Спирачни накладки задни и предни за кола
Накладки задни и предни поръчайте евтино
Комплект накладки с фирмено качество: най-добрите производители
Накладки за Най-добрите Марки автомобили
Накладки за най-популярните модели автомобили
AUTODOC Бестселъри: Комплект накладки на достъпна цена
Популярни резервни части от раздел Спирачни накладки. Представена е богата селекция от множество марки автомобилни резервни части за Спирачни накладки и други изгодни оферти от нашия асортимент от резервни части за автомобили
Накладки задни и предни за автомобили: коя марка е по-добра?
Според нашите клиенти, най-добрите резервни части от категория Комплект накладки предни и задни са от следните марки:
- ATE
- BREMBO
- BOSCH
- VALEO
- TRW
Спирачни накладки: колко струва този продукт?
Цената на авточастите от категория Спирачни накладки варира от 30 лв. до 252 лв., в зависимост от вида на автомобила, производителя и спецификациите на продукта.
Смяна на Спирачни накладки: Видео с инструкции за ремонт
Инструкция: Как да сменим Предни спирачни дискове,Предни спирачни накладки на Opel Astra G 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007,...
Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.
Спирачни накладки: полезна информация
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
P 23 021 | 0 986 424 098 | P 85 020 | P 86 002 | 0 986 424 512 | 13.0460-4034.2 |
От известни производители: | |||||
ATE | RIDEX | BREMBO | BOSCH | VALEO | TRW |
За известни производители: | |||||
BMW | MERCEDES-BENZ | VW | AUDI | OPEL | TOYOTA |
Спирачни накладки: технически данни | |||||
ширина [mm] | Височина [mm] | дебелина [mm] | |||
109 | 87 | 47 | 53 | 18 | 17,2 |
55 | 109,2 | 47,4 | 56 | 15 | 17 |
61 | 127 | 48,1 | 54,3 | 16,2 | 15,5 |
Разберете повече за Спирачни накладки - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Спирачните накладки представляват част от спирачната система. До голяма степен от тях зависи колко бързо ще спира транспортното средство. При натискане на педала накладката се притиска към диска, което води до спиране на транспортното средство.
Видове спирачни накладки- Полуметални. Накладките са изработени от железен, графитен и меден прах. Тяхното предимство е в доброто топлоотдаване, а недостатъците са бързото износване, загубата на свойствата при понижаване на температрата и наличието на шум при спиране.
- Нискометални. Това е един от най-добрите видове от тези комплектоващи. Техният състав е същият, както при органичните, а подобряването на свойствата се дължи на добавянето на мед или стомана, което позволява по-доброто отвеждане на топлината. Единственият недостатък е бързото износване на спирачния диск.
- Керамични. На практика нямат недостатъци: проникването на вода не влияе върху производителността, спирачните дискове се износват минимално и в значително по-ниска степен се отделя прах и топлина, отколкото при гореописаните аналози.
Основата на детайла представлява пластина от метал със закрепена върху нея фрикционна накладка. Накладките повтарят формата на спирачния диск или барабана. Накладката се закрепва към основата с помощта на заклепки и специално лепило. Много от накладките имат датчик за износване.
Съвети за експлоатация на спирачните накладкиСрокът на годност на спирачните накладки зависи от стила на шофиране и пробега. Рязкото ускоряване и спиране износват резервната част по-бързо. Средно ресурсът на детайлите съставлява 15 000–20 000 км. Крайно нежелателна е експлоатацията на спирачната накладка, ако дебелината на накладката се е смалила до 2–3 мм, тъй като в този случай съществува риск от увреждане на спирачния диск и кипване на спирачната течност.
Неизправности на спирачните накладки- деформация на резервната част;
- появяване на луфт;
- увреждане или счупване на фрикционната повърхност;
- силно износване на накладката.
- неравномерно износване на детайла;
- появяване на индикатор за износване;
- появяване на стържене или скърцане в областта на колелото при спиране;
- увеличаване на усилието при натискане на педала на спирачката;
- педалът не се връща в изходно положение след натискане;
- влошаване на качеството на спиране.
- детайлът е закрепен неправилно;
- износване на спирачния диск;
- попадане на прах, кал и странични предмети върху накладката;
- неправилно поставяне;
- агресивно шофиране;
- неизправност на спирачните цилиндри.
Ремонтирането и възстановяването на накладките не се препоръчва. При излизане на детайла от строя следва да го замените, още повече, че цената е относително ниска. Смяната на комплектоващите позволява да удължите ресурса на спирачния диск и на цялата спирачна система. Тя може да бъде извършена самостоятелно с минимален комплект инструменти. За целта е необходимо да изпълните следните стъпки:
- фиксирайте автомобила с помощта на ръчната спирачка и го повдигнете;
- свалете колелото;
- извадете фиксиращите шпилки и направляващите палци;
- използвайте клещи или отвертка, за да потопите буталата в цилиндрите на супорта, свалете старите детайли;
- смажете с масло направляващите палци и изпълнете гореизброените действия в обратен ред.
- Икономия на време. Можете да оформите поръчката само за няколко минути.
- Възможност за безплатна доставка.
- Сигурност. Всички авточасти са придружени от гаранция за качество.
- Квалифицирана поддръжка. Получавате информационна поддръжка от специалистите на Autodoc по всяко време.
- Бърза доставка.
Полезна информация за функцията, причините за неизправност, диагностиката и интервалите на смяна
FAQ
Средно, при колите с ръчна скоростна кутия, тези части издържат около 30 00 - 50 000 километра и 25 000 - 30 000 километра при тези с автоматична. Периодът им на експлоатация зависи от няколко фактора:
- Индивидуалния стил на шофиране. Ако често използвате спирачките при високи скорости, частите могат да се износят още след 5000 километра употреба.
- Вида на автомобила. При тежките коли е нужна по-честа смяна на компонентите.
- Степен на износване на спирачния диск. Неравната повърхност на повредената част има негативен ефект върху накладките.
- Блокиране на буталата на спирачния апарат, което води до неравномерно износване на частите.
- Състава на фрикционния материал. Периода на експлоатация на керамичните части е по-дълъг от този на органичните.
Обикновено комплектите съдържат 4 части - по 2 за всяко колело на ос. Някои комплекти съдържат 8 части за една ос. Това зависи от конструкцията на автомобила.
Съвременните части са оборудвани с електронни или механични сензори за износване. Те посочват нуждата от смяна на частите с предупредителна светлина на таблото, която светва или чрез скърцащ звук при спиране. Също така, можете да измерите дебелината на фрикционното покритие с дебеломер и да я сравните със стойността посочена от производителя на колата като минимална допустима. Допълнително, можете да забележите износване по следните признаци:
- удължен спирачен път;
- намаляване на нивото на спирачната течност;
- метален прах по джаната;
- необичайни звуци и тропане, когато спрете колата рязко.
За тази работа ще са ви нужни:
- права отвертка
- комплект отговорени гаечни ключове и ключове лула
- крик
Вижте ръководството за ремонт на автомобила си за подробни инструкции. Като цяло, тази процедура включва следните стъпки:
- Уверете се, че механизмите са охладени.
- Отворете предния капак и премахнете капачката на резервоара за спирачна течност.
- Обезопасете колелата с клинов.е
- Разхлабете колесните болтове.
- Повдигнете колата.
- Премахнете колесните болтове и колелото.
- Премахнете крепежните елементи на спирачния апарат.
- Премахнете фиксиращите скоби и откачете индикатора за износване (ако има такъв).
- Натиснете навътре буталата на спирачния апарат.
- Премахнете износените части.
Не забравяйте, че след като приключите работа е нужно да допълните спирачната си течност и да обезвъздушите системата. Натиснете педала на спирачките няколко пъти преди да започнете да използвате колата.
Необичайните звуци при спиране могат да са причинени от следните неща:
- Ниско качество на накладките.
- Частите се разработват и фабричното им покритие още не се е изтъркало.
- Неправилен монтаж на частите.
- Несъвместимост на компонентите на механизма.
- Прегряване на системата или шофиране в дъжд.
- Попадане на външни частици в механизма.
- Блокирало бутало на спирачния апарат.