Амортисьори задни и предни за кола
Амортисьор на автомобил: къде ще намериш на добра цена? В AUTODOC!

Амортисьори с фирмено качество: най-добрите производители
Амортисьор за Най-добрите Марки автомобили
Амортисьор за най-популярните модели автомобили
AUTODOC Бестселъри: Амортисьори на достъпна цена
Популярни резервни части от раздел Амортисьори. Представена е богата селекция от множество марки автомобилни резервни части за Амортисьори и други изгодни оферти от нашия асортимент от резервни части за автомобили








Амортисьор задни и предни за автомобили: коя марка е по-добра?
Според нашите клиенти, най-добрите резервни части от категория Амортисьори предни и задни са от следните марки:
- BILSTEIN
- SACHS
- KONI
- MONROE
- TRW
Амортисьори: колко струва този продукт?
Цената на авточастите от категория Амортисьори варира от 48 лв. до 171 лв., в зависимост от вида на автомобила, производителя и спецификациите на продукта.
Смяна на Амортисьори: Видео с инструкции за ремонт
Инструкция: Как да сменим Задни амортисьори на OPEL ASTRA G 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 | Autodoc 📲 Ценит...
Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.
Амортисьори: полезна информация
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
533701 | JGT1004T | JGT233T | JGT1236T | JGT240T | JGT286T |
За известни производители: | |||||
BMW | MERCEDES-BENZ | VW | AUDI | OPEL | TOYOTA |
Амортисьори: технически данни | |||||
Диаметър [mm] | вид на закрепване на амортисьора | тип амортисьор | |||
48 | 39 | отгоре с ухо | ухо отдолу | двутръбен | еднотръбен |
45 | 38 | отгоре щифт | щифт отдолу | регулиране на нивото | електронно регулирана сила на амортисьора |
40 | 50 | скоба отдолу | планка отдолу | еднотръбен с главата надолу | вграден регулируем |
Разберете повече за Амортисьори - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Амортисьорът представлява устройство, което поглъща тласъците и ударите от колелата, окачването и корпуса на автомобила чрез преобразуване на механичната енергия на удара в топлинна. Елементът осигурява не само комфорт, но и безопасност при движение.
Видове и устройство на амортисьоритеСпоред пълнежа:
- Хидравлични. В качеството на работно вещество се използва масло.
- Газови. Системата се запълва с азот под високо налягане, което възпрепятства пененето на маслото.
Според строежа на конструкцията:
- Двутръбни. Тяхното предимство е опростеното устройство на амортисьора. Недостатъците са, че бързото нагряване и пенене на маслото влошават качеството на работата. Амортисьорите имат работен цилиндър, който се намира в корпуса на детайла — резервоара. В момента на компресия буталото, свързано с штока, се движи надолу, като изтласква маслото от работния цилиндър в корпуса. При обратен ход се осъществява противоположното действие.
- Еднотръбни. Гореописаните минуси отсъстват, но повредата на корпуса води до повреда на амортисьора. Ролята на работния цилиндър се изпълнява от корпуса. Плаващото бутало разделя амортисьора на 2 камери: едната е напълнена с азот, а другата с масло. Амортизацията се осъществява за сметка на свиването на газта.
Ресурсът на амортисьорите на автомобила пряко зависи от качеството на пътната настилка и от стила на шофиране. Следва да имате предвид това, когато избирате скоростен режим.
При правилна експлоатация елементът трябва да бъде диагностициран на всеки 20 хиляди км пробег. Студеното време може да доведе до повреда дори на нов детайл, затова настоятелно се препоръчва да проверявате работоспособността му в началото на пролетта.
След продължителен престой специалистите съветват първите 10 минути да шофирате с ниска скорост, до загряването на работната течност и възстановяването на еластичността на окачването.
При наличие на теч на масло в областта на колелата е необходимо незабавно да се обърнете към автосервиз.
Препоръчително е амортисьорите да се съхраняват във вертикално положение, при това щокът трябва да се намира в положение нагоре.
Неизправности на амортисьора- деформация на детайла;
- нарушаване на херметичността на салника;
- повреда на клапана.
- разклащане на каросерията;
- увеличаване на спирачния път на автомобила;
- автомобилът влиза в завой на по-ниска скорост;
- почукване и странични звуци при шофиране;
- неравномерно износване на гумата;
- наличие на теч на масло по детайла;
- «приклякане» на автомобила при ускорение и спиране.
- ниско качество на пътната настилка;
- агресивен стил на шофиране;
- ненавременно обслужване;
- температурни амплитуди;
- въздействие на замърсявания и химически активни вещества;
- недостиг на масло в резервоара;
- повреда на детайли на елемента.
Съвременните модели амортисьори са неразглобяеми. При повреда детайлът трябва да бъде заменен. Не се извършва ремонт на амортисьора. Повредата на единия амортисьор изисква смяна и на втория на същата ос. Можете да извършите смяната самостоятелно. За целта е необходимо да изпълните следните стъпки:
- свалете колелото;
- разкачете маркучите на спирачната система, ако е необходимо;
- демонтирайте горните крепежи на стойките и след това долните;
- свалете пружината, като използвате специални скоби;
- на мястото на стария детайл поставете новия и изпълнете гореописаните действия в обратен ред.
Нашата компания ще ви позволи да спестите време — можете да поръчате всеки детайл само с няколко клика. Освен това възможностите за доставка допълнително ще намалят вашите разходи. Ако искате да уточните нещо, представителите на нашата техническа поддръжка винаги ще отговорят на вашите въпроси и ще ви помогнат да направите правилния избор. Не забравяйте и че нашата продукция притежава гаранция за качество. Купувайте авточасти заедно с Autodoc!
Полезна информация за функцията, причините за неизправност, диагностиката и интервалите на смяна
FAQ
Когато избирате тези части, трябва винаги да вземате предвид работните условия на автомобила и препоръките на производителя му. Маслените амортисьори са евтини. Те подсигуряват комфорт при шофиране с ниска скорост, но са податливи на прегряване при високи натоварвания.
Газовите компоненти са по-твърди. Те помагат да се подобри управлението на колата и предотвратяват люлеенето на каросерията. Тяхната газова камера е пълна с азот, който предотвратява разпенване на маслото. Тези части перфектно абсорбират вибраиците, които се получават при шофиране с висока скорост и същевременно подсигуряват меко возене.
Газовите амортисьори са отлични за спортни коли с висока мощност. Те издържат на максимални натоварвания и са добре охладени. Тези компоненти увеличават твърдостта на окачването, което има положително влияние върху маневреността и управляемостта на колата, обаче, не предоставят достатъчно комфорт.
Визуално преглеждайте частите, за да определите състоянието им. Течовете на масло, вдлъбнатини по корпуса, корозия и деформация на буталния прът са признак за дефект на компонентите. Ако няма очевидни признаци на неизправности на амортисьорите, повредата им може да се открие само чрез специално-проектиран диагностичен стенд в автосервиз.
Проверете частите, ако забележите:
- удължен спирачен път;
- значително люлеене на каросерията при рязко спиране или шофиране по неравни пътища;
- бавни реакции на волана;
- ускорено износване на гумите;
- тропане от окачването при шофиране по нискокачествени пътища.
За смяната ще ви е нужно следното:
- повдигащо устройство;
- комплект ръчни инструменти: гаечни ключове, накрайници, чук, отвертки и клещи;
- спрей a WD-40, за да е по-лесно развиването на заялите крепежни елементи.
Процедурата по смяната на компонентите е сравнително сложна и отнемаща време. Можете да намерите детайлното ѝ описание в техническата документация на колата с. Не забравяйте, че тези части трябва да се сменят по двойки на ос. Напомпете ги преди да ги монтирате.
За да получите достъп до горния тампон и крепежните елементи, често се налага да премахнете уплътнението на двигателното отделение или обшивката на багажника, докато колелата и спирачните дискове пречат на достъпа до долния тампон и крепежни елементи. За смяната на амортисьорите ще е нужно също да премахнете шарнира на носача, кормилната щанга и да откачите биалетката. Демонтираното устройство трябва внимателно да се поддържа, за да се избегнат наранявания. Винаги използвайте специални инструменти за компресиране, когато работите с пружини.
Доверие в онлайн пазаруването! Можете да върнете амортисьори без да обяснявате причините в рамките на 200 дни от деня на покупка и да получите парите си обратно. Как? Просто се възползвайте от услугата „Безопасна поръчка“ на страницата за поръчки. Цената на услугата е 6,50 BGN.
AUTODOC се грижи за Вас! Всяка поръчка на сметка от 360 BGN получава безплатна доставка в рамките на България.
*Не се отнася за едрогабаритни авточасти