърши задълбочена диагностика в специализиран сервиз.
Проблеми при Škoda Superb: електрическа задна врата
Електрическата задна врата на моделите комби, предлагани от 2009 г. насам, може да страда от периодични повреди на сензора или на механизма за отваряне. Тези проблеми често се появяват между 50 000 и 100 000 км.
В зависимост от причината може да се наложи регулиране или подмяна на сензорите или на целия механизъм за отваряне. Препоръчва се диагностика в специализиран сервиз.
Проблеми при Škoda Superb: въздушно окачване
При опционалното въздушно окачване, предлагано от 2015 г., могат да се появят проблеми с течове или с компресора, често между 80 000 и 120 000 км.
Изтичащите въздушни пружини или повредените компресори трябва да бъдат сменени. Редовната проверка на системата може да помогне за откриването на дефекти в ранен етап.
Проблеми при Škoda Superb: Спирачки
Преждевременното износване на предните спирачни дискове и накладки не е рядкост, често само след 30 000 до 50 000 км.
Редовната проверка и навременната подмяна на спирачните дискове и накладки са важни. Използването на висококачествени спирачни компоненти може да удължи експлоатационния живот.
Проблеми при Škoda Superb: панорамен покрив
Опционалният панорамен покрив, който се предлага от 2009 г. насам, може да протече или да има проблеми с механизма за отваряне, често в рамките на първите 50 000 км.
Течовете често могат да бъдат отстранени чрез почистване и смазване на уплътненията. Ако има проблеми с механизма за отваряне, засегнатите компоненти трябва да бъдат ремонтирани или заменени.
Проблеми при Škoda Superb: 4x4 (задвижване на всички колела)
При задвижването на всички колела (4х4), което се предлага като опция от 2009 г., понякога могат да възникнат проблеми със съединителя Haldex, което може да доведе до загуба на мощност. Тези неизправности обикновено се появяват след 100 000 км.
Възможно е да се наложи подмяна на Haldex съединителя или на блока за управление. Поради това е важно да се извършва редовна смяна на маслото в системата за задвижване на всички колела в съответствие с указанията на производителя.
Проблеми при Škoda Superb: хибридно задвижване
При plug-in хибридните модели (от 2020 г.) могат да възникнат проблеми с работата и капацитета на батерията. Не са редки случаите, когато капацитетът намалява по-бързо от очакваното, често в рамките на първите 50 000 км. Предстои да видим как ще се развият тези модели в периода до 2024 г.
Редовните проверки на батерията и корекциите на циклите на зареждане могат да помогнат за удължаване на нейния живот. В някои случаи може да се наложи подмяна на акумулатора или на отделни клетки.
Важно е да се отбележи, че не всеки автомобил ще има всички тези усложнения и че редовната поддръжка може да предотврати или сведе до минимум много от тях. Въпреки това, когато купувате употребяван автомобил Škoda Superb, трябва да сте наясно с тези потенциални проблеми и да извършите щателна проверка на автомобила.
Допълнителни често срещани дефекти при Škoda Superb:
Въз основа на опита на водачи на Škoda Superb представяме преглед на допълнителни възможни проблеми:
- Течове от радиатора: те често се появяват след 100-120 000 км, особено при по-старите модели.
- Неизправности в електрическия усилвател на кормилното управление: Те могат да се появят след 90 000 км, често поради дефектни сензори.
- Повреди в системата за подпомагане на паркирането: Те обикновено се появяват след 70-90 000 км, често поради дефектни сензори.
- Проблеми със стартера: Те могат да възникнат след 100 000 км, особено при чести пътувания на къси разстояния.
- Течове от уплътнението на задната врата: Често се появяват само след 50-70 000 км, особено при автомобилите комби.
Тези усложнения не трябва да се очакват при всеки автомобил, но в някои случаи могат да възникнат. Редовната поддръжка и спазването на сервизните интервали ще помогнат за ранното откриване и отстраняване на много от тези дефекти.