Верига за разпределение на времето на двигателя TCE 90: Веригата на двигателя 1,2 TCE показва първите признаци на износване на 40 000-60 000 км. Типичните симптоми са дрънчащи звуци при стартиране от студено състояние и неравномерна работа на двигателя.
Дисплеят не работи: Дисплеят на инфотейнмънт системата на Captur 2 може да откаже или да функционира само частично след 20 000-30 000 км. Екранът често остава черен или показва грешки в пикселите.
Повреда на системата старт-стоп: Старт-стоп системата не работи надеждно и често се изключва постоянно след 15 000-25 000 км. Това води до прекомерно натоварване на акумулатора.
Оплаквания от автоматичната трансмисия: Автоматичната трансмисия на 1.2 TCE автоматик показва нервна смяна на предавките и може да получи сериозни неизправности само след 50 000 км.
Renault Captur: Проблеми с двигателя 1.2 TCE и веригата на зъбното колело
Най-често срещаните неизправности в Renault Captur са свързани с двигателя 1.2 TCE, и по-специално с веригата на разпределителния механизъм, която започва да показва признаци на износване след 40 000-60 000 км. При студено стартиране на двигателя TCE 90 се появяват характерни дрънчащи звуци, които показват разтегната верига на разпределителния механизъм. Тези симптоми се засилват с течение на времето и могат да доведат до скъпоструващи повреди на двигателя, ако се пренебрегнат. Този проблем оказва значително влияние върху надеждността на двигателя, тъй като веригата на разпределителния механизъм е критичен компонент за разпределението на времето на клапаните. Особено засегнати са автомобилите с голямо натоварване в градския трафик, при които честите цикли старт-стоп допълнително натоварват веригата. Експлоатационният живот на оригиналната веригата е доста под очаквания, което води до преждевременни ремонти.
Редовната поддръжка е от решаващо значение за ранното откриване на проблеми с веригата за газоразпределение. Чувствителните двигатели на Renault Captur TCE изискват щателна проверка на веригата и системата на обтегача на всеки 15 000 км. При първите признаци на дрънчащи шумове трябва незабавно да се направи професионална диагностика, тъй като навременната подмяна на веригата на раздатката е значително по-евтина от цялостния ремонт на двигателя след скъсване на веригата.
-51%
Оценка - 68
Информация за продукта
Доп. артикул / Доп. инфо. 2:
с канал, с клапани
допустима максимална скорост [km / h]:
250
цвят на корпуса:
черен
Честотна лента [MHz]:
433
материал на стеблото на клапана:
Алуминий
кодова буква:
3057
въртящ момент стягане [Nm]:
8
вид на монтаж:
завинтен
обурудване на автомобила:
за автомобили с контролна система за налягането в гумите
Цвят на клапан:
сребрист
RIDEX:
Датчик на колелото, контролна система за налягане в гумите
Renault Captur: Проблеми с дисплея и навигационната система
Дисплеят не работи надеждно в Renault Captur 2, като централната информационно-развлекателна система е особено засегната от повреди. Първите повреди могат да се появят още след 20 000-30 000 км, като дисплеят остава черен или реагира само частично. Навигацията вече не работи правилно, което значително ограничава експлоатацията на автомобила. Типичните симптоми са замръзнали екрани, пикселни грешки или пълни сривове на системата. Радиото вече не работи правилно, ако централният дисплей е засегнат, тъй като двете системи са взаимосвързани. Електрониката се оказва едно от най-слабите места на модела, като често се срещат оплаквания от проблеми с дисплея. Индуктивното зареждане не работи, ако е повреден блокът за управление на системата Инфотейнмънт.
Системната проверка е от съществено значение при първите признаци на проблеми с дисплея. Сложните информационно-развлекателни системи на Renault Captur изискват редовни актуализации на софтуера и професионална диагностика в случай на неизправност. Рестартирането на системата чрез изключване на акумулатора на автомобила за 30 минути може да реши временни софтуерни проблеми, но хардуерните дефекти обикновено изискват пълна подмяна на дисплейния блок.
Renault Captur: Проблеми с автоматичната трансмисия
Автоматичната трансмисия на 1,2 TCE automatic показва различни неизправности, които могат да влошат безопасността на шофиране. От 30 000 до 50 000 км се появява дрънкаща смяна на предавките, особено при потегляне и при ниски скорости. Versnellingsbak не превключва плавно и в екстремни случаи може да премине в авариен режим. Типичните симптоми са забавени реакции при смяна на предавките, твърди удари при превключване и необичайни шумове от корпуса на трансмисията. Автоматичната трансмисия не винаги превключва правилно на желаната предавка, което може да бъде особено опасно при изпреварване. Електронният блок за управление на трансмисията е податлив на повреди, като кодовете за неизправност често показват проблеми с електромагнитните клапани или блока за управление на трансмисията. В случай на напреднали проблеми трансмисията може да откаже напълно и автомобилът да спре да се движи.
Професионална проверка е необходима още при първите признаци на проблеми с превключването на предавките. Прецизните автоматични скоростни кутии на Renault Captur изискват специални диагностични инструменти и редовна смяна на маслото на всеки 60 000 км, за да се гарантира оптималната им работа. Актуализирането на софтуера на блока за управление на трансмисията може да помогне в ранните етапи, докато механичните неизправности често изискват мащабен ремонт или подмяна на цялата трансмисия.
Renault Captur: Проблеми с климатика и спирачната система
Климатичната система не охлажда достатъчно в Renault Captur и това може да засегне различни компоненти. Първите проблеми с кръга на хладилния агент могат да се появят само след 25 000-40 000 км, което води до лоша ефективност на охлаждането или до пълна повреда на охладителната система. Често срещани причини са течащи кондензатори, дефектни компресори или запушени филтри. Спирачната система също показва слаби места, особено в задните спирачни дискове, които могат да се износят преждевременно. Първите предупредителни знаци са скърцащи или стържещи звуци при спиране. Спирачните накладки се износват неравномерно, което води до намаляване на спирачната ефективност. При някои автомобили електронната програма за стабилност може да се стартира неправилно, ако спирачните сензори са замърсени или дефектни.
Професионалната поддръжка е от решаващо значение за безопасността на автомобила. Климатичните системи на Renault Captur изискват обслужване на всеки 2-3 години, включително проверка на хладилния агент и смяна на филтъра, а спирачната система трябва да се проверява на всеки 15 000 км. В случай на проблеми с охлаждането, почистването на кондензатора или доливането на хладилен агент може да помогне, докато проблемите със спирачките често изискват подмяна на спирачните накладки и дискове.
Renault Captur: Проблеми с акумулатора и електронните системи
Акумулаторът на Renault Captur показва преждевременна слабост, особено при автомобили със старт-стоп система. Само след 2-3 години или 40 000-60 000 км стартерната батерия може да загуби капацитета си, което води до проблеми със стартирането. Системата старт-стоп вече не функционира надеждно и се изключва постоянно, за да предпази слабия акумулатор. Електронните неизправности стават все по-чести с напредването на възрастта на автомобила, като по-специално не се разпознава чип картата или не се сгъват външните огледала. Огледалата не се сгъват, ако електрическият блок за управление е дефектен. Други типични електронни проблеми са: капакът на резервоара за гориво не се отваря, вратите не се отварят с дистанционно управление или радиото не се изключва. Тези повреди често се дължат на корозия на щепселните съединения или на дефектни блокове за управление. Сложната електроника на съвременния Captur прави автомобила податлив на различни електрически повреди.
Редовната поддръжка е от съществено значение за дълготрайността на електрическите системи. Чувствителните електронни компоненти на Renault Captur изискват редовни проверки на напрежението на акумулатора и почистване на контактите на всеки 20 000 км. В случай на проблеми с акумулатора често помага подмяната му с подсилен AGM акумулатор, докато електронните неизправности обикновено изискват професионална диагностика и подмяна на засегнатите блокове за управление.
Оценка - 71
Информация за продукта
вместимост [литри]: 10
Класа на вискозитет по SAE: 5W-30
ACEA:
ACEA A3 / B4
API:
API CH-4, API SN
Препоръки на производителя: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
Допълнителни често срещани неизправности на Renault Captur
Въз основа на опита на водачите на Renault Captur се срещат следните допълнителни проблеми:
Запушване на филтъра за твърди частици: появява се главно при дизеловите модели след 60 000-80 000 км, особено при шофиране предимно на къси разстояния.
Проблеми с турбокомпресора в TCE 130: Дефектите могат да се появят още на 80 000-100 000 км, като често се дължат на липса на масло или на запушени тръбопроводи.
Повреди на регулатора на прозорците: Електрическите прозорци могат да блокират или да работят само накъсано след 40 000-70 000 км.
Повреди на горивната помпа: Горивните помпи могат да се повредят след 100 000-120 000 км, особено при бензиновите двигатели.
Корозия на изпускателната система: В зависимост от условията на шофиране, преждевременната корозия на изпускателната система често се появява след 50 000-80 000 км.
Проблеми с чистачките на предното стъкло: Моторите на чистачките могат да се повредят или да работят неправилно след 60 000-90 000 км.
Повреди в хибридната система: Хибридните модели могат да имат проблеми с акумулатора след 80 000-120 000 км.
Renault Captur: слаби и силни страни
Силни страни
Слаби страни
Модерен дизайн
Верига за разпределение на времето на двигателя TCE
Добро използване на пространството
Повреди на дисплея
Богато стандартно оборудване
Проблеми с автоматичната трансмисия
Висока позиция на седене
Неизправности в системата Start-Stop
Многостранна персонализация
Неуредици в климатичната инсталация
Добро съотношение цена/качество
Слабост на батерията
Ниски експлоатационни разходи
Уязвима електроника
Renault Captur е визуално привлекателен и практичен автомобил, но има някои технически слабости. Основните проблемни области са веригата на TCE двигателя, информационно-развлекателната система и автоматичната скоростна кутия. Редовната и проактивна поддръжка е от решаващо значение за избягване на най-често срещаните повреди и за поддържане на надеждността на автомобила. Ранното откриване на проблеми с двигателя и електронни неизправности е особено важно, за да се избегнат скъпоструващи ремонти.
AUTODOC Бестселъри: части на достъпна цена
-47%
Оценка - 54
Информация за продукта
запалителна свещ: едномасен електрод, със защита-плоско уплътнение, иридиев централен електрод
разстояние между електродите [mm]: 0,7
размер на ключ: 14 mm
качество / клас:
Pt GE
дължина на резбата [mm]: 26,5
поз. на искрата [mm](отст.на електродите спр.корп.на свещта): 4,0
Препоръки на производителя: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025