Преживявания на Mercedes B-класа: често срещани неизправности, типични проблеми и слаби страни на модела
Проблеми с превключването на автоматичната трансмисия: Особено при моделните години 2008-2012 често се наблюдават подръпване на предавките, забавяне на смяната на предавките или пълни функционални повреди. Причините варират от софтуерни грешки до механично износване на съединителните пакети след 100 000 км.
Разтягане на веригата на зъбния колектор: При моделите с двигатели M266 и M271 (2005-2012 г.) веригата на зъбния колектор на Mercedes B-класа често се разтяга или чупли след 80 000-120 000 км, което се съпровожда от метално дрънчене в двигателния отсек.
Двигателят не стартира (не се запалва): Често срещано при дизеловите варианти от 2012 г. нататък поради дефектно управление на горивната помпа или корозия на кабелните снопове. Често са засегнати автомобили с пробег над 150 000 км.
Багажникът не се отваря: Електромеханичните заключващи модули се повреждат след 50 000-70 000 км, особено при моделите от 2019 г. нататък, често поради повреда от влага или износване на микропревключвателите.
Mercedes B-класа: проблеми с автоматичната трансмисия
Трансмисията 7G-Tronic в Mercedes B-класа е склонна към нередности при превключването на предавките, особено при моделните години 2008-2012. Типични симптоми са нервната смяна на предавките, удълженото време за превключване или преминаването към аварийно движение. Причините често са износени многодискови съединители, дефектни електромагнитни клапани или остарял софтуер на блока за управление.
Системната проверка е от решаващо значение за експлоатационния живот на трансмисията. Сложните автоматични трансмисии на Mercedes B-класа изискват смяна на маслото със специфичното масло MB 236.15 на всеки 60 000-80 000 км. От диагностична гледна точка първо трябва да се разчетат адаптационните стойности и паметта за неизправности. В случай на механични дефекти експертите препоръчват смяна на съединителните пакети или основен ремонт на трансмисията, като разходите зависят в голяма степен от вида на повредата.
Mercedes B-класа: проблеми с веригата за управление
При моделите с бензинови двигатели с работен обем 1,6 л и 1,8 л често се наблюдава прекомерно разтягане на веригата на разпределителния механизъм след пробег от 80 000 км. Критичните признаци са дрънчене, причинено от фазата на стартиране, неправилно запалване или внезапно спадане на налягането на маслото. Толерансът на удължаване не трябва да надвишава 3 мм на 100 звена на веригата - стойност, която трябва да се провери със специални измервателни инструменти.
Професионалната поддръжка е от съществено значение за надеждността на трансмисията. Податливите вериги на Mercedes B-класа от моделните години 2007-2011 изискват визуална проверка на релсите на обтегача и обтегачите на веригата на всеки 60 000 км. В случай на оплаквания винаги трябва да се подменя целият комплект ангренажна верига на Mercedes B-класа (верига, водещи релси, обтегач), за да се избегнат последващи повреди на лагерите на разпределителния вал.
Mercedes B-класа: Двигателят не стартира
Особено при дизеловите версии от 2008 г. нататък се наблюдават проблеми със стартирането след 120 000-150 000 км поради дефектни горивни помпи или дефектна комуникация по CAN bus. Измерването на напрежението в помпата и проверката на релето R10 в блока за управление SAM са от диагностично значение.
-67%
Оценка - 55
Информация за продукта
Диаметър [mm]: 295
Вид на спирачния диск: перфориран / с вътрешно вентилиране
Препоръки на производителя: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
Професионалната проверка може да предотврати скъпи разходи за теглене. Интензивните по отношение на електрониката системи за управление на двигателя на Mercedes B-класа изискват незабавна диагностика при първите признаци на проблеми. Като превантивна мярка препоръчваме подмяна на помпата за високо налягане на всеки 200 000 км и използване на дизелови добавки за подобряване на смазочните свойства.
Mercedes B-класа: багажникът не се отваря
Електрическите повреди на системата за заключване на багажника на Mercedes B-класа засягат особено силно моделите W246. Обикновено причината са корозирали контакти в задвижващия механизъм или дефекти в лоста за управление в кабината. Временното решение е ръчно отваряне чрез аварийния освобождаващ кабел зад облегалката на задната седалка.
Редовната поддръжка предотвратява неизправностите. Чувствителните заключващи системи на Mercedes B-класа изискват контактите да се почистват със спрей за контакти на всеки 30 000 км. В случай на постоянни дефекти трябва да се замени целият задвижващ механизъм, като за правилното обучение на компонента е необходима софтуерна настройка чрез XENTRY.
Mercedes B-класа: Проблеми с електрониката и инфотейнмънта
Mercedes B-класа разполага с усъвършенствана информационно-развлекателна система, но понякога тя може да има грешки, като например замръзнали екрани или нереагиращи сензорни бутони. Тези проблеми често могат да бъдат отстранени чрез актуализации на софтуера, но постоянните проблеми могат да наложат ремонт на хардуера или подмяна на системата. Редовната поддръжка на авто електрониката и, ако е необходимо, подмяната на дефектните компоненти може да помогне за гарантиране на надеждността на системата.
Системната проверка е от съществено значение за откриването на тези проблеми на ранен етап. Информационно-развлекателните системи на Mercedes B-класа изискват редовни актуализации на софтуера и, ако е необходимо, подмяна на дефектни компоненти, за да се осигури оптимално функциониране. Професионалната поддръжка може да помогне за идентифицирането и отстраняването на такива проблеми, преди те да доведат до сериозни повреди.
-50%
Оценка - 16
Информация за продукта
ширина [mm]: 20
допълващ артикул / допълваща информация: с принадлежности
контролен знак за преглед: E1 90R-011043 / 045
диаметър на спирачния барабан отвътре [mm]: 164
наличен MAPP-код
артикул номер на препоръчителните аксесоари:
03.0137-9703.2, 03.0137-9704.2
Дълъг експлоатационен живот на бензиновите двигатели
Чувствителни сензори на бензиностанциите
Mercedes B-класа впечатлява със своята практичност и комфорт, но изисква интензивна поддръжка при по-висок пробег. Критичните възли, като например веригата за разпределение на времето и автоматичната трансмисия, трябва да се проверяват редовно от 80 000 км. С превантивни мерки и професионална поддръжка обаче много от типичните слаби места могат да бъдат ефективно избегнати, което значително повишава общата надеждност.