Раздел с автомобилни части за Запалителна и подгревна системи

Вакуум-доза, дистрибутор на запалване
Гарнитура ангренажен капак
Датчик, положение на разпределителния вал
Детонационен датчик
Дистрибутор на запалването / единични части
Запалителен кабел / конектори
Запалителен модул / комутатор
Запалителна бобина
Запалителна свещ
Импулсен датчик, колянов вал
Инструменти за подгревна / запалителна система
Палец на разпределителя на запалването
Подгревна свещ
Прахозащитна капачка, дистрибутор на запалването
Ремонтен комплект, разпределител (дистрибутор)на запалването
Управляващ блок, време за подгряване
Управляващ блок, упавление на двигателя
Факелна стартова система
Щекер, запалителна свещ
Запалителна и подгревна системи резервни части на автомобил - цялата важна информация за метода на работа, монтажа, диагностиката и периода на експлоатация
Запалителната и подгревната система имат директна роля при паленето на двигателя, но и извършват различни функции същевременно. Първите се използват при бензиновите двигатели и са предназначени за произвеждане на искра, която запалва горивната смес, а вторите се използват в дизеловите двигатели. Тяхната основна функция е да нагряват въздуха в горивните камери (вихрови камери или предкамери), за да позволят запалването на студения двигател. Това е особено важно при ниски температури на околната среда.
Конструкция на запалителната и подгревната система
Работният принцип на запалителната система се състои от преобразуването на ниското напрежение на бордовата мрежа във високо напрежение и произвеждането на искра за запалването на горивната смес. Напрежението се преобразува от запалителна бобина. Създаденият от нея ток се предава на дистрибутора, а след това през високоволтови кабели към запалителната свещ на съответния цилиндър. Високоволтов разряд се произвежда между електродите на запалителната свещ. Системата включва и реле, а понякога и прекъсвач на контактите, който също е включен в управлението ѝ. Съвременните автомобили често са оборудвани с бездристибуторни запалителни системи (DIS), които имат по една запалителна бобина за запалителна свещ и са свързани с тях директно, без високоволтови кабели.
Подгревната система има различен работен принцип. Подгревните свещи използвани в нея са електрически нагревателни устройства. Тяхната работа се контролира чрез реле или отделен контролен модул. Когато подгревните свещи са включени, съответните лампи на таблото са активирани.
Съвети за експлоатация
- Уверете се, че всички кабели и конектори са правилно закрепени. Например, неправилно свързани високоволтови кабели могат да причинят изгаряне на запалителната бобина, прекъсвача на контактите или други компоненти.
- Не оставяйте запалването включено за твърде дълго, когато двигателят е изключен. Това може да доведе до прегряване на бобината, изгаряне на резистор или отслабване на пружините на прекъсвача.
- Не оставяйте двигателя да работи на празен ход дълго време. Това води до повишено натрупване на сажди по запалителните свещи.
- Спазвайте силата на затягане посочена от производителя при монтиране на нови запалителни или подгревни свещи. Не прилагайте прекомерна сила, ако компонентът блокира. Това важи особено за подгревните свещи, които лесно се чупят. За даги премахнете, първо трябва да смажете областта на резбата със синтетично масло и да я оставите една вечер да престои така. След това, запалете двигателя или подайте захранване на работните компоненти, за да загреят и след това можете да ги развиете, но не забравяйте да следвате препоръчителната сила на затягане. Ако не можете да развиете компонентите, загрейте ги отново. Използвайте специален разширител, за да почистите отверстията на подгревните свещи.
- Използвайте само висококачествено гориво. В противен случай, запалителните или подгревните ви свещи скоро ще бъдат покрити от нагар.
Признаци за неизправности
Откриването на неизправности на запалителната и подгревната система не е особено лесно, защото повечето от тях имат сходни симптоми. Например, затрудненията при палене на бензинов двигател или невъзможността да се запали изобщо могат да са признак за повредени високоволтови кабели, неизправна запалителна запалителна бобина или запалителни свещи, дефектна капачка на дистрибутора или датчици, неизправен механизъм за ъгъл на изпреварване на запалването или електронен модул. Всичките тези проблеми могат да са съпроводени от понижена мощност на двигателя и повишена консумация на гориво.
Без значение кой компонент на подгревната система е неизправен, всеки дизелов двигател ще има затруднение с паленето на студен двигател. Работата на двигателя на празен ход може да е по-груба от обичайното.
Причини за неизправност
Нискокачествено гориво, амортизация на буталните пръстени и уплътненията на стъблото на клапана или неправилен ъгъл на изпреварване на запалването могат да причинят поява на нагар по запалителните свещи. Ако захранващите кабели са повредени, запалителната бобина може да прегрее. Неизправностите на компонентите на подгревната система могат да се причинят от задръстени горивни инжектори. Допълнително, частите на запалителната и подгревната система често се повреждат поради нестабилно напрежение в електрическата система на автомобила.
Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
Можете да купите компоненти за запалителна и подгревна система от нашия онлайн магазин. С помощта на широкият асортимент от продукти в каталога ни, ще намерите правилните части за автомобила си бързо и лесно.
Разчитам на тях, добри са за моята кола