Съдържание
Мнения за Opel Corsa и често срещани проблеми
Немската марка Opel принадлежи на компанията Adam Opel AG. Тя е създадена през 1862 година и носи името на своя създател. Първоначално производството стартира с шевни машини, а четири години по-късно започва да се занимава със сглобяване на велосипеди. През 1889 година, наследниците на Адам Опел насочват компанията към разширяване на бизнеса и производството на превозни средства. През 1899 година е представен първият автомобил, произведен от компанията, но той не бил самостоятелен проект, а създаден съвместно с фирмата Lutzmann и Darracq. През 1902 година е представен автономен модел, изцяло разработен от Opel. След известно време компанията започва да произвежда по-висок клас автомобили. През Първата световна война, Опел произвежда главно автобуси и камиони.
Дълголетието на Corsa
Моделно семейство на Opel Corsa започва да се произвежда през 1982 година. Той е с предно предаване и се предлага като хечбек и седан. През 1993 година е представен Opel Corsa B – второто поколение на модела. През 2001 година излиза Opel Corsa C – това е третата генерация. През 2006 се появява Opel Corsa D, през 2014 Opel Corsa E, а през 2019 и последното за момента 6-то поколение Opel Corsa F. Към разнообразието от двигатели, с които традиционно се предлагат всички поколения на Corsa, сега се появява и електрически двигател. Тази модификация е означена като Opel Corsa-e.
41 години в серийно производство е завидно дълголетие, но е излишно да се споменава, че първите произведени варианти на модела нямат нищо общо със съвременното производство. Ето защо няма как да идентифицираме някакви често срещани общи за всички поколения дефекти. Най-малкото, когато такива са се появявали, конструкторите са се стремили те да бъдат решени в следващите генерации на модела. Внедряването на нови технологии пък от своя страна води до появата на непознати до момента неизправности. Ето защо, ще се опитаме да Ви представим някои от тях, характерни за различните поколения.
Проблеми с Opel Corsa
Все още голям брой Opel Corsa B са в движения по пътищата на България. Автомобилът е евтин за покупка и поддръжка, а двигателите са икономични. Мненията за дизеловата Opel Corsa насочват по-скоро към избор на бензиновите версии. Очакван сериозен проблем за това поколение е корозията по каросерията. Заводската антикорозионна защита е неадекватна, затова ако възнамерявате да използвате автомобила още (а към настоящия момент най-новата Corsa B е на 22 години), ще трябва да се погрижите за ръждата със собствени усилия. По-старите бензиновите двигатели с работен обем 1.2 и 1.4 литра с по 2 клапана на цилиндър имат склонност към повишаване на разхода на масло, което ще доведе необходимостта от доливане на двигателно масло за Opel Corsa. Моторите с обем 1.4 и 1.6 литра и по 4 клапана на цилиндър имат чест проблем с теч на антифриз от водната помпа. При понижаване на нивото на охлаждащата течност, това е мястото, което трябва да проверите. Друг проблемен агрегат е обтегачът на ангренажния ремък – игнорирането на състоянието му може да доведе до сериозни последици, изискващи скъпоструващ ремонт. По принцип той би следвало да е заменен при акция по изтегляне на автомобили с този дефект. Ако карате Corsa B, вероятно за Вас не е новина големия брой главоболия с електрическата система – аварийни светлини, осветление на арматурното табло, къси светлини, ел. стъкла и централно заключване.
При Corsa C проблемите с корозионната защита могат да се приемат за решени, но качеството на боята е проблематично. Окачването е адекватно за хубави пътища. В нашите условия след около 80 000 км ще се наложи да замените носачи, биалетки, кормилни накрайници, опорните лагери на МакФерсона, задни и предни амортисьорите на Вашия Opel Corsa. Електросистемата отново ще напомни за себе си с познатите проблеми, но към тях можем да добавим отоплението на седалките и климатика. Бензиновите двигатели с работен обем 1.0, 1.2 и 1.4 литра са надеждни. 1.6 литровият турбо двигател е по-капризен и могат да се очакват проблеми с маслена помпа, термостата и поради попадане на влага в куплунгите на ECU и другите елементи на инжекциона. Тук се наблюдават и чести неизправности на клапана на EGR за Opel Corsa – проблем, характерен и за 1.3 литровия дизелов двигател. Механичните скоростни кутии обикновено се справят добре, но надеждността им зависи от мощността на двигателя, към който са куплирани. По-мощните мотори водят до преждевременно износване на лагерите им. Мненията за автоматичните скоростни кутии на Opel Corsa зависят от типа на трансмисията – AISIN Warner AW 60-40LE е за предпочитане пред варианта EasyTronic.
Ново поколение, нови особености
По-новите Opel Corsa Е са се избавили от доста проблеми на предшествениците си. Отново се сблъскваме с познатите ни вече течове на масло от двигателя и особеностите в нрава на автоматичната скоростна кутия EasyTronic. Обръщайте внимание на ефективността на спирачките и равномерното спирачно усилие на четирите колела. Проверявайте превантивно състоянието на окачването и маншоните на каретата и при напукване и пропуск на грес, заменете неизправните детайли, като използвате нови резервни части за Opel Corsa.
Полезни видеа по темата:
Как да сменим задни накладки за ръчна спирачка на OPEL CORSA C
Как да сменим странично огледало на OPEL CORSA C
ТОП продукти по темата: