Съдържание
Common Rail
Комън рейл (Common Rail) e система за директен инжекцион на гориво, която се поставя на автомобилите с дизелови двигатели. Тя е разработена от компанията Bosch. В днешни дни системата комън рейл се поставя на над 70% от дизеловите двигатели на различни производители.
Дизайн и работен принцип на системата комън рейл
- Основните компоненти на системата комън рейл са:
- горивна рейка;
- инжекционна помпа за гориво;
- горивни инжектори(пиезоелетрически или електромагнитно задействани).
Горивото се подава от резервоара от помпа за ниско налягане и навлиза в инжекционната помпа, където се компресира от плунжери до достигане на стойностите определени от контролния модул. Компресираното гориво се захранва към инжекторната рейка, която действа като акумулатор на високо налягане и контролира подаването на гориво към всеки инжектор. Той, от своя страна, директно инжектира горивото в горивната камера. Специални горивни тръби свързват изводите на горивната рейка и инжекторите. Дизайна на комън рейл системата включва клапани, регулатори и датчици, които позволяват на контролния модул да събира всичката нужна информация за извършване на нужните команди, чрез измерване на различни параметри.
Предимства на двигателите с комън рейл система
- ниски нива на шум
- понижена консумация на гориво
- ниски емисии на изгорели газове
Двигатели с комън рейл системи
- MultiJet (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
- VCDi (Chevrolet);
- CDTi (Opel, Vauxhall);
- TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
- CDI (Mercedes-Benz);
- JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
- DDiS (Suzuki);
- CRD (Chrysler, Jeep);
- TID TTiD (Saab);
- TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
- dCi (Nissan, Renault);
- XDi (SsangYong);
- D-4D (Toyota);
- CITD (Mazda);
- CRDi (Hyundai, KIA);
- D3, D4 and D5 (Volvo);
- DI-D (Mitsubishi);
- HDi e-HDi, BlueHDi (Citroen, Peugeot);
- i-CTDi (Honda);
- TDCi (Ford).