Съдържание
CDI
CDI (Common Rail Diesel Injection) е серия дизелови двигатели на немския Daimler AG, които се монтират на автомобилите на Mercedes-Benz. Двигателите CDI са разработени през 1997г. и се използват успешно и днес. Тези двигатели имат система за директно впръскване на горивото, което намалява разхода му с 15%. Производителят е увеличил въртящия момент, така че мощността е нараснала с 40%.
Популярни двигатели CDI
OM611. 1998-2004.
Те са редови 2.1 и 2.2 литрови, четирицилиндрови, дизелови двигатели. На собствениците на автомобили се предлага избор на двигатели с различна мощност: 81, 101, 108, 114, 120, 127, 134 и 141 к.с. OM611 са инсталирани на: Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz E-Class (W210), Mercedes-Benz C- Class (W203).
OM668. 1998-2005.
Тези дизелови двигатели имат четири цилиндъра в линия, а изместване 1.7 и 2.7 литра. Следните модели бяха продавани с двигатели OM688: Mercedes-Benz A-Class (W168), Mercedes-Benz A-Class (W169), както и Mercedes-Benz Vaneo (W414).
OM612. 1999-2006.
За разлика от предишните двигатели, ОМ612 имат 5 цилиндъра в редица. Изместването е 2.7л. Мощността на двигателя варира между 154 и 170 к.с., а въртящият момент - между 330 и 370 Н·м. Този двигател се монтира на Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz C-Class (W203) Mercedes-Benz E-Class (W210).
OM628. 1999-2010.
Това беше първият V-образен двигател в серията CDI. Той може да се похвали с 8 цилиндъра, 4 литра изместване, 560 Н·м въртящ момент и мощност от 250 к.с. Двигателят се монтира на Mercedes-Benz E-Class (W211), Mercedes-Benz S-Class (W220), Mercedes-Benz M-Class (W163), Mercedes-Benz G-Class (W463).
OM647. 2002-2006.
Пет-цилиндровият редови 2.7-литров двигател развива 177 к.с. Въртящият момент е 400 Н·м. Той се инсталира на автомобила седан Mercedes-Benz E-Class (W211).
OM648. 2002-2005.
Този двигател имаше 6 цилиндъра в редица. Изместването достигна 3.2 литра. Двигателят имаше два варианта за мощност: 177 и 204 к.с. Този двигател може да се види под капака на Mercedes-Benz E-Class (W211) и Mercedes-Benz E-Class (W220).
OM646. 2003-2010.
Този редови 4-цилиндров, 2,2-литров турбокомпресор има чугунен цилиндров блок и алуминиева цилиндрова глава. Той има широк спектър на мощност: от 88 до 170 к.с. През 2006г. бе пуснато второто поколение - OM646 EVO. Инженерите направили над 90 промени в дизайна. OM646 се монтира на следните модели: Mercedes-Benz Vito (W639), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-Class (W203), Mercedes-Benz C-Class (W204), W209) и Mercedes-Benz E-Class (W211).
OM640. 2004-2012.
Двулитровият ОМ640 имаше четири редовицилиндъра. Също така охладителна система за турбокомпресор и турбокомпресор с променлива геометрия. Мощност: 82, 109 или 140 к.с. Въртящ момент: 200, 250, 300 Н·м. OM640 се използва за Mercedes-Benz A-Class (W169) и Mercedes-Benz B-Class (W245).
OM629. 2005-2011.
Този двигател е леко модифициран OM628. Характерната му особеност е увеличен натиск на налягане. Това позволява увеличаване на мощността и въртящия момент. Подобно на предшественика си, OM629 е V8 4 литров двигател. Мощността на двигателя варира между 306 и 320 к.с., а въртящият момент - между 700 и 730 Н·м. Той е разработен за автомобили като Mercedes-Benz M-Class (W164), Mercedes-Benz GL- Class (X164), Mercedes-Benz E-Class (W211) и Mercedes-Benz S- Class (W221).
OM651. 2008–до днес.
Редови 4-цилиндров турбокомпресор. Изместване: 1,8 и 2,2 литра. Мощност: 95 до 204 к.с. Цилиндричният блок е направен от сив чугун. Той се инсталира на следните модели: Mercedes-Benz C-Class (W204), Mercedes-Benz Viano/Vito (W639), Mercedes-Benz A Class (W176), Mercedes-Benz B- Class (W246), Mercedes-Benz CLA (C117), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz E- Class (W212), Mercedes-Benz GLK (X204), Mercedes-Benz GLC (X253), Mercedes-Benz C-Class (W205), Mercedes-Benz Vito (W447), Mercedes-Benz GLA (X156), Mercedes-Benz CLS (X218), Mercedes-Benz M-Class (W166), Mercedes-Benz SLK (R172), Mercedes-Benz S-Class (W222).
OM656. 2017–до днес.
Турбокомпресорният 3-литров, редови, 6-цилиндров OM656 е най-мощният двигател, инсталиран някога в сериен автомобил Mercedes-Benz. Спецификации: 286 к.с. (600 Н·м) и 340 к.с. (700 Н·м). Той е разработен за превозни средства Mercedes-Benz S-Class (W222).