Запалителна бобина за кола
Бобина поръчайте евтино
Запалителна бобина с фирмено качество: най-добрите производители
Бобина за Най-добрите Марки автомобили
Бобина за най-популярните модели автомобили
AUTODOC Бестселъри: Запалителна бобина на достъпна цена
Популярни резервни части от раздел Запалителна бобина. Представена е богата селекция от множество марки автомобилни резервни части за Запалителна бобина и други изгодни оферти от нашия асортимент от резервни части за автомобили
Бобина за автомобили: коя марка е по-добра?
Според нашите клиенти, най-добрите резервни части от категория Запалителна бобина са от следните марки:
- NGK
- HELLA
- NTY
- BREMI
- BOSCH
Запалителна бобина: колко струва този продукт?
Цената на авточастите от категория Запалителна бобина варира от 34 лв. до 96 лв., в зависимост от вида на автомобила, производителя и спецификациите на продукта.
Смяна на Запалителна бобина: Видео с инструкции за ремонт
Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.
Популярни публикации
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
24 601 0040 | 2324011 | 51277179 | 103 240 | 10757 | 880111A |
От известни производители: | |||||
NGK | HELLA | NTY | BREMI | BOSCH | STARK |
За известни производители: | |||||
BMW | MERCEDES-BENZ | VW | AUDI | OPEL | TOYOTA |
Запалителна бобина: технически данни | |||||
запалителна бобина | присъединителна техника | брой на щепселните контакти | |||
блок бобина | изпълнение на конектор DIN | Spark Spring | SAE-Kontaktfeder | 2 | 4 |
тип на връзка M4 | тип на връзка SAE | SAE | DIN+Bracket | 3 | 7 |
вкл. щекер на запалителна свещ | бобина в/у свещ | SAE+Spark Spring | - | - | - |
Разберете повече за Запалителна бобина - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Запалителната бобина е устройство, което е предназначено за преобразуване на ниско напрежение във високо напрежение. Високото напрежение след това се подава на запалителните свещи, които създават искра между електродите си и запалват горивната смес.
Видове
- Общи (с разпределител). Те образуват по една искра за всяко завъртане на коляновия вал. Тя се подава на запалителната свещ в съответния цилиндър с помощта на разпределител на запалването. Тези части са евтини и надеждни. Могат да имат вградено изходно стъпало, което може да ограничава силата на тока подаван от бобината, да я изключва, когато прегрее, да засича къси съединения и да извършва компютърна диагностика
- Двуискрови (без разпределител). Те образуват две искри за двойка цилиндри едновременно. Обаче, горивната смес се запалва само в един цилиндър, а другата искра се създава „напразно“. Тези устройства са по-компактни, работят без разпределител на запалването и не изискват синхронизация с разпределителен вал, обаче, са подходящи само за двигатели с четен брой цилиндри.
- Индивидуални. Има по една бобина за всяка запалителна свещ, обикновено монтирана директно върху нея. Обаче, при някои двигатели, те могат да са свързани чрез високоволтови кабели. Те предоставят стабилно и мощно образуване на искри, което подсигурява пълното и равномерно запалване на горивото. Позволяват изключването на един от цилиндрите, ако е нужно, за да се избегне повреждането на сензори и други устройства. Изискват синхронизация с разпределителния вал. Няколко бобини могат да се комбинират в т.нар „блокове бобини“. Те гарантират възможно най-малката загуба на запалително напрежение.
- Сдвоени бобини. Тези устройства комбинират две запалителни бобини в един корпус. Свързват се директно към съответната запалителна свещ и позволяват да се понижи закъснението на запалването и да се регулират по-прецизно фазите на газоразпределение.
Съвети за експлоатация
Никога не увисвайте запалителната бобина на кабелите ѝ при преглед или смяна на компоненти на запалителната система. Не се опитвайте да я разглобявате или да откачате конектора. Не прилагайте прекомерна сила при закрепване на електрическите връзки. Първо се уверете, че сте свързали всички кабели правилно. Никога не удряйте корпуса на запалителната бобина. Затягайте резбовите съединения със силата на затягане посочена от производителя на автомобила. Не се препоръчва да прилагате масла и спрейове върху електрическите контакти: това може да повиши съпротивлението на връзката или да причини късо съединение.
Преди да миете двигателното отделение, покривайте всички електрически компоненти с найлонови торбички. Отстранявайте течовете от двигателя и на работни течности от разширителните резервоари.
Симптоми на неизправности
Обикновено можете да забележите признаците на късо съединение в запалителната бобина при визуален преглед. Черни петна, пукнатини и надлъжни следи от течове могат да се открият по повърхността му. В такива случаи, токът от частта ще се отклонява към корпуса и поради това образуването на искра в един от цилиндрите няма да е възможно. Двигателят ще започне да има пропуски в запалването, особено в дъждовно време. Когато частта се повреди напълно, пропуските в запалването ще се получават независимо от влажността на околната среда. Динамиката на автомобила ще се влоши. При автомобилите с една обща запалителна бобина, двигателят може да не пали изобщо след повреждането ѝ.
Причини за неизправности
Запалителната бобина често се поврежда поради прегряване. Това може да се причини от неизправности на охладителната система, неправилно регулиране на фазите на газоразпределение, излагане на автомобила на прекомерни натоварвания. Екстремните температури могат да стопят корпуса ѝ и да доведат до изгаряне на контактите или късо съединение.
autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
Нашият онлайн магазин е най-доброто място да купите запалителни бобини и други резервни части. Ние предлагаме помощ от експерти, достъпни цени, бърза доставка и обработка на поръчките, широк асортимент от продукти, гаранция за качество и още много.
Полезна информация за функцията, причините за неизправност, диагностиката и интервалите на смяна
FAQ
Обикновено, когато компонентът се повреди се появяват следните симптоми:
- Двигателят работи нестабилно, особено в студено време.
- Силна миризма на изгоряло излиза от компонента.
- Лампата “Check Engine” свети на таблото.
- Повишен разход на гориво
- Двигателят пали трудно и гасне по време на шофиране.
- Двигателят вибрира на празен ход.
- Черен пушек с миризма на гориво излиза от ауспуха.
Всички тези симптоми могат също да са признак за неизправности на други части, като високоволтовите кабели и други. Прегледайте цялата запалителна система, ако забележите тези симптоми.
На първо място, прегледайте компонента. По него не трябва да има пукнатини, вдлъбнатини, черни петна и други дефекти. След това, проверете дали кабелите са правилно свързани според диаграмата от техническата документация на автомобила.
След това, измерете съпротивлението на намотката като свържете сондите на мултиметър към съответните контакти. Не забравяйте да сравнявате стойностите с тези от техническата документация, защото номиналните стойности за запалителната бобина могат да са различни според модела автомобил. Обикновено, при повечето коли първичната намотка има стандартно стойности на съпротивление в рамките на 0,5–3,5 kOhm, а вторичната намотка трябва да има 5–16 kOhm.
За обстойна диагностика е нужен осцилограф. Поради това е най-добре да посетите автосервиз, ако не откриете проблема самостоятелно.
Внимателно прочетете техническата документация на автомобила преди смяната. Ще са ви нужни:
- гаечни ключове с подходящи размери за развиване на крепежните елементи;
- инструмент за премахване запалителна бобина;
- грес за електрически контакти;
- чиста кърпа за забърсване на замърсявания.
- динамометричен ключ за затягане на крепежните елементи.
Последователност на стъпките за смяна:
- Изключете двигателя и изчакайте да се охлади.
- Откачете отрицателната клема на акумулатора.
- Премахнете пластмасовия капак, който защитава частта.
- Направете снимка или обозначете свързването на кабелите.
- Откачете кабелите от компонента.
- Развийте крепежните елементи и премахнете частта.
- Почистете монтажното ѝ място от замърсявания.
- Сложете специална грес върху коектора на частта.
- Монтирайте новата част и затегнете крепежните ѝ елементи със силата на затягане препоръчана от производителя на автомобила.
- Свържете кабелите с помощта на снимката, която сте направили или следвайте обозначенията.
- Свържете отрицателната клема на акумулатора.
- Уверете се, че частта работи правилно.