Проблеми с Ford Edge
Ford Edge: Проблеми и недостатъци на модела
- Проблеми с трансмисията: Често се появяват между 50 000 и 120 000 км.
- Проблеми с турбокомпресора на двигателя: Могат да се появят между 60 000 и 100 000 км.
- Дефект на усилвателя на спирачките: Често се появява между 50 000 и 100 000 км.
- Повреди в системата за инфотейнмънт: Те могат да възникнат в началото, често в рамките на първите 30 000 км.
Ford Edge: проблеми с трансмисията
Моделите Ford Edge, особено тези с 8-степенна автоматична трансмисия, могат да страдат от различни проблеми с трансмисията. Тези проблеми често се появяват между 50 000 и 120 000 км. Симптомите включват колебание при ускоряване, особено при ниски скорости, както и подръпване и разклащане на трансмисията. В някои случаи трансмисията може да се повреди напълно, което води до загуба на управляемост.
За да се решат тези проблеми, често е необходимо да се смени соленоидът на VCT (Variable Cam Timing), тъй като малки отломки могат да блокират соленоида. Актуализация на софтуера на блока за управление на трансмисията също може да помогне. Важно е да сменяте трансмисионната течност и филтрите според препоръките на производителя, за да удължите живота на трансмисията.
Проблеми с турбокомпресора във Ford Edge: какво съобщават водачите
Двигателите EcoBoost във Ford Edge могат да имат проблеми с турбокомпресора, които обикновено се появяват между 60 000 и 100 000 км. Симптомите включват загуба на мощност и повишен разход на масло. В някои случаи турбокомпресорът може да откаже напълно, което води до значителна загуба на мощност.
Редовната смяна на маслото и използването на висококачествени масла могат да помогнат за удължаване на живота на турбокомпресора. Ако се появи дефект, турбокомпресорът обикновено трябва да се смени. Препоръчително е също така да проверите тръбите за подаване и източване на маслото на турбокомпресора и да ги подмените, ако е необходимо, за да предотвратите течове на масло.
Ford Edge: повреда на усилвателя на спирачната система
Дефектният усилвател на спирачките е често срещан проблем при моделите Ford Edge от 2007 до 2015 г. Този проблем често се появява между 50 000 и 100 000 км и може да бъде причинен от промени в условията на шофиране, които водят до пукнатина в мембраната на спирачния усилвател. Това може да предизвика необичаен съскащ звук при задействане на спирачката и да повлияе негативно на спирачната ефективност.
За да се реши този проблем, дефектният спирачен усилвател трябва да се смени. Важно е редовно да проверявате спирачната система, за да откриете ранни признаци на повреда. Редовната поддръжка може да помогне за удължаване на живота на спирачните компоненти.
Информационно-развлекателната система на Ford Edge може да страда от различни грешки, които се появяват в началото, често в рамките на първите 30 000 км. Симптомите включват черен дисплей, замръзване на системата, неправилно функциониране на камерата за заден ход и проблеми с Bluetooth връзката.
За решаването на тези проблеми могат да помогнат редовните актуализации на софтуера на системата Инфотейнмънт. Рестартирането на системата или възстановяването на фабричните настройки може да помогне при сривове. В някои случаи може да се наложи ремонт или подмяна на хардуерни компоненти. Препоръчително е също така да изтриете всички сдвоени устройства и да ги сдвоите отново, за да отстраните проблемите със свързаността.
Ford Edge: проблеми с веригата за синхронизация
Веригата за разпределение на времето при моделите Ford Edge може да се разтегне, което може да причини дрънчащ звук, когато двигателят е студен. Това усложнение често се появява между 100 000 и 150 000 км. В редки случаи веригата може и да прескочи, което може да доведе до сериозна повреда на двигателя.
Превантивната подмяна на веригата и системата на обтегача на около 100 000 км може да избегне скъпи последващи повреди. Редовната смяна на маслото също е важна за удължаване на експлоатационния живот на компонентите на двигателя.
Проблеми с климатичната система във Ford Edge: какво се крие зад тях?
Климатичната система във Ford Edge може да има проблеми, особено след около 120 000 км. Симптомите включват изпускане на горещ въздух или неработене при топли метеорологични условия. Тези проблеми могат да бъдат причинени от прегряване на радиатора и задвижването на зъбния ремък.
За да се решат тези проблеми, радиаторът и задвижването на зъбния ремък трябва да се подменят. Препоръчително е също така редовно да проверявате климатичната система и при необходимост да я обслужвате, за да откриете ранни признаци на повреда.
При някои модели на Ford Edge, особено при тези с пакет за теглене, могат да възникнат проблеми с вратата на багажника и модула за ремарке. Светлината за паркиране може да остане включена, когато автомобилът е изключен и ремаркето е свързано, което води до изтощаване на акумулатора. Този проблем се среща често и изисква актуализация на софтуера на модула за ремарке (TRM) от дилър на Ford.
За да се разреши този проблем, автомобилът трябва да бъде закаран при дилър на Ford, който да извърши актуализация на софтуера. Важно е редовно да проверявате вратата на багажника и модула за ремарке, за да проверите за ранни признаци на повреда.
Допълнителни често срещани неизправности във Ford Edge
Въз основа на мненията на водачи на Ford Edge представяме преглед на допълнителни възможни слаби места:
- Неизправни въздушни възглавници: Неизправни въздушни възглавници в моделите от 2016-2017 г., които могат да доведат до сериозни проблеми с безопасността.
- Дефектен резервоар за гориво: Ръжда в резервоара за гориво и течове около заваръчния шев на резервоара при моделите от 2009-2010 г.
- Шум от щракане в областта на колелата: Впечатление: Шумно щракане от областта на колелата, за което се съобщава предимно на около 75 000 км, често дължащо се на износени пластмасови подложки.
- Постоянна светлина на системата Door Ajar: Светлинният индикатор за открехване на вратата остава да свети дори когато всички врати са затворени, често поради дефектен превключвател в механизма за заключване на вратата, засягащ моделите от 2011-2013 г.
- Неизправна климатична система Прегряване: Прегряване на климатичната система, особено след около 120 000 км, което води до изпускане на горещ въздух или до неработене на климатика в горещо време.
- Проблеми с централния предпазен колан отзад: Задният централен предпазен колан може да се заклещи и да не може да се разкопчае, особено в моделите от 2015 г. и по-късните.
- Оставане на включени светлини за паркиране: Светлините за паркиране остават включени, когато ремаркето е свързано и автомобилът е изключен, което изтощава акумулатора и често налага актуализация на софтуера на модула за ремарке.
- Проблеми с Ford SYNC: Различни проблеми със системата Ford SYNC, включително черен екран, замръзване и неработещи камера за резервно копие и Bluetooth връзки.
Заключение
Ford Edge е SUV, който въпреки своята гъвкавост и производителност има редица технически проблеми, с които трябва да се справя. Редовната поддръжка и сервиз могат да помогнат за идентифицирането и отстраняването на много от тези проблеми на ранен етап. Важно е да се обърне внимание на специфичните проблеми на всяка моделна година и да се предприемат подходящи действия, за да се гарантира издръжливостта и надеждността на автомобила.