Съдържание
Мнения за Ford Focus и често срещани проблеми
Малко история…
Автомобилната компания Ford Motor Company, произвеждаща камиони и селскостопанска техника, е основана от Хенди Форд през 1903 година. Централата ѝ се намира в Диърборн, щата Мичигън. Първоначално замисълът е бил да се произвеждат евтини автомобили и така се ражда моделът А, последван от Т, наричан още „Желязната Лизи“. Неговото производство започва през 1908 година и води до такъв успех, че Ford не смогват да изпълнят поръчките. Ето защо през 1913 година фирмата въвежда производството на поточна линия, което води до повишаване на производителността на труда и намалява цената на автомобилите на дребно.
От 1922 година, компанията придобива марката Lincoln, a през 1923 година всеки втори автомобил в САЩ е излязъл от заводите на Ford. Предприятието произвежда още марките Мъркюри и е бивш притежател на Ягуар и Ленд Роувър.
През 1998 година започва производството на модела Ford Focus, който е призван да бъде наследник на успешния Ford Sierra. До момента съществуват 4 генерации, като текущата четвърта генерация започва да се произвежда през 2018 година.
Статистиката показва, че най-малко оплаквания има от автомобилите, произведени в периода 2005-2008 година, а най-много неизправности показват автомобилите произведени за времето от 2012 до 2014 година. Какви са най-честите проблеми с Ford Focus?
Може би най-често срещаната неизправност е непозната в нашата страна, тъй като отказалият агрегат е автоматичната скоростна кутия, която е рядкост в българските традиции. Оплакванията включват тресене и придърпване на автомобила при ускорение и блокиране на скоростната кутия в определен режим, дори на задна скорост. По всичко личи, че производителят е бил наясно с този проблем още при започване на серийното производство. Решението, което предлагат от Ford, е удължаване на гаранционния период на силовото предаване до 7 години или 100000 мили.
Детските болести на първото поколение
Моделното семейство на първата генерация Ford Focus включва хечбек, седан и комби, както и набор от почти 10 различни двигателя – бензинови и дизели.
Характерен проблем е неизправността на генератора – прегряване на намотките му и нагаряне на клемата B+. Тази неизправност касае автомобилите от първата генерация, т.е. произведените между 1998 и 2004 година.
Първото поколение Ford Focus страда и от други досадни болежки – нехерметична капачка за масло на капака на цилиндровата глава, през която капе масло върху термозащитния екран на изпускателния колектор и периодично дефектиращ датчик за положението на коляновия вал. Ако колата Ви е произведена в споменатия период, проверете и задните спирачни маркучи за протриване. Друг често споменаван проблем е неизправен контактен ключ, който блокира и не позволява изваждането на ключа от него. Временното решение е разблокирането му чрез почукване върху ключа, но нашият съвет е – при проява на такава неизправност, заменете контактния ключ незабавно. Специално внимание трябва да се отдели на проблемите Ford Focus 1.8 TDCi – често се среща комбинацията от неизправна горивна помпа, чиито разрушаващи се елементи отделят стружки, които с горивото, попадат в дюзите на Вашия Ford Focus.
Второто поколение Focus
То обхваща автомобилите произведени между 2004 и 2010 година. Новото поколение идва със своите особености. Неправилно подбраният материал, от който са изработени горивните магистрали за обратното гориво, води до тяхното преждевременно разрушаване и течове. Аналогична е причината за течове на хидравлично масло от маркучите на сервоусилвателя на волана. Друга жертва на неуспешния дизайн е електродвигателят на чистачките – неудачно избраното му местоположение води до попадане на вода в него и преждевременното му излизане от строя. За това поколение са характерни и оплакванията за течове през недобре уплътнените прозорци на вратите. Изброените проблеми могат да се счетат за козметични и маловажни, но при моделите с двигател 1.6 TDCi, произведени между февруари и юни 2004 нещата са по-сериозни – неправилно изработени маслени магистрали в цилиндровата глава водят до преждевременно износване на лагерите на разпределителния вал, предизвикано от маслен глад. При автомобилите с бензинови двигатели, произведени през 2010 година, се наблюдава неустойчива работа на празен ход – оборотите се колебаят в широки граници. Обикновено във фирмените сервизи проблемът се решава чрез замяна на целия възел на дроселовата клапа – т.е. има голяма вероятност източникът на неприятности да е датчикът на дроселова клапа за Ford Focus.
Третата генерация на Focus
През 2012 Ford лансира новото поколение на модела. Производството ѝ продължава до 2018 година. При бензиновите автомобили на тази генерация отново се завръща проблемът с нестабилните обороти на празен ход. Изброяват се няколко вероятни причини – ламбда сонда, дроселова клапа за Ford Focus, дебитомер, но големите подозрения падат върху нехерметични линии за вакуума.
Основните оплаквания при третото поколение Focus-и касаят сервоусилвателя на волана, съединителя и трансмисията. Конкретно – сервото отказва и въртенето на волана изисква сериозни усилия, но пък и индикацията за проблем светва, т.е. грешката е записана, което улеснява диагностиката. Съединителят се износва необичайно бързо, а работата на скоростната кутия е съпроводена с аномалии, но това отново касае автомобилите с автоматична трансмисия.
Най-съвременното поколение
Производството на най-новото 4-то поколение Ford Focus започва през 2018-та година. Както при всеки съвременен автомобил, основните оплаквания и тук са в резултат на грешки в софтуера. Тук те засягат системата Telematic Control Unit (TCU), която помага на спасителните служби да се свържат с вас в случай на катастрофа. Другият докладван проблем е внезапна слаба ефективност на спирачките, но засегнатите автомобили се изтеглят за сервизно обслужване и отстраняване на проблема.
Мненията за Ford Focus
В тези редове се опитахме да обобщим отзивите на собствениците на Ford Focus, като ги систематизираме по поколения и години на производство. При покупка на автомобил втора употреба, проверете сервизната му история, за да разберете дали е преминавал през фирмените сервизи или дилърската мрежа за отстраняване на вече споменатите проблеми. Купувайте резервни части за Ford Focus от реномирани марки. Дори консуматив като горивния филтър за Ford Focus оказва значително влияние върху надеждността на Вашия автомобил.
Полезни видеа по темата:
Как се сменят задни спирачни накладки на FORD FOCUS
Как се сменят филтър за купе на FORD FOCUS 3
ТОП продукти по темата: