Съдържание
Как да възстановите интензивността на фаровете
Новите фарове почти винаги дават ярка светлина. Обаче, с времето, много шофьори забелязват че пътя пред тях се осветява по-слабо от преди, очите им се изморяват по-бързо при шофиране вечер и преценяването на ситуацията с трафика изисква значително внимание. Тук ще ви кажем защо се случва това, как да решите проблема и какво може да го причини.
7 Прости стъпки да решите проблема
- Почистване на фаровете. Мръсните фарове осветяват пътя много слабо. Когато те са силно замърсени, видимостта може да се влоши. Всъщност, шофьора вижда само 10% от това, което се случва пред колата.
За да измиете фаровете, използвайте мека кърпа или гъба. Уверете се, че те са чисти: ако пясък и замърсявания попаднат върху обработваната повърхност, действат като абразив. Като препарат за чистене използвайте авто шампоан.,
Следи от насекоми и петна от битум могат да се отстранят със специални почистващи препарати. Органичните замърсявания са много упорити, затова е по-добре да ги отстраните незабавно, ако се появят.
Съвет от AUTODOC: Никога не чистете стъклата на фаровете със суха кърпа: това може да причини драскотини върху повърхността им.
- Полиране на фаровете. Новите фарове имат специално покритие, което защитава стъклото, от механични повреди и ултравиолетови лъчи. С времето, то се износва, микропукнатини и драскотини се появяват върху повърхността на фара, стъклото се замъглява и пожълтява. Този проблем може да се реши чрез използването на специални комплекти за възстановяване на фарове за полиране на стъклата. Обикновено те се състоят от шкурка с различен размер на зърната, дискове за полиране и паста.
Полирането се извършва на няколко етапа. Каросерията около блока на фара трябва да покрие с лента за боядисване, за да се избегнат повреди по боята. Още по-добра идея е да се демонтира фара изцяло. Тогава да се почисти от замърсявания и обезмасли. След това се полира повърхността с груба шкурка накисната във вода до развномерно замъгляване. След това с фина шкурка и се продължава към довършителното полиране. То се извършва най-добре с шлайф: така ще подсигурите бързото му извършване и по-високото качество.
Съвет от AUTODOC: Моля, имайте предвид, че по време на полиране фабричният защитен слой напълно се унищожава. Ще трябва да повтаряте процедурата веднъж в месеца. За по-дълготрайни резултати, препоръчване да поставите на фаровете специален автомобилен лак.
- Смяна на лампите. Ксеноновите лампи губят силата си с времето, докато при халогенните крушки се формира нагар по повърхността им, ако не са монтирани правилно. Ако забележите понижена интензивност на фаровете, опитайте се да си спомните, кога сте сменяли крушките последно. Обикновено, средният срок на експлоатация на крушките с нажежаема жичка е 500 часа, на халогенните – 1500, на ксеноновите – 3000, а на LED лампите – над 10 000 часа.
Съвет от AUTODOC: Когато сменяте халогенни лампи, не пипайте стъклото им с голи ръце. Петната от мазнина по повърхността им бързо се превръщат във въглеродни отлагания. За да посигурите равномерно осветяване на пътя с ксенонови лампи, сменяйте ги по двойки.
- Почистване на вентилационните отвори. Тяхната функция е да позволяват въздух да влиза и излиза от фара, за да се изравнява вътрешното им налягане с това на атмосферата. Ако клапаните са задръстени, ще се натрупва конденз вътре в корпуса на фара, което ще доведе до замъгляване на стъклото и значително влошаване на видимостта.
Съвет от AUTODOC: Ако фаровете се замъглят се препоръчва да проверявате състоянието на уплътнителните елементи и дали задните капаци пасват плътно на корпуса.
- Възстановяване на подаваното напрежение. Нискокачествен ремонт на електрическата система на колата, корозирали терминали, алтернатор или неизправност в акумулатора могат да доведат до подаване на ниско напрежение във фасунгата на лампата. То често не е достатъчно, за да се подсигури правилно осветление. Следователно е нужно да се сменят старите и износени кабели навреме и да се използва специална непроводяща грес, за да се защитят терминалите от външни влияния.
Съвет от AUTODOC: Ако е възможно, предпочитайте кабели със силиконово покритие. Те могат по-добре да издържат на термично въздействие, устойчиви са на механични повреди, агресивни химикали и температурни промени. Те се отличават с ниска запалимост.
- Боядисване на рефлектора. С помощта на специална хромирана боя можете да възстановите блясъка на рефлектора и да премахне потъмняването му. За да направите това, трябва да разглобите фара, да изшкурите рефлектора с шкурка, напълно да премахнете хромирания слой, да обезмаслите повърхността, да приложите слой грунд върху пластмасата, а след това да напръскате два слоя боя върху повърхността.
Съвет от AUTODOC: Не използвайте боя, за да ремонтирате напукан рефлектор В случай на силни повреди, елемента трябва да бъде сменен незабавно: той няма да издържи дълго.
- Настройка на лъча на фаровете. Препоръчва се да се прави средно веднъж в годината, както и след всяка смяна на крушките, монтирането на нови джанти или гуми, всякакъв ремонт в предницата на каросерията. За тази цел, трябва да паркирате автомобила на равна, хоризонтална повърхност, стриктно перпендикулярна спрямо стена. След това направете съответните обозначения на стената. За реда в който линиите трябва да бъдат начертани, разстоянията между тях и между колата и стената, проверете в наръчника на колата, тъй като изискванията за всеки модел могат да са различни.
Съвет от AUTODOC: Не забравяйте да подготвите колата за тази процедура. Проверете налягането на гумите: трябва да пасва на предписаните стойности. Напълнете резервоара частично или докрай. Опитайте се да симулирате ежедневното натоварване върху окачването: ако най-често шофирате сами, помолете някого с телосложение като вашето да седне на предната седалка или сложете товар равен на теглото ви на шофьорската седалка. Ако в колата ви постоянно се возят пътници, ще ви трябват повече асистенти.
3 грешки при опитите да се повиши интензивността на фаровете
- Смяна на стандартни халогенни лампи с газоразрядни. Тази процедура не само не е ефикасна, но и нелегална в много страни. Ксенонови лампи поставени на халогенни фарове могат да заслепяват насрещните шофьори, но и да причинят бързо потъмняване на рефлектора. Допълнително, те са много чувствителни на замърсявания: когато ги използвате, наличието на умивател и система автоматично коригиране е задължително.
- Монтиране на по-мощни лампи от стандартните на автомобила. Въпреки очевидното подобрение на интензивността на осветлението, това решение може да доведе до потъмняване и люспене на рефлектора, стопяване на стъклото и кабелите. В крайна сметка, това води до скъпа смяна на фаровете.
- Свързване на фаровете към акумулатора чрез допълнително реле. Този вид тунинг позволява да се повиши подаваното напрежение на основата на източника на светлина до 13.5 – 14 V, което има положителен ефект върху интензивността на светлината. Обаче, всякакви изменения в електрическата система на автомобила, които не са оторизирани от производителя са опасни и, следователно, неприемливи.
Заключение:
Безопасността и комфорта на шофиране силно зависят от интензивността на фаровете. Следователно, всеки собственик на автомобил трябва да следи състоянието им. Не е трудно да се прави това. Нужно е само да се придържате към препоръките на производителя по отношение на графика за обслужване на устройствата и механизмите в колата, да избягвате извършването на изменения по осветителното оборудване, да следвате съветите ни и да купувате висококачествени компоненти, инструменти, аксесоари и автохимия от AUTODOC.
Регулиране на фарове – какво трябва да се знае
Полезно видео по темата:
Как се възстановяват предни фарове