Френската автомобилна компания Renault, основана от братята Марсел, Луи и Фернан Рено през 1899 година, освен леки автомобили, произвежда автобуси, камиони и трактори. Изобретателят Луи Рено разработил скоростната кутия и я внедрил в автомобила De Dion-Bouton. По-късно използвал други свои изобретения като турбокомпресора и карданния вал в производството на малки серии автомобили.
Първото лого на фирмата, представено през 1900 година, представлявало преплетените инициали на братята, но през 1925 година се появява формата на диамант, символизиращ качеството и креативността на френските инженери. През годините емблемите преминават през редица промени, но идеята винаги се е въртяла около диаманта. През 2021 година новото лого олицетворява „nouvelle vague” (“нова вълна“) и първият модел Рено с тази емблема е представен през 2022 година.
Наследникът на легендата
Renault Clio е малък автомобил произвеждан в пет последователни поколения от 1990 година насам. Той е представен на Парижкия автосалон като хечбек с широк салон и е призван да замени легендарния модел Renault 5. За над 30 години производство и 5 генерации, Renault Clio претърпява сериозна еволюция. Ако сравним автомобил от първото поколение, произведен през 1990-та, с току-що представеният (април 2023 година) фейслифт на 5-тата генерация, ще видим огромна разлика не само в дизайна, но и във внедрените в двете машини технологии. Ето защо в настоящата статия, ще се опитаме да конкретизираме за кое поколение се отнасят описаните проблеми и мнения за Renault Clio.
За първите две поколения на модела се срещат следните най-чести дефекти:
Слаба ефективност на спирачките, поради дефектен клапан към всмукателния колектор за вакуумния сервоусилвател. Ефектът от тази неизправност ще бъде усетен, като втвърдяване на педала на спирачките и нуждата от по-голямо усилие, за да бъде постигнат добър спирачен ефект.
Светване на сигнализацията за неизправност на антиблокиращата система ABS, поради лош контакт към датчика на някое от колелата.
На автомобилите, произведени през октомври 2002 година, са монтирани носачи на предния мост от дефектна партида. Съществува вероятност от счупването им при сериозен удар.
Произведените в периода 2002-2004 автомобили с 3-литровия 6-цилиндров V-образен двигател страдат от чести неизправности на датчика за положението на педала на газта, водещи до неравномерна работа на мотора.
Автомобилите, произведени между 2005 и 2014, т.е. третото поколение на Renault Clio имат следните най-често срещани проблеми:
Аномалии в работата на автоматичните скоростни кутии на автомобилите, произведени между ноември 2005 и май 2006, а също така и през 2010 година.
Дефектен включвател на стоповете, монтиран на автомобилите, произведени между декември 2005 и февруари 2006 предизвиква стопяване на пластмасовия светофилтър на задните светлини. Това се дължи на неправилно подбрана смазка, използвана във включвателя, която предизвиква блокирането му във включено положение, а топлината от постоянно светещата крушка стопява пластмасата на стопа.
Информация за продукта
клас на вискозитет SAE: 5W-30
вместимост [литри]: 5
OE спецификация: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
Проблемите на четвъртата генерация автомобили, произведени между 2012 и 2021 година са следните:
Спирачни маркучи. Монтираните върху тях протектори могат да предизвикат протриване на маркуча и теч на спирачна течност.
Проблеми с електрическата система – те не са рядкост и за останалите поколения на автомобила, но в случая производителят идентифицира неизправностите като потенциално сериозни, поради опасността от късо съединение.
За автомобилите, произведени в този период, се наблюдават и проблеми със сервоусилвателя на волана.
Освен тези специфични проблеми, могат да се отбележат и няколко, които могат да са приемат за универсални.масло за автоматична предавателна кутия за Renault Clio дюзи за Renault Clio
Мненията за Renault Clio с автоматик са предимно негативни. Причините тук вероятно са комплексни – автоматичната скоростна кутия е сложен агрегат, т.е. вероятността да се повреди е по-висока, поддръжката ѝ изисква квалифицирани хора с опит, а традиционно автоматичните скорости досега не бяха достатъчно разпространени у нас. Ако все пак това е Вашия избор – грижете се добре за скоростната кутия, използвайте масло за автоматична предавателна кутия за Renault Clio, препоръчано от производителя и го сменяйте на препоръчваните интервали. Спазването на правилата ще осигури по-дълъг живот на трансмисията.
Ръчната скоростна кутия се представя добре и работи надеждно. Честите оплаквания за този тип трансмисия са за износване на втулките на щангите на механизъма за смяна на скоростите. Това не е изненадващо, понеже те работят в среда с висока влага и запрашеност. За щастие сред резервните части за Renault Clio, които се предлагат на пазара, има ремонтни комплекти за щангите на този механизъм.
Внимание заслужават запалителните бобини за Renault Clio на бензиновите двигатели. Те също работят в условията на висока температура, вибрации и в контакт с масла. Неизправността им е съпроводена с прекъсване в работата на двигателя и труден старт. Честа причина за преждевременното им излизане от строя е нередовната смяна на свещите и попадането на вода във високоволтовите изводи – при преминаване през големи локви или при миене на двигателя с водоструйка. Ако Вашият двигател е с индивидуални бобини за всеки цилиндър, никак не е лоша идеята да имате една резервна в багажника.
Информация за продукта
клас на вискозитет SAE: 5W-40
вместимост [литри]: 5
OE спецификация: BMW Longlife-04, Ford WSS-M2C917-A, DEXOS 2, MB 229.51, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, Fiat 9.55535-S2
Мненията за Renault Clio дизел също са противоречиви. Приема се, че проблемите на Renault Clio 1.5 dCi са по-редки от тези на 1,9 литровият агрегат. Но въпреки това, те са разнообразни – стандартният проблем с изгорелите подгревни свещи, нехерметични (пикаещи) дюзи за Renault Clio, водещи до прогаряне на буталата, неизправни клапани на рейката и на помпата, водещи до проблем с паленето и т.н. Налага се мнението, че причина за повечето от тези главоболия е ниското качество на дизеловото гориво у нас, което способства за преждевременното износване и разрушаване на елементите на помпата за високо налягане. Продуктите от тези процеси, с горивото, попадат в изброените елементи и водят до тяхното преждевременно излизане от строя. По-често дефекти показват двигателите оборудвани с горивна система на Delphi, докато тази на Siemens се държи по-добре. Това, което можете да направите е да не зареждате гориво от съмнителни бензиностанции и да сменяте редовно горивния филтър.
Особеност на марката е, че филтърът за купето се появява при втората поколение на модела. Резонно възниква въпросът къде се намира филтърът на купето на Renault Clio 2? Поленовият или както е по-често наричан филтър на купето на Renault Clio се намира в дясната част на автомобила, под пластмасовата кора на чистачките. Смяната му е лесна и е удачно да се извършва два пъти в годината – напролет и наесен.
Полезни видеа по темата:
Как да сменим ангренажен ремък комплект и водна помпа на RENAULT CLIO 3
Как да сменим моторче за чистачки на RENAULT CLIO 3