Съдържание
Носачи: симптоми на неизправност и цена за смяна
Носачите са ключов компонент на автомобилното окачване. Те действат като връзка между шасито и главината или шенкела. Освен, че е свързваща точка, този компонент е проектиран да помогне за стабилизацията на автомобила и позволява на шасито и колелата да се движат в унисон, когато автомобила се движи и преминава през неравности, например. Носачите са закрепени към въртящ се шарнир, който позволява на колелата на автомобила да се насочват в различни посоки при шофиране. Вътрешният шарнир от другата страна на носачите подсигурява контактът на колелата с пътната повърхност във всички условия.
Задните и предните носачи са в различни форми и размери, които често зависят от геометрията на окачването. При много автомобили има по два носача на колело: горен и долен носач. Обаче, има изключения като автомобилите със системи Макферсон на окачването, където макферсоновият прът заменя горния носач. Въпреки, че частите са направени да са устойчиви на всякакви удари и високи натоварвания, те не са направени да издържат цяла вечност и се износват с времето. Има три основни причини за неизправност на носачите: повреда на рамката, повредени втулки, повреден шарнир. Повредите често се получават поради обща амортизация, корозия, прекомерно огъване, сблъсъци и удари.
TOPRAN Комплект носачи
предна ос, със добавен/закрепващ материал, с аксиален шарнир, с гумен тампон, със съединителна щанга, с шарнир на носача/накрайник, t+
MASTER-SPORT Комплект носачи
предна ос, на предната ос отдясно, на предната ос отляво
MEYLE Комплект носачи
на предната ос отдясно, на предната ос отляво, със добавен/закрепващ материал, Quality
LEMFÖRDER Комплект носачи
предна ос, ляво, дясно
MASTER-SPORT Комплект носачи
предна ос, на предната ос отдясно, на предната ос отляво
Симптоми на неизправен носач
Какво се случва, когато носач се повреди? И как може да се направи диагностика на проблема? Научете повече за честите признаци на неизправни носачи по-долу:
- Нестабилно или криволичещо управление. Възможно е да забележите, че автомобилът тегли наляво или надясно без насочване от волана. Това може да е признак на повредена втулка или счупен шарнир на носача. Проблемът може да е по-осезаем при шофиране по неравни повърхности. Преди да смените втулките или шарнира на носача на колата си, трябва да проверите също и кормилните щанги на вашия автомобил.
- Неравномерно износване на гумите. Това е още един потенциален симптом, както и чест признак на неправилен реглаж на колелата. Когато втулките на носачите са износени, това може да въздейства върху приравняването на колелата, което води до неравномерно износване на гумите по вътрешните или външните ръбове. Трябва да се направи преглед и да се извърши реглаж на колелата от професионалист.
- Необичайни звуци. Понякога може да чувате тракане или пукане от окачването след спиране, преминаване през неравности или дупки и при правене на резки завои. Това често е първият забележим признак, че компонентът трябва да се ремонтира или смени. Може да е възможно да премахнете ръждата от корозирал носач, но монтирането на нови части често е най-простият и по-надежден вариант.
- Прекомерни вибрации. Когато втулките са заминали, воланът може да започне да се тресе заедно с трептенето на колелата, заради разхлабени компоненти. Вибрациите стават по-интензивни с ускоряването към по-високи скорости.
Колко струва смяната на носача на автомобил?
Има няколко неща, които да вземете предвид, когато изчислявате смяната, включително разходи за труд, нивото на щетите и марката, модела и годината на производство на автомобила. В България цената за смяната на носач може да е от 200 до 1000 лв.
При повечето нови автомобили шарнирът е вграден в носача, което означава, че ако шарнирът се повреди, целият носач трябва да се смени. При по-старите коли, от друга страна, шарнирът може да се смени без смяна или премахване на носача. Може да е нужно да закупите скоба за монтаж и демонтаж на шарнири, ако желаете да отделите шарнира от носача и шенкела самостоятелно.
ТОП продукти по темата::