Проблеми с автоматичната трансмисия: Автоматичната трансмисия на Peugeot 307 често показва слабости от 80 000-120 000 км. Типични симптоми са нервното превключване на предавките и забавянето при смяна на предавките. Тези проблеми са особено често срещани при моделите с двигател 2.0 HDI.
Климатикът не работи: Климатикът често се поврежда само след 60 000-80 000 км. Най-честите причини са дефектни компресори или течове в тръбопроводите. Тези повреди водят до пълен отказ на функцията за охлаждане, особено при бензиновите варианти с двигател 1.6.
Централното заключване не работи: Системата за централно заключване показва неизправности още на 40 000 км. Автомобилът не може да бъде заключен или вратите вече не се отварят електрически. Тези слаби места засягат както ключалките, така и блока за управление.
Двигателят не стартира: Проблеми със стартирането се срещат особено при двигателите HDI, често поради дефектирали свещи за нагряване или горивни помпи. Двигателят не стартира, особено при ниски температури. Тези неизправности стават по-ясно изразени след пробег от 100 000 км.
Peugeot 307: Проблеми с автоматичната трансмисия
Автоматичната трансмисия на Peugeot 307 показва характерни слабости, които се изразяват в нервна смяна на предавките, забавена смяна на предавките и пълни откази. Тези чести неизправности се проявяват особено при автомобили с пробег 80 000 км или повече и засягат както бензиновите варианти 1.6, така и 2.0 HDI. Надеждността на трансмисията се влошава сериозно, ако трансмисионното масло не се сменя редовно. Типичните симптоми са неподдаване на превключване на определени предавки и необичайни шумове при ускоряване.
Системната проверка е от решаващо значение за ранното откриване на проблеми с трансмисията. Чувствителните автоматични трансмисии на Peugeot 307 изискват пълна смяна на маслото с ATF Dexron III от оригиналната спецификация на всеки 60 000 км. Редовната диагностика с помощта на OBD скенер може да идентифицира на ранен етап кодове за неизправности като P0715 (датчик за входна скорост) или P0720 (датчик за изходна скорост). Превантивната поддръжка предотвратява скъпоструващи тотални повреди и запазва експлоатационния живот на трансмисията до 200 000 км.
-42%
Оценка - 88
Информация за продукта
Доп. артикул / Доп. инфо. 2:
с канал, с клапани
допустима максимална скорост [km / h]:
250
цвят на корпуса:
черен
Честотна лента [MHz]:
433
материал на стеблото на клапана:
Алуминий
кодова буква:
3057
въртящ момент стягане [Nm]:
8
вид на монтаж:
завинтен
обурудване на автомобила:
за автомобили с контролна система за налягането в гумите
Цвят на клапан:
сребрист
RIDEX:
Датчик на колелото, контролна система за налягане в гумите
Препоръки на производителя: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
Peugeot 307: Проблеми с неработещата климатична система
Климатичната система на Peugeot 307 често се поврежда поради дефектни компресори, течове от кондензатори или повредени двигатели на вентилатора. Тези повреди се появяват по-често в периода от 60 000 до 80 000 км и водят до пълна загуба на ефективността на охлаждането. Особено засегнати от тези оплаквания са моделите с бензинов двигател 1.6, при които компресорът често престава да функционира. Симптомите се изразяват в излизане на топъл въздух от дюзите, необичайни шумове или пълен застой на системата. При двигателите HDI вентилаторът също може да откаже, което води до пълна загуба на функцията.
Редовната поддръжка е от съществено значение за дълготрайността на климатичната система. Сложните климатични системи на Peugeot 307 изискват обслужване на всеки 40 000 км с доливане на хладилен агент и почистване на системата. Налягането на хладилния агент трябва да бъде между 2.2 и 2.8 бара, а кондензаторът трябва редовно да се почиства от замърсявания. Професионалната инспекция може да открие течове в ранен етап и да предотврати големи повреди чрез навременна подмяна на изсушителя или уплътненията.
Peugeot 307: Проблеми със системата за централно заключване, която не работи
Системата за централно заключване на Peugeot 307 често проявява дефекти, дължащи се на повредени задвижващи механизми на ключалките на вратите, отказали блокове за управление или корозирали кабелни връзки. Тези слаби места се проявяват още при пробег от 40 000 км и означават, че автомобилът не може да бъде заключен или отделни врати вече не реагират. Типични симптоми са щракащи звуци без заключване, непълно заключване само на отделни врати или пълен отказ на системата. При вариантите HDI има и допълнителен проблем, че клаксонът не работи, ако блокът за управление на централното заключване е повреден.
За точното диагностициране на проблемите с централното заключване е необходим професионален преглед. Податливите задвижващи механизми за заключване на вратите на Peugeot 307 трябва да се проверяват на всеки 80 000 км, за да се гарантира, че работят правилно, като се обръща особено внимание на гумените уплътнения и кабелните връзки. Превантивната обработка с контактен спрей на всеки 20 000 км може да предотврати корозията и да осигури надеждност на системата до 150 000 км.
Peugeot 307: Проблеми с нестартирането на двигателя
Peugeot 307 проявява характерни проблеми със стартирането на двигателя, които се проявяват особено при HDI двигателите поради дефектни нажежаеми свещи, отказали горивни помпи или дефектни сензори на коляновия вал. Тези често срещани неизправности се появяват по-често след 100 000 км и водят до това, че двигателят вече не стартира, особено при ниски температури. Особено засегнати са вариантите 2.0 HDI и HDI 110, при които двигателят често не може да стартира в режим Eco. Типичните симптоми са продължително стартиране без запалване, нередовен ход на празен ход или пълен застой след изключване.
Професионалната поддръжка е от решаващо значение, за да се избегнат проблемите със стартирането. Чувствителните нажежаеми свещи на двигателите HDI на Peugeot 307 трябва да се сменят на всеки 80 000 км, като процесът на предварително запалване трябва да трае поне 15 секунди. Налягането на горивото трябва да остане постоянно на 1350 бара, а горивните филтри трябва да се сменят на всеки 40 000 км. Редовната проверка на сензора на коляновия вал може да предотврати внезапни повреди и да осигури възможност за стартиране до 200 000 км.
Peugeot 307: Проблеми с неработещо отопление и неработеща вентилация
Проблемите с отоплението и вентилацията на Peugeot 307 се изразяват в дефектни резистори на отоплението, повредени двигатели на вентилатора или блокирани въздушни клапи. Тези слаби места се появяват особено след 70 000 км и водят до това, че отоплението вече не произвежда топъл въздух или вентилацията не работи напълно. При моделите с HDI вентилаторът е особено уязвим и често вече не работи на всички етапи. Типични оплаквания са студеният въздух, въпреки че двигателят е загрел, неравномерното разпределение на въздуха или пълното спиране на вентилационната система. Водните чистачки често спират да работят едновременно, тъй като и двете системи са електрически свързани.
Системната проверка е от съществено значение за идентифициране на проблемите с отоплението и вентилацията. Предразположените към износване резистори на отоплението на Peugeot 307 трябва да се проверяват на всеки 60 000 км, при което стойността на съпротивлението трябва да е между 1.2-1.8 ома. Двигателят на вентилатора изисква редовно почистване от листа и замърсявания, а въздушните филтри трябва да се сменят на всеки 20 000 км. Превантивната поддръжка с проверка на термостата на всеки 80 000 км може да предотврати сериозни повреди и да осигури дългосрочна функционалност на климатичната система.
-47%
Оценка - 41
Информация за продукта
от температура [°C]:
-40
Свойства:
Готова смес
Препоръка за производители на хладилни агенти:
G12+, type D
цвят:
Червен
Серия продукт:
AF12+
Препоръки на производителя:
SAE J1034, ASTM D3306, ASTM D4656, ASTM D4985, ASTM D6210, BS 6580:2010, AFNOR NF R15-601, (except for RA), VAG TL-774 D, VAG TL-774 F, MB 325.3, BMW GS 94000, DACIA 41-01-001 / --T, Ford WSS-M97B44-D, CHEVROLET, MAZDA MEZ MN 121 D, JAGUAR CMR 8229, STJLR 651.5003, ASTON MARTIN, BEHR, ADE, BERGEN ENGINES, 2.13.01, CASE, NEW HOLLAND MAT3624, DAF 74002, DETROIT DIESEL, DFS93K217, CLAAS, CUMMINS CES 14439, CUMMINS CES 14603, CUMMINS, IS series u N14, DEUTZ DQC CB-14, FENDT, GREAT WALL, HITACHI, ISUZU, JENBACHER, TA 1000-0201, JOHN DEERE JDM H5, KAROSA, KOBELCO, KOMATSU 07.892(2009), LEYLAND TRUCKS, DW03245403, LIEBHERR MD1-36-130, MACK 014 GS 17009, MAK A4.05.09.01, MITSUBISHI MHI, MAN 324 Typ SNF, MAN B&W A / S, MAN B&W AG D36 5600, MTU MTL 5048, MWM 0199-99-2091 / 11, BRB BR 637, Austria Onorm V5123, GermanyFVV Heft R443, France NFR 15-601, Yanmar, MIL-Belgium, BT-PS-606-A, MIL-France, DCSEA 615 / C, MIL-Italy E / L-1415b, MIL-Sweden FSD 8704, South-Korea KSM 2142, Spain, UNE 26-361-88 / 1, NATO S-759
спецификация:
G12+, JASO M325
вместимост [литри]:
1
Тип опаковка:
бутилка
хим. свойство:
несъдържащ силикат, без амини, без фосфати, не съдържащ нитрити
Допълнителни често срещани неизправности на Peugeot 307
Въз основа на опита на водачите на Peugeot 307 се срещат следните допълнителни проблеми:
Неправилно отделяне на съединителя: обикновено се появява на 120 000-150 000 км, особено при често шофиране в града и при шофиране на принципа "стоп и гоу".
Проблеми с регулатора на прозорците: Появяват се още при 50 000 км поради блокиране или бавно движение на електрическите прозорци.
Повреди в имобилайзера: Често се появяват след 80 000 км и не позволяват на двигателя да запали, въпреки че разполагате с правилния ключ.
Дефекти на ламбда сензора: Проявяват се след 100 000 км чрез повишен разход на гориво и проблеми с изпускателната система.
Повреди на алтернатора: Обикновено се проявяват след 120 000 км чрез слаб акумулатор и индикатор за зареждане.
Износване на накрайниците на теглича: Появява се още на 60 000 км и води до неравномерно износване на гумите и проблеми с кормилното управление.
Проблеми с каталитичния конвертор: Засягат особено двигателите HDI след 150 000 км и водят до загуба на мощност.
Peugeot 307: слаби и силни страни
Силни страни
Слаби страни
Комфортно окачване
Проблеми с автоматичната трансмисия
Просторен интериор
Климатикът не работи
Добро сцепление с пътя
Централното заключване не работи
Универсална гама двигатели
Двигателят не стартира
Практично разпределение на помещенията
Отоплението не работи
Твърда каросерия
Вентилацията вече не работи
Приемливо потребление
Проблеми с електричеството
Peugeot 307 е много практичен автомобил с комфортни пътни характеристики, но страда от характерни слабости в електрониката и износващите се части. Повечето проблеми могат да бъдат избегнати чрез последователна поддръжка и навременна намеса. Редовните проверки на автоматичната трансмисия, климатичната инсталация и централното заключване в частност са от решаващо значение за дълготрайността на автомобила. При подходящи грижи Peugeot 307 може лесно да достигне експлоатационен живот от над 200 000 км.
Полезни видеа по темата:
Как да сменим Въздушен филтър за двигател на PEUGEOT 307
Как да сменим задни спирачни дискове и задни спирачни накладки на PEUGEOT 307