Съдържание
D-4D
D-4D е името на директната система за впръскване на гориво, разработена от Toyota Motor Corporation. Освен това, съкращението се използва за дизеловите двигатели на Toyota, оборудвани с тази система.
Популярни двигатели с D-4D
1CD-FTV
През 2000 г. е пуснат двигателя 1CD-FTV. Това е първият дизелов двигател на Toyota със системата Common Rail. Изместването му е 2 литра, а мощността му достигна 116 к.с. Има четири вградени цилиндъра, подсилени стени на блока на цилиндрите и турбокомпресор с променлива геометрия. Този двигател се произвежда до 2007г. Инсталиран е на следните модели на Toyota: Corolla, Avensis, Previa, Corolla Verso и RAV4.
1ND-TV
Този редови четирицилиндров турбокомпресорен дизелов двигател с обем 1.4л и директна система за директно впръскване на горивото Common Rail е пуснат през 2001г. От 2002г. той е инсталиран в много модели на Toyota: Auris, Avanza, Corolla, Etios, iQ, Ractis, Urban Cruiser , Verso-S, Yaris. Максималната му мощност е 68, 88 и 90 к.с. От 2015г. 1ND-TV отговаря на стандарта за емисии EURO VI.
KD-FTV
Това е поредица от дизелови редови 4-цилиндрови двигатели с два разпределителни вала и турбина. Първото поколение, 1KD-FTV, беше представено през 2000г. Това е 3-литров двигател с мощност от 172 к.с. Той е инсталиран в следните автомобили: Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Hilux Surf, Toyota Fortuner, Toyota Hiace и Toyota Hilux. Второто поколение е с индекс 2KD-FTV. Той се появява през 2001г. За разлика от предшествениците си, двигателите от това поколение притежават понижено изместване и максимална мощност съответно 2,5л и 142 к.с. Този двигател е инсталиран в състава на автомобилите Toyota: Fortuner, Hilux, Hiace и Innova.
AD-FTV
Първото поколение на тази серия от редови дизелови двигатели DOHC беше представено през 2005 г. 1AD-FTV беше с турбокомпресор и имаше денивелация от 2,0 литра и мощност от 127 к.с. Второто поколение, 2AD-FTV, както и предишното, беше оборудвано с D-4D Common Rail и турбокомпресор с променлива геометрия, но имаше различно изместване, което достигна 2.2 литра. Максималната мощност варира между 136 и 149 к.с. Следващото поколение има индекс 2AD-FHV. Тези мощности имат следните характеристики: високоскоростни пиезоелектрически инжектори, система за намаляване на вредните емисии D-CAT , съотношение на компресия 15,7: 1, което е най-ниското за тази серия. Както при двигателите 2AD-FTV, изместването не надвишава 2.2 литра. Мощността е от 174 до 178 к.с. Двигателите от тази серия бяха инсталирани на модели Toyota като RAV4, Avensis, Corolla Verso, Auris, Verso, Corolla.
1WW
През 2013 г. са представени двигателите 1WW. Това е още една серия дизелови двигатели с 4 цилиндъра DOHC, подредени в линия. Мощността на 1.6-литровите двигатели достига 110 конски сили, а съотношението на компресия е 16.5: 1. Двулитровите двигатели 1WW се появяват през 2015 г. Те са направени за Toyota Verso и Toyota Auris.
GD-FTV
През 2015г. се появяват двигатели от серията GD. Първото поколение е с индекс като 1GD-FTV. Тя е представена от редови 2.8-литров DOHC двигател с мощност от 175 конски сили с 4 цилиндъра и турбокомпресор с променлива геометрия. Двигателите 2GD-FTV от второ поколение са с по-ниско изместване и мощност: 2,4 литра и 147 конски сили. Степента на сгъстяване на двигателите от двете поколения е същата - 15.6: 1. Те са инсталирани в Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Fortuner и Toyota Innova.
1VD-FTV
Серията VD е нова фаза в историята на двигателите от тази японска марка. Те са първите 8-цилиндрови дизелови V-двигатели. Изместването им е 4,5 литра. Те са оборудвани с D-4D система и един или два турбокомпресори с променлива геометрия. Степента на сгъстяване достига 16.8: 1. Максималната мощност на турбокомпресорите е 202 к.с., а на дизеловите турбо двигатели - 268 к.с.