Воден радиатор / единични части за кола
Воден радиатор на автомобил: къде ще намериш на добра цена? В AUTODOC!

Радиатор с фирмено качество: най-добрите производители
Воден радиатор за Най-добрите Марки автомобили
Воден радиатор за най-популярните модели автомобили
AUTODOC Бестселъри: Радиатор на достъпна цена
Популярни резервни части от раздел Воден радиатор / единични части. Представена е богата селекция от множество марки автомобилни резервни части за Воден радиатор / единични части и други изгодни оферти от нашия асортимент от резервни части за автомобили











Воден радиатор за автомобили: коя марка е по-добра?
Според нашите клиенти, най-добрите резервни части от категория Радиатор са от следните марки:
- NRF
- NISSENS
- AKS DASIS
- MAHLE ORIGINAL
- ABAKUS
Воден радиатор / единични части: колко струва този продукт?
Цената на авточастите от категория Воден радиатор / единични части варира от 75 лв. до 634 лв., в зависимост от вида на автомобила, производителя и спецификациите на продукта.
Воден радиатор / единични части: полезна информация
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
1114201400 | 58067 | 506750A | CR 340 001S | 53863 | 734117 |
От известни производители: | |||||
RIDEX | NRF | NISSENS | AKS DASIS | MAHLE ORIGINAL | ABAKUS |
За известни производители: | |||||
BMW | MERCEDES-BENZ | VW | AUDI | OPEL | TOYOTA |
Воден радиатор / единични части: технически данни | |||||
Входящ отвор Ø [mm] | Изходен отвор Ø [mm] | материал | |||
32 | 28 | 32 | 28 | Алуминий | пластмаса |
36 | 34 | 36 | 34 | Мед | месинг |
35 | 40 | 35 | 40 | - | - |
Разберете повече за Воден радиатор / единични части - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Водният радиатор е предназначен за отвеждане в атмосферата на излишната топлина от двигателя. Елементът е част от системата за охлаждане на двигателя.
Видове водни радиатори- С кръгли маркучи. Единственото предимство на този тип радиатори е ниската цена. Недостатъците са малка топлоотдаваща повърхност, необходимост от ползване на висококачествени накладки и малък запас на устойчивост.
- С овални маркучи. Този тип има по-голяма повърхност на топлоотдване, при това неговата цена не е висока, но количеството производители на този вид радиатори е ограничено. Качеството на накладките също трябва да бъде високо.
- Изработени по технологията на изпичане. Радиаторите са с високо ниво на устойчивост и твърдост, а също така имат голяма повърхност на топлоотдаване. Накладките са по-малко изложени на увреждане. Стойността на детайла е сравнително висока.
- Алуминиеви. Най-скъпият тип радиатори. Цената е единственият им недостатък. Предимствата са отлично топлоотдаване, твърдост и устойчивост.
Конструкцията се състои от долен и горен резервоар, както и от сърцевина — непосредственото място на охлаждане на циркулиращата течност. Сърцевината представлява голям брой месингови или алуминиеви маркучи с тънки стени и оребряване от вълнообразни медни или алуминиеви ленти за по-добър топлообмен. Маркучите свързват горната и долната свръзка на радиатора. Охлаждащата течност циркулира по мрежата от канали в стените на двигателя, отнема излишната топлина и преминавайки през маркучите на радитора, се охлажда. Цикълът се повтаря, докато моторът работи.
Съвети за експлоатацията на водния радиатор- Сменяйте охлаждащата течност не по-рядко от 2–3 пъти годишно. Това ще ви позволи да увеличите срока на експлоатация на радиатора.
- Използвайте само проверена течност, за да избегнете корозия и запушване на маркучите на елемента.
- При влошаване на работата на охлаждащата система огледайте радиатора: по време на движение на оребрената повърхност попадат насекоми, кал, прах и странични предмети, което води до влошаване на топлообмена.
- В случай, че забележите следи от теч по радиатора, огледайте го за механични повреди.
- Не забравяйте, че редовната профилактика на радиатора ще увеличи срока му на експлоатация.
- Добре е да правите оглед и диагностика на радиатора веднъж на шест месеца.
- замърсяване на сърцевината;
- запушване на маркучите в сърцевината;
- нарушаване на цялостта.
- подтичане на сърцевината;
- прегряване на мотора;
- прекомерен разход на охлаждаща течност.
- попадане на странични предмети в сърцевината на радиатора;
- механични повреди;
- корозия;
- допиране на повърхността на радиатора до охлаждащия вентилатор;
- износване;
- използване на нискокачествена охлаждаща течност;
- наслагвания по вътрешните стени на маркучите на радиатора;
- теч от разширителния съд или от сърцевината;
- продължителен престой на автомобила;
- повишено налягане в охлаждащата система.
Течът от радиатора е най-разпространеният проблем при този детайл. Незначителното подтичане може да се отстрани с помощта на специални течности, свиващи микроскопичните пукнатини. Големите пукнатини се отстраняват чрез запояване или заваряване. В случай, че нямате нужния опит, е крайно нежелателно да го правите самостоятелно. Оптималният вариант е да се обърнете към автосервиз.
Вътрешните наслагвания се отстраняват чрез промиване на елемента със специални препарати. Промиването следва да се извършва в посока, противоположна на циркулирането на охлаждащата течност.
При незначителна механична повреда на радиатора специалистите от сервиза за техническо обслужване могат да изравнят детайла. В случай, че това не е възможно, детайлът следва да се замени.
Смяна на воден радиаторПовредените пити на радиатора на практика не подлежат на възстановяване. В случай, че повредената повърхност е голяма, проблемът може да бъде решен само чрез замяна на детайла. При запушване на питите те могат да бъдат промити с вода или продухани с въздушна струя под налягане. Последното може да бъде направено самостоятелно.
Купуването на авточасти с Autodoc е изгодноНие предлагаме не само богат избор на автомобилни комплектоващи от световно известни марки, но и отлична възможност за икономия. Имате възможност да изберете най-подходящия детайл от над един милион предложения и само с няколко клика да направите поръчка. Купувайте при нас, купувайте заедно с нас!
Полезна информация за функцията, причините за неизправност, диагностиката и интервалите на смяна
FAQ
Тази част се използва в системата за охлаждане на двигателя и смазващите системи, хидравличното серво управление и трансмисията. Той е проектиран да понижава температурата на охладителната течност или маслото. Радиаторът се състои от два резервоара и ядро между тях. Ядрото е направено от много тръби, през които преминава течността. Към тях са запоени пластини или гофрирана лента, които влизат в контакт с въздуха и подсигуряват разсейване на топлината. Охлаждането се постига, благодарение на въздушния поток при движението на колата. Понякога се използва вентилатор допълнително.
Когато палите студен двигател, особено в студено време, клапана на термостата е затворен и поради това, охладителната течност тече през малката верига и подминава радиатора. Това помага на двигателят да достигне работната си температура по-бързо. Това обяснява защо долният маркуч е студен - нагрятата охладителна течност не преминава през него.
Веднага щом двигателят достигне работната си температура, клапана на термостата се отваря напълно или частично. Горещата охладителна течност преминава през радиатора, а долната тръба трябва да се стопли. Ако това не се случва, колата ви може да има следните проблеми:
- задръстени маркучи;
- въздушни балони в маркучите;
- неизправност на водната помпа;
- блокирал термостат.
Посетете автосервиз за обстойна диагностика.
В повечето случаи въздушните балони се причиняват от:
- Блокирал всмукателен клапан на радиаторната капачка или капачка на разширителния резервоар.
- Малки пукнатини по маркучите, течове от съединенията, разхлабена капачка на разширителния резервоар.
- Завиране на охладителната течност, което се съпровожда от въздушна емисия.
- Повредена гарнитура на цилиндрова глава, която води до навлизане на изгорели газове в системата.
- Неправилно обезвъздушаване на системата след ремонтни дейности.