Системата за централно заключване не затваря всички врати: Системата за централно заключване често се поврежда, особено във вратата на водача и задните врати. Тези проблеми често се появяват още на 80 000 км и могат да бъдат причинени от дефектни задвижващи механизми или микропревключватели.
Климатикът не се охлажда правилно: Климатичната система често губи способността си да охлажда, особено при бензиновите двигатели 1.6 16V и 2.0. Това обикновено се проявява след 120 000 км поради дефектни компресори или течащи кондензатори.
Отоплението не се затопля: Отоплителната система често проявява слабости, особено при варианта 1.9 TDI 90 PS. Типичните симптоми са студен въздух, въпреки че двигателят работи топъл, което често се дължи на дефектни клапани на отоплението или запушени топлообменници.
Двигателят не стартира въпреки пълния акумулатор: Проблеми със стартирането се срещат особено при двигателите 1.4 16V и 1.6 FSI. Те могат да бъдат причинени от дефектни сензори на коляновия вал, запалителни бобини или горивни помпи и често се проявяват след 150 000 км.
Оценка - 69
Информация за продукта
клас на вискозитет SAE: 5W-30
ACEA:
ACEA A3 / B4
API:
API CH-4, API SN
Препоръки на производителя: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
VW Golf 4: Проблеми със системата за централно заключване и механизма на вратите
Системата за централно заключване на VW Golf 4 често показва неизправности, които се проявяват с различни симптоми. Вратата на водача не се отваря, задната врата не се отваря или системата за централно заключване не затваря всички врати едновременно. Тези проблеми се проявяват особено при автомобили с по-голям пробег и засягат както нормалния седан, така и модела кабриолет. Дръжките на вратите вече не се отварят, което показва дефектни сервомотори или износени микропревключватели. При модела 1.6 с автоматична скоростна кутия и други варианти е възможно да са засегнати и електронните блокове за управление.
Системната проверка е от съществено значение за правилното диагностициране на проблемите с вратите. Чувствителните компоненти на централното заключване на VW Golf 4 изискват редовни проверки на задвижващите механизми, микропревключвателите и окабеляването на всеки 100 000 км. Решението често включва подмяна на дефектни сервомотори (цена: 80-150 евро на врата), ремонт на скъсани кабели или подмяна на блока за управление на централното заключване. Превантивната поддръжка чрез редовно смазване на ключалките на вратите и проверка на електрическите връзки може да предотврати много от тези повреди.
VW Golf 4: Проблеми с климатичната и отоплителната система
Климатичната система не охлажда достатъчно и отоплителната система не загрява - тези често срещани неизправности засягат много модели на VW Golf 4, особено бензиновите варианти 1.6 101 PS, 1.6 SR и 2.0. Симптомите се изразяват в слаба ефективност на охлаждането през лятото или студен въздух през зимата, въпреки че двигателят работи топло. При 1.9 TDI автоматик и други дизелови варианти също могат да възникнат проблеми с отоплителния клапан. Причините варират от течащи кондензатори и дефектни компресори до запушени топлообменници. Вариантите с двигател V5 и 2.3 V5 170 к.с. са особено податливи на проблеми с охладителната система.
За правилното диагностициране на проблемите с климатичната инсталация е необходима професионална проверка. Сложните климатични системи на VW Golf 4 изискват цялостно сервизно обслужване на всеки 80 000 км, включително зареждане с хладилен агент и проверка на компонентите. Ремонтът често включва подмяна на компресора на климатика (400-800 евро), отстраняване на течове в кондензатора или подмяна на отоплителния клапан. При 1,9 TDI 131 к.с. и другите варианти TDI е важно да се провери и спомагателната водна помпа, тъй като нейната повреда може да доведе до проблеми с отоплението.
VW Golf 4: Проблеми със запалването и електрониката на двигателя
Двигателят не се стартира, въпреки че акумулаторът е пълен - този проблем засяга по-специално двигателите 1.4 75 PS, 1.4 16V и 1.6 FSI. Симптомите се изразяват в завъртане на стартера без запалване или пълно нежелание за стартиране. Моделът 1.9 TDI не запалва, въпреки че двигателят на стартера се върти, което показва проблеми с подаването на гориво или със запалителните свещи. При бензиновите двигатели 1.8 и 2.0 с мощност 116 к.с. често се наблюдават проблеми с дефектни запалителни бобини или сензори на коляновия вал. Особено при вариантите V6 4Motion също могат да се появят проблеми с блока за управление на двигателя, които се изразяват в нередовно поведение при стартиране.
Професионалната поддръжка е от съществено значение, за да се избегнат проблеми със стартирането. Чувствителните системи за управление на двигателя на VW Golf 4 изискват редовни проверки на компонентите на запалването, сензорите и подаването на гориво на всеки 60 000 км. Диагностиката на неизправностите се извършва с помощта на OBD скенери, като често срещаните кодове за неизправности са P0016 (сензор на коляновия вал), P0300 (неправилно запалване) или P0201 (горивен инжектор). Решението включва подмяна на дефектните сензори на коляновия вал (150-250 евро), запалителни бобини (80-120 евро всяка) или, в случай на двигатели TDI, подмяна на свещите за нагряване и проверка на горивната помпа.
VW Golf 4: Проблеми с трансмисията и превключването на предавките
Автоматичната трансмисия проявява различни неизправности, които са особено очевидни при 1.6 автоматик и 1.9 TDI автоматик. Задната предавка не се включва или автоматичната предавка за заден ход не се включва - тези оплаквания често се появяват след 180 000 км. Симптомите включват рязко превключване на предавките, забавено превключване на предавките или пълна повреда на някои предавки. При ръчните трансмисии на вариантите с двигатели 1,4 и 1,6 могат да възникнат проблеми със съединителя или свръзката за превключване на предавките. Вариантът 1.9 TDI също е по-податлив на повреди в скоростната кутия поради по-високата мощност на двигателя и по-голямото тегло на автомобила.
Редовната поддръжка е от съществено значение за дълготрайността на трансмисията. Усъвършенстваните автоматични трансмисии на VW Golf 4 изискват смяна на маслото и филтъра на всеки 60 000 км, за да се предотвратят проблеми с превключването. Диагностиката се извършва чрез разчитане на блока за управление на трансмисията и проверка на хидравличното налягане. Типичните ремонти включват подмяна на електромагнитните клапани (300-500 евро), подмяна на маслената помпа на трансмисията или, в тежки случаи, регенериране на трансмисията (2000-4000 евро). Превантивните мерки, като внимателно превключване на предавките и избягване на шофирането с пълна газ, могат значително да удължат експлоатационния живот.
VW Golf 4: Проблеми с електрическите компоненти и функциите за комфорт
Електрическите системи на VW Golf 4 показват различни неизправности, които значително влошават комфорта на шофиране. Радиото не се включва, вътрешното осветление не работи, запалката за цигари не работи или скоростомерът не работи - тези проблеми се срещат особено при по-старите автомобили с пробег 200 000 км или повече. Прозорците вече не се вдигат, чистачката на задното стъкло не работи или чистачките на предното стъкло не работят - това показва дефектирали двигатели или блокове за управление. При моделите 1.9 TDI 101 PS и 1.9 TDI 4Motion може да има проблеми и с вентилатора, който не работи правилно. Покривът на покрива не се затваря или седалката на водача не се задейства - такива комфортни функции често отказват поради механично износване или електрически дефекти.
Необходима е системна проверка, за да се локализират електрическите неизправности. Сложната електрическа система на VW Golf 4 изисква редовна проверка на всички предпазители, релета и електрически връзки на всеки 120 000 км. Диагностиката се извършва чрез системно измерване на напреженията и проверка на заземителните връзки. Често срещаните решения включват подмяна на дефектни предпазители (2-5 евро), ремонт на скъсани кабели или подновяване на корозирали щепселни връзки. Ако горивният индикатор се върти или скоростомерът не работи, трябва да се проверят съответните сензори и блокове за управление. Клаксонът не работи - това често се дължи на дефектно реле или изгорял предпазител.
Допълнителни често срещани неизправности във VW Golf 4
Въз основа на опита на водачите на Volkswagen Golf 4 се срещат следните допълнителни проблеми:
Ръжда по арките на колелата и праговете: обикновено се появява от 150 000 км или след 12-15 години, особено при автомобили без уплътнение на кухините.
Дефектни ламбда сензори: Често се проявява между 120 000-160 000 км поради повишен разход на гориво и проблеми с отработените газове, особено при бензиновите модели 1.6.
Проблеми с кормилната колона: Възможно е да се появят от 200 000 км, като се проявяват с хлабина във волана или шумове при управление.
Дефектни дръжки на вратите: Често се чупят между 100 000 и 150 000 км, особено външните дръжки на вратите, поради умора на материала.
Проблеми със системата ABS: Обикновено се появяват след 180 000 км, като се изразяват в предупредителни светлини или блокиране на колелата.
Износване на амортисьорите: Обикновено се проявява след 120 000-150 000 км чрез лошо сцепление с пътя и загуба на комфорт.
Дефектна горивна помпа: Появява се особено при 1.9 SDI и други дизелови варианти след 200 000 км.
Въпреки известните си слабости, VW Golf 4 се оказва принципно надежден автомобил с дълъг експлоатационен живот. Най-често срещаните неизправности се отнасят главно до комфортните и електрическите системи, докато механичните компоненти обикновено са надеждни. Редовната поддръжка и навременното отстраняване на дребните неизправности могат да предотвратят повечето сериозни повреди и да гарантират дългосрочната надеждност на автомобила.
Полезни видеа по темата:
Как да сменим филтър купе / филтри за климатици на VW GOLF 4 (1J1)
Как да сменим запалителни свещи / свещи на VW GOLF 4 (1J1)