Охладителна система на двигателя части за коли

Вентилатор
Воден радиатор / единични части
Гарнитура за гърловината на охладителната течност
Гарнитура на вода за охлаждане
Датчик, ниво на охладителната течност
Датчик, температура на охладителната течност
Държач, вентилатор на радиатора
Електромотор, вентилатор на радиатора
Защитна тапа при замръзване
Инструменти за охлаждаща система
Интеркулер
Капачка, радиатор
Капачка, резервоар за охладителна течност
Кожух на вентилатор
Маркуч, маслен радиатор на трансмисията
Маслен радиатор
Маслен термостат
О-пръстен, тръба охлаждаща течност
Перка, охлаждане на двигателя
Разширителен съд
Съединител, вентилатор на радиатора
Термостат
Термошалтер, вентилатор на радиатора
Уплътнение, термостат
Уплътнение, тръбопровод на охладителната течност
Уплътнение, фланец на охладителната течност
Уплътнителен пръстен, термовключвател
Управляващ блок, електрически вентилатор (охлаждане на двига
Части за закрепване на радиатора
Охладителна система части за коли за Top Марки автомобили
Top 10 на най-продаваните стоки от раздел Охлаждане двигател
Охладителна уредба резервни части на автомобил - цялата важна информация за метода на работа, монтажа, диагностиката и периода на експлоатация
Охладителната система на двигателя помага да се предпази двигателя от прегряване и така защитава елементите му от увреждане. В съвременните автомобили, тя отвежда топлината от горещите елементи на двигателя и загрява въздуха в парното. Тя, също така, може да охлажда маслото, изгорелите газове, въздуха от турбокомпресора и трансмисионната течност в автоматичните скоростни кутии.
Конструкция на охладителната система на двигателя
Охладителната система на двигателя се състои от следните елементи:
- Разширителен резервоар за охладителна течност. Това е резервоар за съхраняване на охладителна течност. Предназначен е за компенсиране на промените в обема на охладителната течност. Капачката на резервоара има специален клапан, който се използва за регулиране на нивото налягането в охладителната система.
- Водна помпа. Тя подсигурява циркулацията на охладителната течност.
- Радиатор. Този компонент се използва за охлаждане на антифриза. Течността преминава през тънките тръби свързани с метални ребра за разсейване на топлината. Между ребрата преминава насрещен поток въздух, който охлажда тръбите и течността в тях.
- Вентилатор. Той произвежда допълнителен въздушен поток, когато двигателят изисква по-интензивно охлаждане.
- Термостат. Този компонент регулира потокът на течността вътре в системата. Когато двигателят се пали докато е студен, клапанът на термостата е затворен. Охладителната течност преминава през малката верига, без да преминава през радиатора. Веднага щом двигателят достигне работната си температура, клапанът се отваря и течността започва да преминава през голямата верига, включително радиатора.
- Маркучи. Те се използват за свързване на компонентите на охладителната система на двигателя.
- Датчици. Те се използват за управление на системата. Например, за автоматично включване на вентилатора.
Съвети за експлоатация
- Използвайте само висококачествена охладителна течност. Сменяйте я своевременно. Старата течност може да е замърсена с производни от износването и корозията на помпата, както и частици от повредени уплътняващи елементи.
- Промивайте охладителната система, когато сменяте охладителната течност. Почиствайте пух, листа и лепкави замърсявания от външната част на радиатора всеки път, когато извършвате рутинна профилактика на системата. Можете да го измиете с течаща вода, но не под налягане, защото в противен случай е възможно да се повредят ребрата на радиатора.
- Не шофирайте с ниско ниво на охладителната течност. Това може да причини прегряване на двигателя.
- Винаги премахвайте въздушни балони от охладителната система на двигателя.
- Незабавно сменяйте напукани, деформирани или втвърдени маркучи с нови. Не чакайте да започнат да текат.
- Винаги спазвайте съотношението на смесване на охладителната течност посочено от производителя при разреждането ѝ с вода. Колкото повече вода добавяте към охладителната течност, толкова по-висока ще бъде точката ѝ на замръзване.
Признаци на неизправности
Прегряването на двигателя може да е признак за такива неизправности. Дефекти на охладителната система като задръстен радиатор, блокирал клапан на термостата и неизправен ротор на помпата могат директно да се посочат от прегряване на двигателя. Понякога, двигателят може да се нуждае от повече време да загрее до работната си температура. Това може да е симптом на неизправност на термостата също. Ако забележите петно под колата (обикновено зелено), след като е била паркирана дълго, това може да е признак за напукани маркучи поради корозия на радиатора. Бързото понижаване на охладителната течност в разширителния резервоар е друг признак за течове в механизмите.
Причини за неизправности
Маркучите и тръбите са подложени на естествена амортизация; губят еластичността си и се напукват. Температурните колебания имат унищожителен ефект върху тях. Понякога, тези части могат да се повредят при извършването на ремонти или обслужване в двигателното отделение. Радиаторът може да се повреди поради невнимателно почистване. Задръстване може да се причини поради неправилна или честа употреба на уплътнители или други добавки. Системите, които се състоят от метални и алуминиеви части са по-склонни към корозия. Опитвайте се да не комбинирате тези видове метал в една система.
Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
Препоръчваме да купите части на охладителната система на двигателя от нашия онлайн магазин. Ние предлагаме широк асортимент от продукти, достъпни цени, бърза обработка на поръчките и помощ при правенето на поръчка, както и бърза доставка.
Много ми хареса