Запалителна бобина за автомобила си
-
Безопасна поръчка 200 дни
-
Гарантирано най-добра цена
-
Удобно приложение за закупуването на авточасти
-
Видео за ремонт на автомобила

Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.
Запалителна бобина от 66 производители на цена от 5,80 BGN до 1031,05 BGN
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
51277179 | 20111 | 11893 | 245328 | 0 221 504 471 | 0 221 504 470 |
От известни производители: | |||||
BOSCH | BERU | NGK | DELPHI | VALEO | HITACHI |
За известни производители: | |||||
VW | OPEL | MERCEDES-BENZ | AUDI | BMW | TOYOTA |
Запалителна бобина: технически данни: | |||||
---|---|---|---|---|---|
присъединителна техника: | запалителна бобина: | брой на полюсите: | |||
SAE-Kontaktfeder | Spark Spring | тип на връзка SAE | бобина в/у свещ | 2 | 4 |
Sawtooth+Spark Sprin | SAE/DIN | запал. бобина за дистрибутор | тип на връзка M4 | 3 | 1 |
Rasthuelse | Sawtooth | вкл. щекер на запалителна свещ | тип на връзка зъб на трион | - | - |
Разберете повече за Запалителна бобина - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Запалителната бобина е устройство, което е предназначено за преобразуване на ниско напрежение във високо напрежение. Високото напрежение след това се подава на запалителните свещи, които създават искра между електродите си и запалват горивната смес.
Видове
- Общи (с разпределител). Те образуват по една искра за всяко завъртане на коляновия вал. Тя се подава на запалителната свещ в съответния цилиндър с помощта на разпределител на запалването. Тези части са евтини и надеждни. Могат да имат вградено изходно стъпало, което може да ограничава силата на тока подаван от бобината, да я изключва, когато прегрее, да засича къси съединения и да извършва компютърна диагностика
- Двуискрови (без разпределител). Те образуват две искри за двойка цилиндри едновременно. Обаче, горивната смес се запалва само в един цилиндър, а другата искра се създава „напразно“. Тези устройства са по-компактни, работят без разпределител на запалването и не изискват синхронизация с разпределителен вал, обаче, са подходящи само за двигатели с четен брой цилиндри.
- Индивидуални. Има по една бобина за всяка запалителна свещ, обикновено монтирана директно върху нея. Обаче, при някои двигатели, те могат да са свързани чрез високоволтови кабели. Те предоставят стабилно и мощно образуване на искри, което подсигурява пълното и равномерно запалване на горивото. Позволяват изключването на един от цилиндрите, ако е нужно, за да се избегне повреждането на сензори и други устройства. Изискват синхронизация с разпределителния вал. Няколко бобини могат да се комбинират в т.нар „блокове бобини“. Те гарантират възможно най-малката загуба на запалително напрежение.
- Сдвоени бобини. Тези устройства комбинират две запалителни бобини в един корпус. Свързват се директно към съответната запалителна свещ и позволяват да се понижи закъснението на запалването и да се регулират по-прецизно фазите на газоразпределение.
Съвети за експлоатация
Никога не увисвайте запалителната бобина на кабелите ѝ при преглед или смяна на компоненти на запалителната система. Не се опитвайте да я разглобявате или да откачате конектора. Не прилагайте прекомерна сила при закрепване на електрическите връзки. Първо се уверете, че сте свързали всички кабели правилно. Никога не удряйте корпуса на запалителната бобина. Затягайте резбовите съединения със силата на затягане посочена от производителя на автомобила. Не се препоръчва да прилагате масла и спрейове върху електрическите контакти: това може да повиши съпротивлението на връзката или да причини късо съединение.
Преди да миете двигателното отделение, покривайте всички електрически компоненти с найлонови торбички. Отстранявайте течовете от двигателя и на работни течности от разширителните резервоари.
Симптоми на неизправности
Обикновено можете да забележите признаците на късо съединение в запалителната бобина при визуален преглед. Черни петна, пукнатини и надлъжни следи от течове могат да се открият по повърхността му. В такива случаи, токът от частта ще се отклонява към корпуса и поради това образуването на искра в един от цилиндрите няма да е възможно. Двигателят ще започне да има пропуски в запалването, особено в дъждовно време. Когато частта се повреди напълно, пропуските в запалването ще се получават независимо от влажността на околната среда. Динамиката на автомобила ще се влоши. При автомобилите с една обща запалителна бобина, двигателят може да не пали изобщо след повреждането ѝ.
Причини за неизправности
Запалителната бобина често се поврежда поради прегряване. Това може да се причини от неизправности на охладителната система, неправилно регулиране на фазите на газоразпределение, излагане на автомобила на прекомерни натоварвания. Екстремните температури могат да стопят корпуса ѝ и да доведат до изгаряне на контактите или късо съединение.
Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
Нашият онлайн магазин е най-доброто място да купите запалителни бобини и други резервни части. Ние предлагаме помощ от експерти, достъпни цени, бърза доставка и обработка на поръчките, широк асортимент от продукти, гаранция за качество и още много.