Износване на зъбната верига при двигателите TCE: При двигателите 1,2 TCE и 1,3 TCE се наблюдават признаци на износване на веригата на зъбния колело на 60 000-80 000 км, което може да доведе до дрънчене при стартиране от студено състояние и повреда на двигателя.
Неработещ електронен имобилайзер: Особено при Megane 2 и Megane 3 от 80 000-120 000 км се появяват проблеми с ключовата карта, в резултат на което автомобилът не стартира или имобилайзерът остава активиран.
Климатикът не се охлажда при всички модели: Климатикът губи своята охлаждаща способност или вентилаторът не работи правилно: често срещана повреда се появява само след 50 000-70 000 км.
Проблеми с филтъра за твърди частици DCi: Двигателите 1.5 DCi и 1.9 DCi проявяват типични симптоми след 100 000-150 000 км, като загуба на мощност и повишен разход поради запушени филтри DPF.
Renault Megane: Проблеми с веригата за газоразпределение при двигателите TCE
Веригата на разпределителната предавка на двигателите TCE, особено на 1,2 TCE 132 PS, 1,3 TCE и TCE 140, показва първите признаци на износване още при сравнително малък пробег от 60 000-80 000 км. Характерното дрънчене при студен старт е ясен симптом за разтегната или износена верига на разпределителния механизъм. Тези проблеми се срещат особено често при веригата на раздатката на Megane 4, което може да доведе до скъпоструващи ремонти. Надеждността на двигателите TCE страда значително от този конструктивен недостатък, който се проявява в нередовен шум на двигателя и загуба на мощност.
Редовното техническо обслужване е от решаващо значение за ранното откриване на проблеми с веригата за газоразпределение. Чувствителните двигатели Renault Megane TCE изискват специално внимание към интервала за смяна на маслото, който е максимум 15 000 км. Превантивните мерки, като например използването на висококачествени моторни масла и редовните проверки, могат да удължат експлоатационния живот на веригата за газоразпределение. При първите признаци, като например дрънчащи звуци, трябва незабавно да се посети сервиз, тъй като скъсаната верига може да доведе до пълна загуба на двигателя.
Оценка - 69
Информация за продукта
клас на вискозитет SAE: 5W-30
ACEA:
ACEA A3 / B4
API:
API CH-4, API SN
Препоръки на производителя: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
Препоръки на производителя: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
Renault Megane: Проблеми с електронния имобилайзер
Електронният имобилайзер, особено при моделите Megane 2 и Megane 3, често показва неизправности при пробег от 80 000-120 000 км. Типичните симптоми са, че ключовата карта вече не работи надеждно, автомобилът не стартира или имобилайзерът не се освобождава. Тези повреди често възникват спонтанно и могат да имат различни причини: дефектни ключови карти, дефектни антени в автомобила или проблеми с блока за управление. При Megane 2 Cabrio и Megane 3 Cabrio тези повреди са особено досадни, тъй като често се появяват при затворен мек покрив.
Системната проверка е от съществено значение за диагностициране на проблемите с имобилайзера. Сложните имобилайзерни системи на Renault Megane изискват специално диагностично оборудване за разчитане на неизправностите и програмиране на нови ключови карти. Първоначалните решения включват подмяна на батерията в ключовата карта, почистване на контактите и проверка на връзките на антената. Постоянните проблеми често изискват препрограмиране на системата или смяна на блока за управление.
Renault Megane: Проблеми с климатика и вентилацията
Климатикът вече не охлажда правилно или вентилаторът не работи - тези оплаквания се срещат при всички поколения на Megane, особено често от пробега 50 000-70 000 км. В Megane 2 вентилацията не работи правилно, което се изразява в слаб въздушен поток или пълна повреда. Вентилаторът не работи при много модели поради дефектни серийни резистори или двигатели на вентилатора. Особено климатичната система на Megane 3 Grandtour вече не охлажда достатъчно, което се дължи на течове в тръбите, дефектни компресори или замърсени кондензатори.
За системно диагностициране на проблемите с климатика е необходима професионална проверка. Чувствителните компоненти на климатика на Renault Megane изискват редовна поддръжка на всеки 2-3 години с почистване на системата и доливане на хладилен агент. Обичайните решения включват подмяна на кабинния филтър, почистване на изпарителя и проверка на електрическите връзки. Ако системата се повреди напълно, често се налагат по-скъпи ремонти като подмяна на компресора или кондензатора.
Renault Megane: Проблеми с филтъра за твърди частици DCi и двигателя
Дизеловите двигатели 1,5 DCi, 1,9 DCi 131 к.с. и DCi 110 показват типични слаби места при пробег от 100 000-150 000 км. Филтърът за дизелови частици се запушва, особено при кратки пътувания, което води до загуба на мощност, повишен разход на гориво и активиране на контролната лампа на двигателя. При Grandtour 1.5 DCi се наблюдават и проблеми с инжекционните дюзи, които се проявяват с нестабилна работа на празен ход и черен дим. Двигателите 1,9 DCi често страдат от дефектни нажежаеми свещи и проблеми с помпата за високо налягане, което влошава поведението при стартиране.
Професионалната поддръжка е от съществено значение за дълготрайността на двигателите DCi. Взискателните агрегати на Renault Megane DCi изискват висококачествени дизелови присадки за почистване на DPF и редовно шофиране по магистрала за регенериране на филтъра. Превантивните мерки включват редовна смяна на маслото на всеки 15 000 км със специални масла с ниско съдържание на SAPS и използване на качествени горива. Ако DPF филтърът е запушен, често помага професионално почистване или, в най-лошия случай, скъпоструваща подмяна на филтъра.
Renault Megane: Проблеми с покрива на кабриолета и електричеството
Кабриолетният покрив показва характерни слаби места във всички модели Megane кабриолет от 60 000-100 000 км или след 8-10 години. Неизправността на покрива на кабриолета на Megane 2 се проявява в блокиране на покрива или в това, че той не се отваря/затваря напълно. Кабриолетният покрив вече не реагира на опитите за управление или спира в междинни положения. Проблемите с хидравличните цилиндри и механизма на мекия покрив се проявяват особено при моделите Cabrio от 2005 и 2006 г. Megane 1 Cabrio и Megane 3 Cabrio също страдат от електрически проблеми, като например "прозорецът вече не се вдига" или дефектни сензори на покрива на кабриолета.
Системната проверка е от решаващо значение за диагностицирането на проблемите с кабриолета. Сложните системи на покрива на кабриолета на Renault Megane изискват редовно смазване на механиката и проверка на хидравличната течност на всеки 30 000 км. Често срещаните решения включват почистване и регулиране на водачите на покрива на кабриолета, подмяна на дефектни микропревключватели и ремонт на течащи хидравлични линии. В случай на електрически проблеми често се налага задълбочено отстраняване на неизправности по електрическата инсталация, тъй като влагата води до корозия на контактите.
Допълнителни често срещани неизправности на Renault Megane
Въз основа на опита на водачите на Renault Megane се срещат следните допълнителни проблеми:
Неработеща система Старт-Стоп: Това се случва най-вече при моделите от 2016-2019 г. на пробег от 40 000 до 60 000 км, като често се дължи на слаб акумулатор или дефектни сензори.
Багажникът не се отваря: Често срещано при Megane 4 Grandtour от 30 000-50 000 км поради дефектни цилиндри на ключалките или електрически проблеми.
Ръчната спирачка не се освобождава: Особено при по-старите модели от 80 000-120 000 км поради заклещени спирачни въжета или корозирала механика.
Автоматичната скоростна кутия не превключва правилно: При CVT трансмисиите на моделите от 2017-2018 г. от 60 000-80 000 км поради софтуерни проблеми или износване на трансмисионното масло.
Проблеми с акумулатора на Plug-in хибридните автомобили: При моделите Megane E-Tech от 20 000-40 000 км поради загуба на капацитет или грешка при зареждането.
Светлинна индикация за проверка на двигателя при двигатели 1,6 16V: Често се появява на 70 000-90 000 км поради дефекти в ламбда сензора или проблеми с каталитичния конвертор.
Блокиране на волана: Често срещана неизправност при моделите с двигател 2,0 16V от 50 000 до 70 000 км поради механично износване.
Проблеми с регулатора на прозорците: Особено в задната част на всички модели от 40 000-60 000 км поради дефектни мотори или направляващи релси.
Renault Megane: слаби и силни страни
Силни страни
Слаби страни
Модерен дизайн и добро качество на изработката
Износване на зъбната верига при двигателите TCE
Изчерпателен пакет за безопасност
Ненадежден електронен имобилайзер
Удобно шаси
Проблеми с климатика
Добро количество пространство
Запушване на DPF при дизелите
Ниски разходи за поддръжка за бензиновите двигатели
Уязвим механизъм на сгъваемия покрив
Съвременни информационно-развлекателни системи
Старт-стоп система, предразположена към повреди
Широка гама от двигатели
Високи разходи за ремонт на електронни неизправности
Renault Megane е в основата си солиден автомобил с модерен дизайн и добро оборудване, но страда от типични слаби места, които изискват редовна поддръжка и внимание. Двигателите TCE и електронните системи в частност изискват превантивна грижа, за да се увеличи максимално експлоатационният им живот. При правилна поддръжка и своевременно отстраняване на възникнали проблеми Megane може да предложи надеждна мобилност.
Полезни видеа по темата:
Как да сменим чистачки за кола / чистачки на RENAULT MEGANE 2 (LM)
Как да сменим маслен филтър и моторно масло на RENAULT MEGANE 2 (LM)
Как да сменим въздушен филтър на RENAULT MEGANE 2 (LM)
обурудване на автомобила:
за автомобили с автоматични къси светлини
допълващ артикул / допълваща информация:
с лентов кабел за airbag
включваща функция:
с функция-мигачи, без клаксон, със стъкломиеща функция, с стъкломиеща функция, с функция-интервал на чистачките, с функция задна чистачка / миене, с функция задна чистачка, с функция за светлини за мъгла, с светлина за мъгла, с функция за бордкомпютър