Трансмисия части за коли

Включвател, светлини за движение на заден ход
Въжен механизъм, ръчна трансмисия
К-кт части, смяна масло-автоматични скорости
Капак на фланец, ръчна трансмисионна кутия
Комплект за ремонт на скоростна кутия
Лагер, скоростна кутия
Маслен радиатор за автоматична скоростна кутия
Маслена вана (картер), автоматична трансмисия
Окачване
Превключващ клапан, автоматична трансмисия
Раздатъчна кутия
Ремонтен комплект, скоростен лост
Ремонтен комплект, фланец на ръчна трансмисия
Семеринг, ръчна трансмисия
Сензор
Уплътнение, маслена вана (картер) - автом. скоростна кутия
Управляващ блок, автоматична трансмисия
Филтър за автоматична скоростна кутия
Части за скоростна кутия части за коли за Top Марки автомобили
Top 10 на най-продаваните стоки от раздел Части за скоростна кутия
Трансмисия резервни части на автомобил - цялата важна информация за метода на работа, монтажа, диагностиката и периода на експлоатация
Скоростната кутия е механизъм, който е проектиран за преобразуване и предаване на задвижващия момент от двигателя към задвижващите или карданните валове и така подсигурява въртенето на колелата. Тя също се използва за активиране на задна скорост.
Конструкция на скоростната кутя
Ръчната скоростна кутия се състои от валове и зъбни колела с различни броеве зъби. В модерните устройства, зъбните колела на близкостоящите валове са постоянно в контакт. Задействането на нужната предавка се извършва с помощта на специални синхронизатори. Нужният синхронизатор се активира от съответната вилка на скоростния лост, която е свързана чрез лостове и шарнири към скоростния лост в салона.
Автоматичната скоростна кутия се състои от зъбни колела с различни размери, които формират епицикличен зъбен механизъм. За задействането на нужните предавки са отговорни пакети фрикционни дискове. Връзката им се подсигурява от изпомпването на работна течност в съответните канали на хидравличното устройство. Въртящият момент от двигателя се предава на скоростната кутия с помощта на хидравличен преобразувател на въртящ момент.
Вариаторната скоростна кутия е безстъпкова. Главните ѝ работни елементи са конусни ролки разположени по двойки на входящите и изходящите валове с обтегнат стоманен ремък около тях. Ролките могат да се съединяват или разделят, по този начин променяйки работния си диаметър и, впоследствие, съотношението на трансмисия. Конструкцията им също има епицикличен зъбен механизъм, който е отворен за карането на задна. Движението на ролките се подсигурява от хидравличен преобразувател на въртящ момент, електронно контролиран многодисков съединител или други механизми.
Съвети за обслужване
- Не игнорирайте интервалите на смяна на маслото. Проверявайте нивото на маслото редовно. Замърсеният лубрикант, заедно с недостатъчното му количество, причиняват преждевременната амортизация на подвижните части и постепенното разваляне на скоростната кутия.
- Важно е да се подсигури правилната работа на съединителя в автомобилите с ръчна трансмисия. Ако депферите са неизправни, натоварването върху скоростната кутия значително се повишава.
- Избягвайте рязкото ускорение и спиране. Това има унищожителен ефект върху компонентите на трансмисията.
- Не се препоръчва да използвате кола с автоматична трансмисия за теглене на други автомобили. Скоростната кутия може да прегрее и да се повреди.
- Ако имате автоматична трансмисия, през зимата трябва да загрявате скоростната кутия добре преди да тръгнете.
Симптоми на неизправности
Ако проблемите се получават при смяна на скорости в ръчна трансмисия, това може да е признак за износени синхронизатори или зъбни колела, недостатъчно масло в механизма или неизправна вилка, жило или скоростен лост. Износените муфи или шлицове, повреден лост или вилка на скоростния лост, могат да са съпроводени от спонтанно разединяване на съединителя. Износеният лагер на входящия вал обикновено създава шум на неутрална. При автомобилите с автоматична трансмисия, фрикционните дискове и шлицовете на турбинно колело могат да се износят, перките на преобразувателя на въртящ момент могат да се счупят, а клапаните да се задръстят. Тези неизправности причинят приплъзване. Тресенето по време ускорение при автомобилите с вариаторна скоростна кутия може да е заради неизправни клапани на маслената помпа. Свистене или бучене са признак за износени лагери.
Причини за неизправности
Най-честите последствия от закъснялата смяна на масло са амортизация на лагерите, шлицове и зъбни колела, задръстени канали на хидравличното устройство, блокирали клапани и износени ремъци. Натрупаните замърсявания задръстват каналите на хидравличното устройство и формират нагар по компонентите, който след това действа като абразив. Неправилната употреба на автомобила може да доведе до разваляне на шарнирите и лагерите, както и прегряване на скоростната кутия.
Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
Можете винаги да купите компоненти на скоростната кутия за автомобила си от нашия онлайн магазин. Благодарение на широката гама от продукти, определено ще можете да намерите всичките нужни части, независимо от вида скоростна кутия, с която е оборудван автомобила ви.
Добро качество