Спирачен апарат задни и предни за кола
Спирачни апарати задни и предни поръчайте евтино
Спирачен апарат с фирмено качество: най-добрите производители
Спирачни апарати за Най-добрите Марки автомобили
Спирачни апарати за най-популярните модели автомобили
AUTODOC Бестселъри: Спирачен апарат на достъпна цена
Популярни резервни части от раздел Спирачен апарат. Представена е богата селекция от множество марки автомобилни резервни части за Спирачен апарат и други изгодни оферти от нашия асортимент от резервни части за автомобили
Спирачни апарати задни и предни за автомобили: коя марка е по-добра?
Според нашите клиенти, най-добрите резервни части от категория Спирачен апарат ляв и десен са от следните марки:
- RIDEX
- TRW
- NTY
- DACO Germany
- ABAKUS
Спирачен апарат: колко струва този продукт?
Цената на авточастите от категория Спирачен апарат варира от 75 лв. до 559 лв., в зависимост от вида на автомобила, производителя и спецификациите на продукта.
Смяна на Спирачен апарат: Видео с инструкции за ремонт
Как да сменим задни спирачни челюсти на VW GOLF 4 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006 [ИНСТРУКЦИЯ] | AUTODOC На нашия сайт ще...
Постъпкова видео инструкция за самостоятелен ремонт на автомобила. Стани автомеханик-любител с Autodoc.
Популярни публикации
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
6250106 | 6250294 | BHX221E | 179786 | 179785 | BA2704 |
От известни производители: | |||||
RIDEX | TRW | NTY | DACO Germany | ABAKUS | A.B.S. |
За известни производители: | |||||
BMW | MERCEDES-BENZ | VW | AUDI | OPEL | TOYOTA |
Спирачен апарат: технически данни | |||||
изпълнение на спирачния апарат | страна на монтаж | спирачна система | |||
Спирачен апарат (с 1 бутало) | плаващ спирачен апарат | на задната ос отляво | на предната ос отдясно | ATE | BREMBO |
спирачен апарат с вградена ръчна спирачка | Спирачен апарат (с 2 бутала) | на задната ос отдясно | на предната ос отляво | Lucas | Lucas / TRW |
Фиксиран спирачен апарат (с 4 бутала) | спирачен апарат с ел. ръчна спирачка | дясно | - | SUMITOMO | - |
Разберете повече за Спирачен апарат - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Супортът на дисковия спирачен механизъм представлява част от спирачната система. Този елемент осигурява усилието, необходимо за спиране.
Видове супорти на дисковия спирачен механизъмПлаваща скоба. Монтира се на бюджетните модели автомобили. Конструкцията е проста, но не е достатъчно ефективна за спортни и тежки автомобили.
Фиксирана скоба. Използването на по-сложна конструкция повишава ефективността от работата на елемента. Цената на този детайл е по-висока от цената в първия случай.
Устройство на супорта на дисковия спирачен механизъмСупортът представлява конструкция, която притиска накладките към спирачния диск при натискане на педала. Това е единственият подвижен детайл на спирчната система и до голяма степен от неговата работа зависи ефективността на спирането.
При натискане на педала на спирачката се получава налягане в хидравличната магистрала, което задвижва буталата на супортите, притискащи спирачните накладки към диска. В резултат на това автомобилът спира. Още една важна задача на супорта е да държи накладките паралелно на спирачния диск. В противен случай ефективността на спирането ще намалее, а износването на повърхността на накладките ще бъде неравномерно.
Съвети за експлоатацията на супорта на дисковия спирачен механизъм- Препоръчва се ежемесечно да оглеждате елемента и цялата спирачна система за наличието на теч на работна течност. Специално внимание трябва да се обърне на мястото на свързване на маркуча със супорта.
- Следва да извършвате пълна замяна на спирачната течност не по-рядко от 2 пъти годишно. Това е необходимо поради свойството и да поема влага, която влияе пагубно на работоспособността на детайлите от системата.
- При замяна на спирачните накладки следва да ги огледате за неравномерно износване. Неравномерното износване означава некоректна работа на супортите на дисковия спирачен механизъм.
Срокът на годност на супортите зависи от условията на експлоатация на автомобила. Плавното спиране, навременното обслужване и оптималните условия за съхранение на автомобила увеличават ресурса на тези елементи на спирачната система.
Неизправности на супорта на дисковия спирачен механизъм- деформация на детайла;
- разместване на супорта;
- разхлабване на крепежа;
- неизправност на прашниците на буталата;
- наличие на ръжда по повърхността на комплектоващата.
- автомобилът занася настрани при спиране;
- педалът се натиска твърде меко или трудно;
- педалът на спирачката «пулсира» при натискане;
- задните спирачки блокират при голямо усилие;
- блокиране на спирачките.
- ненавременно или непрофесионално обслужване на спирачната система;
- износване на детайла;
- използване на комплектоващи с ниско качество;
- разхерметизация на системи;
- агресивен стил на шофиране;
- разхлабване на крепежните елементи.
При незначителни повреди ремонтът на тези елементи на спирачната система може да бъде извършен самостоятелно. Причината за заяждането и некоректната работа на супортите може да бъде попадане на замърсяване, странични предмети, обрузаване на ръжда по повърхността и отсъствие на смазочни материали. За да демонтирате детайла, е необходимо да изпълните следното:
- повдигнете автомобила с помощта на подемник или крик;
- свалете колелото;
- отвийте крепежите на супорта;
- свалете детайла, без да го откачате от канала на спирачната течност.
В случай, че повредата изисква по-сериозен ремонт, се препоръчва да се обърнете към автосервиз.
Смяната на супортите на спирачната система се извършва при сериозно механично увреждане на детайла. При липса на опит не се препоръчва да го правите самостоятелно, за да не нарушите херметичността на системата.
Autodoc: лесно и бързоВ нашия сайт процесът на търсене на нужните комплектоващи е максимално улеснен. Необходимо е само да въведете марката, модела и модификацията на вашия автомобил. Не губете ценно време, пазарувайте от Autodoc с няколко клика на мишката! Имате въпроси? С удоволствие ще ви консултираме!
Полезна информация за функцията, причините за неизправност, диагностиката и интервалите на смяна
FAQ
Частите от първия вид имат проста и компактна конструкция. С тях се оборудват бюджетни автомобили с двигатели с ниска мощност. Тези продукти са евтини и лесни за обслужване, обаче, не са подходящи за агресивно шофиране. Освен това, вътрешната спирачна накладка се поврежда по-бързо от външната, тъй като се активира по-рано.
Фиксираните компоненти се поставят на тежки джипове и спортни коли с висока мощност. Те не са склонни към бързо прегряване и имат надеждна конструкция. От друга страна, този вид части са скъпи и поддръжката им струва повече.
За да извършите тази работа, ще са ви нужни:
- Устройство за повдигане на автомобили;
- комплект ключове лула;
- плоска и кръстата отвертка;
- инструмент за прибиране на спирачни бутала’
- клещи;
- спирачна течност, която се препоръчва от производителя;
- съд с тръба за отпадъчна течност.
Процедурата зависи от марката на автомобила и оста, на която е монтирана частта. Можете да намерите детайлни инструкции в техническата документация на автомобила си. Като цяло, тя се състои от следните стъпки:
- Паркирайте колата на равна повърхност.
- Дръпнете ръчната спирачка.
- Сложете клинове под колелата и разхлабете болтовете им.
- Отворете предния капак и развийте капачката на резервоара за спирачна течност.
- Повдигнете колата и развийте колесните болтове.
- Премахнете колелото.
- Приберете буталата в спирачния апарат.
- Откачете спирачния маркуч.
- Отдръпнете спирачните накладки от диска.
- Развийте крепежните елементи на спирачния апарат и го премахнете от шенкела.
Внимание! Никога не дърпайте ръчната спирачка преди да премахнете компонентите на задната ос.
Има два основни вида продукти, които се използват за смазване на частите: спрейове и пасти. Те запазват работните си характеристики дори при високи температури и излагане на влага и работни течности. Обикновено се базират на масло с добавени метални частици. Лубрикантите могат да се разделят на 3 основни вида:
- Високотемпературни против заяждане. Те могат да бъдат медни, на основата на молибден дисулфид или да имат сложна формула. Изпзолзват се за смазване на направляващите щифтове. Никога не прилагайте тези продукти върху работните повърхности на спирачните накладки. Този вид включва продукти от Liqui Moly, Mannol, Textar и други марки.
- Минерални. Те съдържат бентонит и мастни киселини. Тези продукти са предназначени за коли, които се използват в градски условия. Този вид лубриканти се произвеждат, например, от марката Teroson.
- Синтетични. Тези греси съдържат набор от инхибитори на оксидацията и добавки предотвратяващи износването. Запазват работните си характеристики в рамките на широк температурен диапазон: от -40 до 300°С. Подходящи са за прилагане върху всички подвижни части. Можете да ги откриете в каталозите с продукти на Permatex и TRW.