Plus
Пробвай премиум акаунт
0   продукта
#
0,00 BGN
Количката е празна

Запалителна бобина за автомобила ти

Голям избор от марки кола Запалителна бобина онлайн
Смяна на Запалителна бобина: Видео с инструкции за ремонт

Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.

Бобина за Най-добрите Марки автомобили

Запалителна бобина с фирмено качество: най-добрите производители

  • BOSCH Запалителна бобина каталог
  • HELLA Запалителна бобина каталог
  • RIDEX Запалителна бобина каталог
  • HITACHI Запалителна бобина каталог
  • DELPHI Запалителна бобина каталог
  • NGK Запалителна бобина каталог
  • оригинални BERU Бобина
  • оригинални DENCKERMANN Бобина
  • оригинални ELRING Бобина
  • оригинални CHAMPION Бобина
  • оригинални KAVO PARTS Бобина
  • оригинални EFI AUTOMOTIVE Бобина
  • STARK
  • MEAT & DORIA
  • MAGNETI MARELLI
  • ABAKUS
  • VALEO
  • ERA
  • BREMI
  • METZGER
  • NTY
  • FEBI BILSTEIN
  • JANMOR
  • ESEN SKV
Още

Цената на продуктите в категория Запалителна бобина варира от 24 BGN до 183 BGN в зависимост от автомобила, производителя и спецификациите

Най-продавани продукти: Бобина

Популярни резервни части от раздел Запалителна бобина. Представена е богата селекция от множество марки автомобилни резервни части за Запалителна бобина и други изгодни оферти от нашия асортимент от резервни части за автомобили
DELPHI Бобина CE20009-12B1
Запалителна бобина
Номер на артикул: CE20009-12B1
170,58 BGN
вкл. 20% ДДС , Не са включени разходите за доставка,
  • брой на полюсите: 6
  • електронапрежение [V]: 12
  • версия: OEM Std
  • вариант на екипировка: Cassette
  • изпълнение на щекера: Женски
  • DELPHI  Запалителна бобина
  • Номер на продукта  CE20009-12B1
  • Наща цена   170,58 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
NGK Запалителна бобина 48344
Запалителна бобина
Номер на артикул: 48344
65,54 BGN
вкл. 20% ДДС , Не са включени разходите за доставка,
  • брой на полюсите: 2
  • запалителна бобина: тип на връзка M4
  • брой на входове / изходи: 1
  • обурудване на автомобила: за автомобили с дистрибутор на запалване
  • NGK  Запалителна бобина
  • Номер на продукта  48344
  • Наща цена   65,54 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
HERTH+BUSS ELPARTS Бобина 51277179
Ремонтен к-кт кабел, подгр. свещи
Номер на артикул: 51277179
24,61 BGN
вкл. 20% ДДС , Не са включени разходите за доставка,
  • ъглово изпълнение
  • дължина на кабела [mm]: 200
  • брой на полюсите: 1
  • къса база
  • дължина [mm]: 40
  • диаметър [mm]: 4
  • доп. артикул / доп. инфо. 2: с корпус на буксата, с проводник
  • допълващ артикул /допълваща информация: с уплътнение
  • сечение на кабел [mm²]: 2,5
  • от температура [°C]: -25
  • температурен диапазон до [°C]: +140
  • Материал на кабелна изолация: силикон
  • корпус щекер: легло на втулка
  • HERTH+BUSS ELPARTS  Ремонтен к-кт кабел, подгр. свещи
  • Номер на продукта  51277179
  • Наща цена   24,61 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
BERU Запалителна бобина ZS052
Запалителна бобина
Номер на артикул: ZS052
56,76 BGN
вкл. 20% ДДС , Не са включени разходите за доставка,
  • брой на полюсите: 2
  • електронапрежение [V]: 12
  • брой контакти: 1
  • необходими бройки: 4
  • запалителна бобина: тип на връзка SAE, вкл. щекер на запалителна свещ
  • присъединителна техника: Spark Spring
  • да се подменят само по двойки
  • BERU  Запалителна бобина
  • Номер на продукта  ZS052
  • Наща цена   56,76 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
Бобина BREMI 20113
Запалителна бобина
Номер на артикул: 20113
73,42 BGN
вкл. 20% ДДС , Не са включени разходите за доставка,
  • брой на полюсите: 4
  • електронапрежение [V]: 12
  • запалителна бобина: тип на връзка SAE, бобина в/у свещ
  • артикул номер на препоръчителните аксесоари: 20113/40
  • BREMI  Запалителна бобина
  • Номер на продукта  20113
  • Наща цена   73,42 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
Запалителна бобина NGK 48345
Запалителна бобина
Номер на артикул: 48345
100,00 BGN
вкл. 20% ДДС , Не са включени разходите за доставка,
  • брой на полюсите: 2
  • запалителна бобина: тип на връзка M4
  • брой на входове / изходи: 1
  • обурудване на автомобила: за автомобили с дистрибутор на запалване
  • NGK  Запалителна бобина
  • Номер на продукта  48345
  • Наща цена   100,00 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
Бобина BERU ZS385
Запалителна бобина
Номер на артикул: ZS385
140,71 BGN
вкл. 20% ДДС , Не са включени разходите за доставка,
  • електронапрежение [V]: 12
  • брой контакти: 4
  • необходими бройки: 2
  • запалителна бобина: тип на връзка SAE
  • ограничение за производител: 2-Zyl. Doppelzundung, BMW Motorrad
  • BERU  Запалителна бобина
  • Номер на продукта  ZS385
  • Наща цена   140,71 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
Запалителна бобина DELPHI GN10198-12B1
Запалителна бобина
Номер на артикул: GN10198-12B1
182,90 BGN
вкл. 20% ДДС , Не са включени разходите за доставка,
  • брой на полюсите: 5
  • електронапрежение [V]: 12
  • версия: OEM Std
  • вариант на екипировка: Cassette
  • изпълнение на щекера: Женски
  • DELPHI  Запалителна бобина
  • Номер на продукта  GN10198-12B1
  • Наща цена   182,90 BGN
  • Състояние  Ново
Детайли
Запалителна бобина избери от 17348 предложени от AUTODOC

Запалителна бобина от 89 производители на цена от 4,33 BGN до 801,29 BGN

Най-продаваните стоки:
51277179 11893 0 221 504 471 0 221 504 470 ZSE030 0 986 221 024
От известни производители:
BOSCH HELLA RIDEX HITACHI DELPHI NGK
За известни производители:
BMW VW MERCEDES-BENZ AUDI OPEL TOYOTA
Запалителна бобина: технически данни:
запалителна бобина: брой на полюсите: присъединителна техника:
запал. бобина за дистрибутор тип на връзка SAE 3 4 Spark Spring SAE/DIN
вкл. щекер на запалителна свещ тип на връзка M4 2 1 Rasthuelse SAE-Kontaktfeder
бобина в/у свещ тип на връзка зъб на трион 6 5 Sawtooth+Spark Sprin SAE

Разберете повече за Запалителна бобина - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна

Запалителната бобина е устройство, което е предназначено за преобразуване на ниско напрежение във високо напрежение. Високото напрежение след това се подава на запалителните свещи, които създават искра между електродите си и запалват горивната смес.

Видове

  • Общи (с разпределител). Те образуват по една искра за всяко завъртане на коляновия вал. Тя се подава на запалителната свещ в съответния цилиндър с помощта на разпределител на запалването. Тези части са евтини и надеждни. Могат да имат вградено изходно стъпало, което може да ограничава силата на тока подаван от бобината, да я изключва, когато прегрее, да засича къси съединения и да извършва компютърна диагностика
  • Двуискрови (без разпределител). Те образуват две искри за двойка цилиндри едновременно. Обаче, горивната смес се запалва само в един цилиндър, а другата искра се създава „напразно“. Тези устройства са по-компактни, работят без разпределител на запалването и не изискват синхронизация с разпределителен вал, обаче, са подходящи само за двигатели с четен брой цилиндри.
  • Индивидуални. Има по една бобина за всяка запалителна свещ, обикновено монтирана директно върху нея. Обаче, при някои двигатели, те могат да са свързани чрез високоволтови кабели. Те предоставят стабилно и мощно образуване на искри, което подсигурява пълното и равномерно запалване на горивото. Позволяват изключването на един от цилиндрите, ако е нужно, за да се избегне повреждането на сензори и други устройства. Изискват синхронизация с разпределителния вал. Няколко бобини могат да се комбинират в т.нар „блокове бобини“. Те гарантират възможно най-малката загуба на запалително напрежение.
  • Сдвоени бобини. Тези устройства комбинират две запалителни бобини в един корпус. Свързват се директно към съответната запалителна свещ и позволяват да се понижи закъснението на запалването и да се регулират по-прецизно фазите на газоразпределение.

Съвети за експлоатация

Никога не увисвайте запалителната бобина на кабелите ѝ при преглед или смяна на компоненти на запалителната система. Не се опитвайте да я разглобявате или да откачате конектора. Не прилагайте прекомерна сила при закрепване на електрическите връзки. Първо се уверете, че сте свързали всички кабели правилно. Никога не удряйте корпуса на запалителната бобина. Затягайте резбовите съединения със силата на затягане посочена от производителя на автомобила. Не се препоръчва да прилагате масла и спрейове върху електрическите контакти: това може да повиши съпротивлението на връзката или да причини късо съединение.

Преди да миете двигателното отделение, покривайте всички електрически компоненти с найлонови торбички. Отстранявайте течовете от двигателя и на работни течности от разширителните резервоари.

Симптоми на неизправности

Обикновено можете да забележите признаците на късо съединение в запалителната бобина при визуален преглед. Черни петна, пукнатини и надлъжни следи от течове могат да се открият по повърхността му. В такива случаи, токът от частта ще се отклонява към корпуса и поради това образуването на искра в един от цилиндрите няма да е възможно. Двигателят ще започне да има пропуски в запалването, особено в дъждовно време. Когато частта се повреди напълно, пропуските в запалването ще се получават независимо от влажността на околната среда. Динамиката на автомобила ще се влоши. При автомобилите с една обща запалителна бобина, двигателят може да не пали изобщо след повреждането ѝ.

Причини за неизправности

Запалителната бобина често се поврежда поради прегряване. Това може да се причини от неизправности на охладителната система, неправилно регулиране на фазите на газоразпределение, излагане на автомобила на прекомерни натоварвания. Екстремните температури могат да стопят корпуса ѝ и да доведат до изгаряне на контактите или късо съединение.

Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти

Нашият онлайн магазин е най-доброто място да купите запалителни бобини и други резервни части. Ние предлагаме помощ от експерти, достъпни цени, бърза доставка и обработка на поръчките, широк асортимент от продукти, гаранция за качество и още много.

Полезна информация за функцията, причините за неизправност, диагностиката и интервалите на смяна

faq
Какви са симптомите на повредена запалителна бобина? 

Обикновено, когато компонентът се повреди се появяват следните симптоми:

  • Двигателят работи нестабилно, особено в студено време.
  • Силна миризма на изгоряло излиза от компонента.
  • Лампата  “Check Engine” свети на таблото. 
  • Повишен разход на гориво
  • Двигателят пали трудно и гасне по време на шофиране. 
  • Двигателят вибрира на празен ход. 
  • Черен пушек с миризма на гориво излиза от ауспуха. 

Всички тези симптоми могат също да са признак за неизправности на други части, като високоволтовите кабели и други. Прегледайте цялата запалителна система, ако забележите тези симптоми. 

Как да проверите състоянието на запалителна бобина? 

На първо място, прегледайте компонента. По него не трябва да има пукнатини, вдлъбнатини, черни петна и други дефекти. След това, проверете дали кабелите са правилно свързани според диаграмата от техническата документация на автомобила.

След това, измерете съпротивлението на намотката като свържете сондите на мултиметър към съответните контакти. Не забравяйте да сравнявате стойностите с тези от техническата документация, защото номиналните стойности за запалителната бобина могат да са различни според модела автомобил. Обикновено, при повечето коли първичната намотка има стандартно стойности на съпротивление в рамките на 0,5–3,5 kOhm, а вторичната намотка трябва да има 5–16 kOhm.

За обстойна диагностика е нужен осцилограф. Поради това е най-добре да посетите автосервиз, ако не откриете проблема самостоятелно.

Как да монтирате запалителна бобина самостоятелно 

Внимателно прочетете техническата документация на автомобила преди смяната. Ще са ви нужни:

  • гаечни ключове с подходящи размери за развиване на крепежните елементи; 
  • инструмент за премахване запалителна бобина;
  • грес за електрически контакти;
  • чиста кърпа за забърсване на замърсявания.
  • динамометричен ключ за затягане на крепежните елементи.

Последователност на стъпките за смяна:

  1. Изключете двигателя и изчакайте да се охлади.
  2. Откачете отрицателната клема на акумулатора.
  3. Премахнете пластмасовия капак, който защитава частта.
  4. Направете снимка или обозначете свързването на кабелите.
  5. Откачете кабелите от компонента. 
  6. Развийте крепежните елементи и премахнете частта.
  7. Почистете монтажното ѝ място от замърсявания.
  8. Сложете специална грес върху коектора на частта.
  9. Монтирайте новата част и затегнете крепежните ѝ елементи със силата на затягане препоръчана от производителя на автомобила.
  10. Свържете кабелите с помощта на снимката, която сте направили или следвайте обозначенията.
  11. Свържете отрицателната клема на акумулатора.
  12. Уверете се, че частта работи правилно.