Карданни валове и диференциали части за коли
Непременно изберете автомобил, в противен случай рискувате да закупите авточасти, които не са предназначени за Вашата кола. Моля, имайте предвид, че нашата система за търсене може да ви предостави резултати само за определен вид автомобил.
Карданни валове и диференциали части за кола
Карданни валове и диференциали части за коли за Top Марки автомобили
Карданни валове и диференциали: резервни части за най-популярните модели автомобили
Карданни валове и диференциали резервни части на автомобил - цялата важна информация за метода на работа, монтажа, диагностиката и периода на експлоатация
Карданните валове и диференциалите са устройства, които са предназначени за предаване на въртящ момент и разпределението му между задните колела и оста му. Първите са отговори за завъртането на задвижващите колела, а вторите позволяват колелата на една ос да се въртят с различни скорости.
Конструкция на карданните валове и диференциалите
Карданните валове изглеждат като куха тръба, на края на която има каре-кардани, с четири лагера предоставя предаване на задвижващия момент под ъгъл. Карданният вал има също и шлицово съединение, което позволява на частите му да се разтеглят и позволява вертикалното движение на частите на механизма. Понякога има междинна опора или по-конкретно, окачен лагер, който се използва за по-надеждно фиксиране на устройството. Гъвкав диск се монтира за компенсиране на вибрациите и ъгловото движение между фланците на задвижващия вал и скоростна кутия. Ако валът се състои от няколко раздела, броят на междинните лагери се повишава.
Диференциалите представляват планетен редуктор с конична, цилиндрична или червячна предавка. Те могат да се монтират на корпуса на задната или предната ос, скоростната кутия или раздатъчна кутия. Напречният диференциал обикновено има предавка с конусни зъбни колела състояща се от полуоси със сателитни зъбни колела и корпус наречен чашка. Главната предавка се монтира на корпуса. Нейното движение задвижва корпуса, чрез което въртящият момент на трансмисията се предава на полуосите чрез сателитните зъбни колела. Когато съпротивление в едно от колелата се повиши, сателитните зъбни колела започват да въртят вала на оста, чрез което задвижващият момент се предава на второто колело. За да се избегне буксуването на колелата по хлъзгави повърхности има заключващ механизъм в устройството. Той може да се състои от съединител или виско муфи, червячна предавка или набор фрикционни дискове.
Съвети за експлоатация
- Преглеждайте гъвкавите съединения, опорните лагери и каре-карданите. Ако забележите дефекти, сменете частите незабавно.
- Трябва да смазвате каре-карданите и шлицовите съединения на карданния вал на всеки 10 000 – 15 000 километра, ако това се препоръчва от производителя. Трябва да има специални лубриканти за тази цел. Използвайте точното количество лубрикант посочено от в техническата документация на автомобила. Прекомерното количество може да причини разбалансиране на карданния вал.
- Когато сменяте части на карданния вал, трябва да балансирате колелата.
- Почиствайте замърсявания от шарнира и проверявайте херметичността на винтовете на фланците и капаците на иглените ролкови лагери при всеки технически преглед.
- Новите диференциали трябва да бъдат сработени. Затова, ако сте сменили устройството или имате нова кола, трябва да избягвате рязкото ускорение или спиране и високо-скоростната работа на двигателя през първите 800-1000 км. Не трябва да пътувате на дълги разстояния.
- Сменяйте маслото в скоростната кутия на автомобилите с ръчна трансмисия на всеки 50 000 – 60 000 км и на всеки 25 000 – 30 000 км при тези с автоматична.
Симптоми на неизправности
Тропане или чукане идващи под из под колата, появяващи се незабавно след задействане на скоростната кутия са признак за разхлабен карданен вал, амортизация или повреда на кардан-каретата или шлицовите съединения. Постоянното тракане по време на шофиране също е признак за развалянето на лагерите на устройството. Вибрации се получават, ако карданния вал е деформиран, лагерите са износени или крепежните елементи са разхлабени. Шумове и тропане, които стават по-силни при завиване, както и следи от течове на масло около устройството са признаци за неизправности на диференциала.
Причини за неизправности
Липсата на лубрикант води до бързо разваляне на карданните шарнири и лагери, зъбни колела и шлицови съединения. Деформацията на уплътненията води до навлизането на замърсявания и влага в устройството, поради което контактните елементи се износват бързо и започват да ръждясват. Агресивното шофиране причинява бързо разваляне на каре-карданите, лагерите и други части на диференциала. Прегряването също е опасно за него.
autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
Можете да купите части за карданен вал и диференциали от нашия онлайн магазин. В нашия каталог ще намерите само висококачествени продукти. Благодарение на многобройните ни оферти, можете да ги получите на изгодна цена.
Смяна на Карданни валове и диференциали резервни части: Видео с инструкции за ремонт
Top 15 на най-продаваните стоки от раздел Карданни валове и диференциали
Препоръчани от нас авточасти от раздел Карданни валове и диференциали. Това са най-продаваните резервни части. Купете от нашите ТОП артикули или открийте много други изгодни оферти за Вас.