Шарнир за кола
Носеща / управляваща щанга поръчайте евтино
Шарнири с фирмено качество: най-добрите производители
Носеща / управляваща щанга за Най-добрите Марки автомобили
Носеща / управляваща щанга за най-популярните модели автомобили
AUTODOC Бестселъри: Шарнири на достъпна цена
Популярни резервни части от раздел Шарнир. Представена е богата селекция от множество марки автомобилни резервни части за Шарнир и други изгодни оферти от нашия асортимент от резервни части за автомобили
Носеща / управляваща щанга за автомобили: коя марка е по-добра?
Според нашите клиенти, най-добрите резервни части от категория Шарнири са от следните марки:
- TRW
- RIDEX
- MAPCO
- FAG
- SKF
Шарнир: колко струва този продукт?
Цената на авточастите от категория Шарнир варира от 4 лв. до 56 лв., в зависимост от вида на автомобила, производителя и спецификациите на продукта.
Смяна на Шарнир: Видео с инструкции за ремонт
Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.
Популярни публикации
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
23696 | 99 91 7532 | 17532 | 5223433 | 45878 | 49043 |
От известни производители: | |||||
TRW | RIDEX | MAPCO | FAG | SKF | FEBI BILSTEIN |
За известни производители: | |||||
BMW | MERCEDES-BENZ | VW | AUDI | OPEL | TOYOTA |
Шарнир: технически данни | |||||
размер на конуса [mm] | мярка на резбата | страна на монтаж | |||
16 | 17 | M10 | M10X1.25 | на предната ос отляво | отдолу |
18 | 15,7 | M12x1.25 | M38x1,5 | на предната ос отдясно | горе |
15,6 | 20,3 | M14x1,5 | M16x1,5 | предна ос | на предната ос отдолу |
Разберете повече за Шарнир - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Шарнирът на независимото окачване служи за свързване на главината на колелото с носача на окачването. Неговата функция е да осигури възможност за обръщане на главината, запазвайки положението на колелото в хоризонтално положение.
Видове шарнири на независимото окачванеСпоред типа на конструкцията, върху която се монтира:
- Лят. Работи по направление свиване, затова по правило се монтира в горната част на окачването при моделите с предно задвижване.
- Лагерен. Работи по направление разтягане, монтира се в долната част на окачването.
Според устройството:
- Разглобяем. Шарнирът се закрепва към носача с болтове. При неизправност на елемента той може да бъде заменен, като се разглоби възелът.
- Неразглобяем. Пресована конструкция, която изцяло подлежи на замяна при излизане от строя. Цената и е по-висока от разглобяемия вариант.
Най-разпространената конструкция на неразглобяемия детайл се състои от корпус с прорез със сферична форма и щок с топче от едната страна и резба от другата. Върху щока се закрепва прашникът, който не допуска проникване на мърсотия и странични предмети. В повечето случаи възелът се изработва от стомана, а допиращите се повърхности са покрити със слой от полимерен материал. Прорезът на сферичната форма е запълнен със смазка за намаляване на износването на детайла.
Съвети за експлоатацията на шарнира на независимото окачване- Необходимо е да проверявате целостта на прашниците. Наличието на пукнатини и счупвания води до проникване на мърсотия, пясък и вода в конструкцията и бързото и износване.
- Повредените прашници трябва да бъдат сменени незабавно.
- Препоръчва се внимателно шофиране по нискокачествени пътища. По възможност ги избягвайте.
Средно ресурсът на шарнира е 15–120 хиляди километра.
Неизправности на шарнира на независимото окачване- корозия на шарнира;
- износване на детайла;
- механична повреда или излитане на сферичния накрайник от корпуса на конструкцията;
- луфт в шарнира.
- наличие на странични звуци в окачването при попадане на неравности по пътя;
- скърцане при завъртане на кормилното колело;
- неравномерно износване на капачките;
- завъртането на кормилото изисква по-голямо усилие;
- неустойчиво движение по права траектория.
- експлоатация на автомобила по пътища с нискокачествена настилка;
- агресивен стил на шофиране;
- повреда на прашника;
- използване на некачествени детайли.
В редки случаи се извършва ремонт на детайла. Реставрацията на шарнира излиза по-евтино, отколкото замяната, но в този случай не се препоръчва икономия, тъй като това може да доведе до авария.
Смяната на шарнира на независимото окачване изисква специално оборудване и опит, затова по тези въпроси ви препоръчваме да се обръщате към автосервиз.
Вашата полза с AutodocНие искаме да спестим парите ви и най-важното — вашето време. Оформете поръчката за няколо минути и я получете в най-кратки срокове. Нашият асортимент включва детайли и аксесоари за всички известни марки автомобили. Нашият отдел техническа поддръжка ще ви консултира по въпросите, свързани с поръчката, доставката и избора на комплектоващи.
Полезна информация за функцията, причините за неизправност, диагностиката и интервалите на смяна