Съдържание
Често срещани проблеми и недостатъци на Fiat 500
От къде започна всичко
Компанията ФИАТ С.п.А. (FIAT S.p.A) е основана през 1899 година от Джовани Аниели и е най-големият италиански производител на автомобили и двигатели. Тя е базирана в Торино, Италия. Името ФИАТ е абревиатура от Fabbrica Italiana di Automobili Torino (Италианска фабрика за автомобили в Торино). За времето на своето съществуване, марката ФИАТ е успяла да се наложи в цял свят и е изнесла производството си и в Бразилия, Полша и Аржентина.
През 2011 година производството на компанията се разделя на товарен и пътнически транспорт, а през 2014 година FIAT обединява активите си с американската Crysler Group и създават корпорацията Fiat Crysler Automobiles.Моделното семейство на Fiat е изключително разнообразно, като освен леки автомобили с различни купета, миниванове и фургони, компанията произвежда промишлена и селскостопанска техника. С времето дейността се разширява и към много други дейности, като няколко предприятия имат разработки и в сферата на авиационните и космически технологии.
FIAT 500 е знаков автомобил за компанията и е един от символите на италианската индустрия. Той е проектиран през 50-те години на миналия век и с времето търпи развитие към по-модерните технологии, но наред с това компанията се старае да се придържа към традициите.
RIDEX Датчик на колелото, контролна система за налягане в гумите
с клапани
BOSCH Перо за чистачки
600, 350 mm, Безрамкови
SKF Комплект маншон, полуоска
146 mm, със скоби
EIBACH Разширение, калник
предна ос, задна ос, Splash Guards
BOSCH Датчик, налягане във всмукателните тръби
Ново начало
През 2007 знаменитият модел е възроден и той дава началото на цяло семейство коли – миниавтомобилите FIAT 500, вариантът с електрическо задвижване FIAT 500E, мини MPV FIAT 500V и Fiat 500X – субкомпактен кросоувър SUV.
Какво ни поднася италианката?
Както всеки автомобил, FIAT 500 има своите предимства и недостатъци. В България се шири мнението, че италианските автомобили не са надеждни, но са оборудвани стандартно със системи, които за други марки се предлагат като „екстри“, а резервните им части са евтини. Много от тези предразсъдъци се преувеличени, но пък знаем и че „няма дим без огън“.
Традиционно за марката антикорозионната защита на купето е на добро ниво и не могат да се очакват проблеми в тази насока. Но ако някой от елементите на купето (калник, капак) е заменян с нов и то неоригинален, можете да очаквате поява на ръжда. Чести проблеми на тези автомобили са характерни за ценовия им клас – козметични забележки по качеството на пластмасовите детайли, тяхното покритие и трайността им, като това се отнася особено силно за дръжките на вратите, а понякога и тасовете на джантите за FIAT 500. Пластмасата на арматурното табло е сполучливо подбрана и едва ли ще Ви създаде проблеми.
Основните проблеми, характерни за FIAT 500 са свързани с електрическата система. В повечето случаи те не са сериозни, но са досадни, например неработещ вентилатор на купето или чистачка на задното стъкло. По-сериозни проблеми са свързани с електрическия сервоусилвател на волана, като обикновено те са предизвикани от датчика за положението на волана, електрониката и окабеляването. Всъщност, точно окабеляването, протриването на кабели и лошите връзки към корпус са източникът на неизправности, които е сложно да бъдат открити и следва да се имат предвид. Разположението на предните фарове в отделението на двигателя е разумно проектирано и позволява лесна смяна на крушките им.
При покупка на употребяван автомобил, проверете изправността на климатика и особено на автоматичната скоростна кутия, ако е оборудван с такава. Отстраняването на евентуални прикрити неизправности ще Ви струва доста. От голяма полза е проверката на сервизната история на колата по данни от сервизната книжка или онлайн проверка по VIN-номера. Въпреки че елементите на окачването за FIAT 500 и съединителят могат да се счетат за консуматив, проверявайте тяхното състояние регулярно. Това важи до голяма степен за предните носачи, които страдат силно от нашите пътища. Добрата новина тук е, че резервните части за FIAT 500 са евтини.
PHILIPS Крушка с нагреваема жичка, фар за дълги светлини
H7 12волт 55W PX26d, 3200K, халогенен, Vision
HELLA Крушка с нагреваема жичка, фар за дълги светлини
R2 (Bilux) 12волт 60/55W P45t, 3200K, халогенен, кристален
VALEO Комплект за дообурудване, асистент за мъртвата зона
PHILIPS Ксенонова крушка
PHILIPS Крушка с нагреваема жичка, фар за дълги светлини
H1 12волт 55W P14.5s, 3200K, халогенен, Vision
Като фабричен дефект на автомобилите FIAT 500 през 2008 е отбелязан проблем с гарнитурата на цилиндровата глава. Сервизната история на автомобила Ви ще ви подскаже дали такъв проблем се е появил или е бил решен превантивно. Характерен проблем за италианските автомобили е течът на масло от двигателя. Ако нещата не са фрапиращи, просто доливайте двигателно масло за FIAT 500. Единственият начин да се избавите напълно от този проблем е да си купите електрическата версия на автомобила. Следете за течовете на масло и ако те станат прекалени, ще се наложи да замените повредените гарнитури и семеринги.
Изпускателна система на Fiat 500 и на всеки друг автомобил е силно изложена на условия за възникване на корозия. Това се случва поради високата работна температура на елементите на системата, агресивните химични вещества, които се съдържат в изгорелите газове и прекия контакт с водата и химикалите, с които пътната настилка се обработва против заледяване. Това също е една от слабите страни на FIAT 500. Състоянието на тръбите, шумозаглушителите и катализатора се проверява лесно на канал или повдигач. Нека това бъде едно от нещата, на които обръщате внимание по време на годишния технически преглед.
ТОП продукти по темата: