Стартерният мотор не се завърта и двигателят не стартира: Този проблем често се появява след 80 000-120 000 км, особено при моделите от 2004-2006 г. Стартерният мотор може да откаже напълно или да се завърти само слабо, което води до проблеми със стартирането.
Скоростомерът не работи и оборотомерът не работи: Приборното табло често се поврежда след 60 000-90 000 км. Както скоростомерът, така и оборотомерът могат да се повредят, което влошава безопасността на шофиране.
Централното заключване не работи: Типичен проблем при моделите Peugeot 206 след 50 000-80 000 км. Вратите вече не могат да се заключват или отключват централно, което представлява риск за безопасността.
Проблеми с каталитичния конвертор и пречистването на отработените газове: Особено при дизеловите модели 1.4 HDI от 2005-2009 г., след 100 000-150 000 км се появяват проблеми с пречистването на отработените газове, което води до увеличаване на емисиите.
Peugeot 206: Проблеми със стартера и проблеми със стартирането
Peugeot 206 показва особено чести оплаквания при стартиране, като стартерният мотор не се завърта или двигателят не стартира. Тези симптоми се появяват по-често при по-старите модели от моделните години 2004-2006 г. и обикновено се проявяват след пробег от 80 000-120 000 км. Особено засегнати са бензиновите двигатели 1,1 и 1.4 и вариантите със 75 к.с. Повредите често се появяват сутрин, когато двигателят е студен, или след дълъг период на неактивност. Възможно е да възникнат и проблеми с имобилайзера, което допълнително затруднява стартирането. Невъзможността за стартиране при загряване е характерна повреда, която показва дефектни компоненти в стартовата система.
Системната проверка е от съществено значение за правилното диагностициране на тези проблеми със стартирането. Чувствителните стартерни двигатели на Peugeot 206 изискват редовни проверки на въглеродните четки и намотките, тъй като след 100 000 км те стават податливи на износване. Смяната на стартерния мотор струва между 200 и 400 евро, а акумулаторът и запалителната система също трябва да бъдат проверени. Проблемите с имобилайзера често изискват препрограмиране на контролния блок. Превантивната поддръжка на всеки 60 000 км може да предотврати сериозни повреди.
Peugeot 206: Проблеми с арматурното табло и дисплеите
Арматурното табло на Peugeot 206 има характерни слабости, като неработещият скоростомер и неработещият оборотомер са сред най-често срещаните неизправности. Тези неизправности обикновено се появяват след 60 000-90 000 км и засягат еднакво както вариантите SW, така и моделите кабриолет. Освен това често се среща проблемът, че часовникът вече не свети, което показва дефектни LCD дисплеи или подсветка. При моделите от 2009 и 2011 г. елементите на цифровия дисплей са особено засегнати. Симптомите често се влошават при екстремни температури и могат да се проявяват с прекъсвания. Надеждността на електрониката се влошава забележимо след около 8-10 години експлоатация.
Редовната поддръжка е от решаващо значение за дълготрайността на електронните компоненти. Сложните клъстери на уредите на Peugeot 206 изискват специално диагностично оборудване за анализ на неизправностите и често могат да бъдат ремонтирани чрез повторно запояване. Подмяната на целия инструментален клъстер струва 300-600 евро и изисква програмиране на идентичността на автомобила. Често помагат прости мерки като почистване на контактите на свещите или подмяна на предпазителите. Професионалната проверка на всеки 50 000 км може да предотврати преждевременни повреди.
Peugeot 206: Проблеми с централното заключване и ключалките на вратите
Неработещото централно заключване е един от типичните проблеми на Peugeot 206, особено след пробег от 50 000 до 80 000 км. Тези неизправности се проявяват в ненадеждно заключване и отключване на вратите, при което отделни врати често могат да откажат напълно. При моделите с дистанционно управление централният блок за управление или отделните сервомотори във вратите често излизат от строя. Експлоатационният живот на механизма за заключване на вратите е ограничен, особено при честа употреба. Проблеми могат да възникнат и със задната врата, която вече не може да се отваря или затваря. Симптоматиката "не работи" често се влошава при влага или ниски температури.
За диагностициране и ремонт на заключващите системи е необходима професионална поддръжка. Механичните компоненти на заключването на вратите на Peugeot 206 изискват редовно смазване и регулиране, за да се осигури оптимално функциониране. Подмяната на отделни задвижващи механизми струва 80-150 евро на врата, а нов блок за управление на централното заключване - 200-350 евро. Почистването и препрограмирането на дистанционното управление често е достатъчно. Превантивната грижа с контактния спрей на всеки 20 000 км може значително да удължи експлоатационния живот.
Препоръки на производителя: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
Peugeot 206: Проблеми с автоматичната трансмисия и смяна на предавките
Автоматичната трансмисия на Peugeot 206 показва характерни слаби места, въпреки че смяната на предавките не е сред най-честите оплаквания. Тези проблеми се появяват по-често след 120 000-160 000 км и засягат както класическата автоматика с преобразувател на въртящия момент, така и автоматизираните ръчни скоростни кутии. Вариантите 1.4 и 1.4 HDI са особено податливи на повреди в трансмисията. Симптомите варират от дръпнато превключване на предавките до пълна повреда. При дизеловите модели активният режим Eco не стартира двигателя също може да се появи, ако блокът за управление на трансмисията е повреден. Задният мост може да бъде подложен на допълнително натоварване поради повреда на скоростната кутия. Първите признаци често са забавено включване на предавките или проблеми с превключването, когато скоростната кутия е студена.
Професионалната проверка е от съществено значение за ранното откриване на проблеми с трансмисията. Чувствителното управление на автоматичната трансмисия на Peugeot 206 изисква редовна смяна на маслото на всеки 60 000 км и компютърна диагностика в случай на аномалии. Цялостният ремонт на трансмисията може да струва 1500-3000 евро, докато превантивната поддръжка е значително по-евтина. Маслото и филтрите на трансмисията трябва да се сменят стриктно според инструкциите на производителя. Навременната намеса често може да предотврати скъпи последващи щети.
Peugeot 206: Проблеми с подаването на гориво и горивната помпа
Захранването с гориво на Peugeot 206 има типични слаби места, въпреки че горивната помпа не е сред най-честите повреди. Тези проблеми се срещат както при бензиновите, така и при дизеловите модели, особено след 100 000-140 000 км. При моделите с двигател 1.4 HDI от 2005 г. могат да възникнат проблеми и с помпата за високо налягане. Симптомите варират от проблеми със стартирането до загуба на мощност по време на движение. Двигателят често не успява да се стартира след дълги периоди на бездействие, ако горивната помпа е повредена. Надеждността на електрическата горивна помпа намалява забележимо след около 8-10 години експлоатация. Запушените горивни филтри също могат да задълбочат проблема.
За правилното диагностициране на проблемите с подаването на гориво е необходима системна проверка. Системите на електрическата горивна помпа на Peugeot 206 изискват редовни проверки на налягането на горивото и на електрическите връзки, за да се осигури оптимална работа. Смяната на горивната помпа струва 250-450 евро, като трябва да се проверят и филтрите и тръбопроводите. При дизеловите модели е важно да се проверят и инжекционните дюзи. Редовната употреба на добавки за гориво може да удължи експлоатационния живот на системата.
Оценка - 7
Информация за продукта
допълваща информация:
Duraterm
мярка на резбата: M 10 x 1
дължина [mm]: 89
електронапрежение [V]: 11
размер на ключ:
10
изпълнение на подгревните свещи:
щифтова подгревна свещ, с последващо подгряване
обурудване на автомобила:
за автомобили с хидравлична система
Препоръки на производителя:
BMW 81 22 9 407 758, Fiat 9.55550-AG3, Ford WSS-M2C204-A, MAN M 3289, MB 345.0, Opel 1940 766, VW G 002 000, VW G 004 000, ZF TE-ML 02K
Допълнителни често срещани неизправности на Peugeot 206
Въз основа на опита на собствениците на Peugeot 206 се срещат следните допълнителни проблеми:
Проблеми с регулатора на прозорците: често се появяват след 40 000-70 000 км, особено при електрическите регулатори на прозорците, поради износване на двигателите или кабелите.
Повреда на климатика: Обикновено се проявява след 60 000-100 000 км поради дефектни компресори или течове в кръга на хладилния агент.
Корозия на изпускателната система: Особено при моделите от 2004-2006 г. - след 50 000-80 000 км поради ръжда и умора на материала.
Дефекти на водната помпа: Обикновено се появяват след 80 000-120 000 км и могат да доведат до повреда на двигателя поради прегряване.
Проблеми с алтернатора: Често се появяват след 100 000-150 000 км поради дефектни въглеродни четки или намотки.
Износване на амортисьорите: Увеличава се след 60 000-90 000 км поради нормално износване, особено на задния мост.
Peugeot 206: слаби и силни страни
Силни страни
Слаби страни
Компактни размери
Проблеми със стартера
Ниски разходи за поддръжка
Повреди на арматурното табло
Добро снабдяване с резервни части
Дефекти при централното заключване
Лесна поддръжка
Слабости на автоматичната трансмисия
Здрава основна конструкция
Повреди на горивната помпа
Универсална гама двигатели
Проблеми с електрониката
Наличен вариант на кабриолет
Податливост на корозия
Peugeot 206 е принципно надежден автомобил с типични слабости, свързани с възрастта. Най-често срещаните неизправности са свързани с електронните компоненти и износващите се части, които могат лесно да бъдат овладени с редовна поддръжка и навременни ремонти. Особено важни са превантивните грижи за електрическите системи и спазването на интервалите за техническо обслужване. С необходимото внимание Peugeot 206 може да продължи да осигурява надеждно обслужване дори при по-голям пробег.
Полезни видеа по темата:
Как се сменят въздушен филтър за двигател на PEUGEOT 206 урок
Как се сменят филтър за купе на PEUGEOT 206
Как се сменят задни амортисьори на PEUGEOT 206 урок