Съдържание
MultiJet
MultiJet е термин, който се използва за дизелови двигатели с турбокомпресор от второ поколение, които са оборудвани с aкумулиращата горивна система с високо налягане за директен инжекцион на гориво. Какво отличава MultiJet от предишните поколения акумулиращи системи горивни системи с високо налягане за дизелови двигатели? Това е електронното управление, което цели да раздели цялото подаване на гориво в независими многобройни инжекциони и така позволява по-тиха, по-екологична и по-ефикасна работа на двигателя.
Получил наградата "международен двигател на годината" през 2005г., 1.3 MultiJet има най-високата оценка сред двигателите с обем от 1.0 до 1.4 литра.
Двигателите MultiJet се използват в много автомобили каот Fiat, Alfa Romeo, Lancia.
Други двигатели оборудвани със система Common Rail:
- XDi (SsangYong);
- VCDi (Chevrolet);
- TiD, TTiD (Saab);
- TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
- TDCi (Ford);
- TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
- JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia);
- i-CTDi (Honda);
- HDi, e-HDi, BlueHDi (Citroën, Peugeot);
- DI-D (Mitsubishi);
- DDiS (Suzuki);
- dCi (Nissan, Renault);
- D3, D4 and D5 (Volvo);
- D-4D (Toyota);
- CRDi (Hyundai, KIA);
- CRD (Chrysler, Jeep);
- CiTD (Mazda);
- CDTi (Opel, Vauxhall);
- CDI (Mercedes-Benz).