Проблеми с двигателя 1.2 Turbo: могат да се появят още на 50-70 000 км.
Проблеми с веригата на зъбното колело на дизеловия 1.5: Често се забелязват на 100-150 000 км.
Неизправности в системата за информация и развлечения: Често се появяват след 10-30 000 км.
Проблеми с автоматичната трансмисия: Могат да се появят от около 50-100 000 км.
Opel Astra L: проблеми с двигателя 1.2 Turbo
Проблемът с двигателя на Opel Astra L, особено при 1,2-литровите турбодвигатели, често се крие в конструкцията на ангренажния ремък. За съжаление известният Bloc 1.2 PureTech на PSA, използван в Astra във версии със 110 к.с. и 130 к.с., има специфичен проблем: ангренажните ремъци са потопени в маслена баня и могат да се изтъркат. Това може да доведе до запушване на вакуумната помпа на спирачната система от отломки от зъбния ремък, което може да увеличи спирачния път, или до скъсване на зъбния ремък, което може да доведе до потенциална повреда на двигателя. След няколко изтегляния и съдебна битка за обезщетение Stellantis отстранява дефекта в завода, променя честотата на смяна на ангренажния ремък и преминава към технология на верижно задвижване.
За да избегнете този проблем, е важно редовно да проверявате ангренажните ремъци и да ги сменяте, ако е необходимо. Препоръчително е също така да се използват висококачествени масла, за да се удължи експлоатационният живот на зъбните ремъци. Ако се открие дефект, обикновено се налага да се смени зъбният ремък, а може да се наложи да се проверят и, ако е необходимо, да се сменят и други засегнати компоненти, като например вакуумната помпа.
Opel Astra L: проблеми с веригата на зъбния колектор на дизеловия двигател 1.5
Проблемът с веригата на зъбното колело на 1,5-литровия дизелов двигател на Opel Astra L често се появява, когато веригата е преждевременно износена. Веригата за разпределение на времето може да се разтегне и да предизвика шум при студен старт. С течение на времето веригата може да има толкова голяма хлабина, че да възпрепятства въртенето на двигателя или дори да се скъса, причинявайки сериозни повреди на механичните компоненти. От началото на 2023 г. в завода са направени модификации, а за моделите, произведени преди това, Opel препоръчва да се използва различен тип моторно масло (5W30 вместо 0W30).
За да се избегне този проблем, е препоръчително да се подменят превантивно веригата и системата на обтегача на около 100 000 км. Редовната смяна на маслото също е важна за удължаване на живота на веригата на разпределителния механизъм. Ако се появи дефект, веригата трябва да се смени и да се провери системата на обтегача.
Opel Astra L: неизправности в информационно-развлекателната система
Системата Инфотейнмънт в Opel Astra L понякога може да има проблеми, като например сривове, неизправности или грешки при актуализиране на софтуера. Тези проблеми могат да се появят още в началото, често в рамките на първите 30 000 км. Често срещан проблем е дефектното свързване на Apple CarPlay или Android Auto, което може да доведе до чести прекъсвания на връзката. Освен това понякога системата не може да се стартира напълно или само спорадично показва анимацията за стартиране.
За отстраняването на тези проблеми са необходими редовни софтуерни актуализации на системата Инфотейнмънт. Рестартирането на системата или възстановяването на фабричните настройки може да помогне при сривове. В някои случаи може да се наложи ремонт или подмяна на хардуерни компоненти. Също така помага изтриването на всички сдвоени устройства и повторното им сдвояване за отстраняване на повредите.
Opel Astra L: Проблеми с автоматичната трансмисия
Автоматичната трансмисия на Opel Astra L, по-специално 8-степенната трансмисия EAT8, понякога може да има затруднения с рязка смяна на предавките или забавено стартиране. Тези усложнения често се появяват между 50 000 и 100 000 км. Често срещан проблем е, че трансмисията превключва твърде рано на по-ниска предавка или, в някои ситуации, на по-висока, което води до ниски обороти на двигателя и повишени вибрации. В такива случаи често се налага да понижите предавката, да дадете газ или директно да превключите на ръчен режим.
Актуализация на софтуера на блока за управление на трансмисията обикновено може да помогне. Също така е важно да се сменят трансмисионната течност и филтрите в съответствие с указанията на производителя. В някои случаи може да се наложи и замяна на блока за управление или мехатрониката, за да се решат окончателно проблемите.
Opel Astra L: Слабости с течаща врата на водача
В допълнение към описаните по-горе проблеми има и други слабости, които могат да се появят в Opel Astra L.
Някои собственици съобщават за течове от вратата на водача, особено откъм В-колоната. Това може да доведе до шум от преминаващите автомобили, особено при дъжд. Този проблем може да бъде причинен от грешка при сглобяването и често се появява само след кратко време на шофиране.
За да се реши този проблем, е необходимо да се проверят и евентуално да се подменят уплътненията и механизмът за затваряне на вратата. Обстойната проверка на каросерията може да помогне за откриването и на други възможни течове.
Замъглени задни светлини на Opel Astra L: какво съобщават водачите
Друг проблем при Opel Astra L е замъгляването на задните светлини отвътре. Това се случва често и може да се дължи на липса на вентилация или на течове в корпуса на светлините.
За да се отстрани този проблем, корпусът на светлините трябва да се провери и ако е необходимо, да се почисти или смени. Препоръчително е също така да се проверят вентилационните системи на светлините и да се уверите, че те работят правилно.
-59%
Оценка - 22
Информация за продукта
изпълнение на филтъра: вложка на филтър
Височина [mm]: 75
вътрешен диаметър [mm]: 24
вътрешен диаметър 2 [mm]: 31
Диаметър [mm]:
64
допълващ артикул / допълваща информация:
с уплътнение
Въз основа на мненията на водачите на Opel Astra L представяме преглед на допълнителни възможни слаби места:
Проблеми с чистачките на предното стъкло: те често се появяват след 20-50 000 км, особено когато чистачките са неправилно регулирани или недобре поддържани.
Скърцане в системата на предното окачване: може да се появи само след 10-30 000 км, особено при шофиране по дупки.
Загуба на мощност на двигателя и метални шумове: често се появяват между 30-70 000 км, особено при 1,0-литровите бензинови и 1,6-литровите дизелови модели.
Предупреждения за фаровете: Те могат да се появят още след 20-50 000 км, особено при LED фаровете.
Скърцане на съединителя: Те често се появяват между 10 и 30 000 км, особено при механичните трансмисии.
Миризма на изгорели газове в салона: Може да се появи само след 10-30 000 км, особено поради течове в изпускателната система.
Проблеми с централното заключване: Може да се появят само след 50-70 000 км, често поради дефектни ключалки на вратите или блокове за управление.
Дефектни ламбда сензори: Те могат да доведат до усложнения само след 60-80 000 км, особено при бензиновите двигатели.
Заключение
Opel Astra L е модерен и многофункционален автомобил, но има някои известни уязвимости. При редовна поддръжка и сервизно обслужване много от тези проблеми могат да бъдат открити и отстранени навреме. Важно е да се обърне внимание на специфичните проблеми на двигателя, трансмисията, информационно-развлекателната система и други компоненти, за да се увеличи максимално продължителността на живота и надеждността на автомобила.
AUTODOC Бестселъри: части на достъпна цена
Оценка - 9
Информация за продукта
цвят:
оранж
Информация за монтаж
разхлабване-върт. момент [Nm]:
7
хим. свойство:
не съдържащ разтворители, втвърден
вместимост [милилитри]:
50
от температура [°C]:
-55
температурен диапазон до [°C]:
180
наличен и като универсален артикул, вижте артикул-Nr.:
461.682 EL-Liq 74