Ламбда сонда за кола
Ламбда сонда поръчайте евтино
Ламбда сонда с фирмено качество: най-добрите производители
Ламбда сонда за Най-добрите Марки автомобили
Ламбда сонда за най-популярните модели автомобили
AUTODOC Бестселъри: Ламбда сонда на достъпна цена
Популярни резервни части от раздел Ламбда сонда. Представена е богата селекция от множество марки автомобилни резервни части за Ламбда сонда и други изгодни оферти от нашия асортимент от резервни части за автомобили
Ламбда сонда за автомобили: коя марка е по-добра?
Според нашите клиенти, най-добрите резервни части от категория Ламбда сонда са от следните марки:
- RIDEX
- BOSCH
- NTY
- RIDEX PLUS
- DELPHI
Ламбда сонда: колко струва този продукт?
Цената на авточастите от категория Ламбда сонда варира от 8 лв. до 323 лв., в зависимост от вида на автомобила, производителя и спецификациите на продукта.
Популярни публикации
Най-продаваните стоки: | |||||
---|---|---|---|---|---|
YT-1753 | YT-1754 | UR-085 | UR-082 | 77030 | ES10966-12B1 |
От известни производители: | |||||
YATO | RIDEX | BOSCH | NTY | RIDEX PLUS | DELPHI |
За известни производители: | |||||
BMW | MERCEDES-BENZ | VW | AUDI | OPEL | TOYOTA |
Ламбда сонда: технически данни | |||||
обща дължина [mm] | ламбда-сонда | брой проводи | |||
450 | 440 | ламбда сонда (палец елемент) | неотопляем | 2 | 1 |
510 | 565 | диагностична сонда | предварително гресирана резба | 67 | 4 |
325 | 410 | подгрят | регулираща сонда | 3 | 5 |
Разберете повече за Ламбда сонда - метод на работа, диагностика, причини за повредата, а също и за интервалите на смяна
Ламбда сондата е датчик, който измерва остатъчното количество кислород в изгорелите газове. Тя позволява да се определи съотношението на горивната смес. Контролният модул на двигателя използва данните от този датчик, за да регулира процесът на образуване на сместа в реално време.
Видове
Според конструкцията си, тези части се делят на:
- Двуточкови. Тези сензори могат да са направени от цирконий или титан. Първите са най-често срещаните. Тяхната работна температура е 300°С. Следователно, тези устройства се нуждаят от известно време да загреят и не започват да работят веднага след паленето на двигателя. Вторият вид е по-издръжлив и не изисква атмосферен въздух за работата си. Затова се монтира често на оф-роуд автомобили, тъй като темогат да работят дори под вода, например, при преминаване през водоеми.
- Широколентови. Тяхната конструкция притежава два чувствителни елемента. Тези датчици подсигуряват по-точни показания, обаче, температурните промени и кондензираната вода имат унищожителен ефект върху тях. Тези вид сензори се се следят от контролният модул на автомобила; можете да проверите кодовете на грешки със специален скенер.
В зависимост от наличието на нагревателен елемент се предлагат следните видове ламбда сонди:
- С нагревателен елемент. Те издържат около 100 000 километра. Притежават вграден нагревателен елемент, поради което са по-ефикасно и започват да работят по-бързо.
- Без нагревателен елемент. Тези сензори са проектирани да работят 50 000 – 80 000 километра пробег. Достигат работната си температура чрез контакта с горещите изгорели газове. В днешни дни те се използват по-рядко, защото им е нужно доста време да загреят.
В зависимост от вида на корпуса, тези компоненти могат да са с резбово или фланцово съединение. Освен това, някои от тях се продават с конектор, докато други използват конектора на старата част.
Съвети за експлоатация
За да избегнете неизправности се препоръчва да проверява ламбда сондата на всеки 30 000 километра пробег или всеки път, когато колата ви се обслужва и се тестват емисиите. Зареждайте само в бензиностанции с добра репутация: изпаренията от оловния бензин повреждат чувствителния елемент на устройството. Поради същата причина не се препоръчва да използвате уплътнители на силиконова основа при монтиране на частите на изпускателната система.
Опитвайте се да избягвате прегряването на изпускателната система. Правилно регулиране и работа на запалителната система е от съществена важност за това.
Когато монтирате нов кислороден датчик, внимателно следвайте инструкциите на производителя му и препоръките на производителя на колата. Винаги почиствайте монтажното място. Затягайте резбовото съединение с динамометричен ключ и спазвайте препоръчаната сила на затягане. Някои производители препоръчват да се смаже резбата, но не позволявайте лубрикант да попадне върху чувствителния елемент на частта.
Симптоми на неизправности
Обикновено, всички дефекти на кислородните датчици имат еднакви симптоми. Това са понижена мощност и производителност на двигателя, влошено ускорение, повишена консумация на гориво, нестабилна работа на празен ход. Понякога може дори да чуете специфично пукане от мястото, където частта е разположена, след като спрете колата.
Причини за неизправности
Неизправностите на чувствителния елемент предимно се причиняват от образуването на нагар по повърхността му. Това се случва , когато използвате добавки, които не са позволени от производителя на автомобила или ако коляновият вал и буталата на двигателят са износени, буталните пръстени и маслените уплътнения на клапаните са повредени или системата за вентилация на картерни газове е задръстена. Освен това, чувствителният елемент на ламбда сондата може да изгори, ако горивото догаря в изпускателната система. Неизправностите на кабелите често се причиняват от промени на напрежението в бордовата електрическа система. Кабелите се износват с времето.
autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
Можете да купите ламбда сонда и други резервни части на добра цена от нас. Широкият асортимент с продукти и удобният каталог ще ви помогнат бързо да изберете нужните компоненти.
Полезна информация за функцията, причините за неизправност, диагностиката и интервалите на смяна
FAQ
Признаците, които помагат да се открие дефектна ламбда сонда:
- автомобилът консумира повече гориво;
- лампата “Check Engine” често свети на таблото;
- празният ход на двигателя е нестабилен;
- бавни реакции на колата към натискането на педала на газта;
- автомобилът се тресе по време на движение;
- чува се пукане, когато двигателят работи;
- изгорелите газове имат по-силна неприятна миризма.
В зависимост от марката и модела на автомобила, годината на производство и обема на двигателя, производителят поставя от 1 до 4 такива устройства. Те се поставят преди и след катализатора. Обикновено, точното им разположение е посочен в техническата документация на автомобила.
Можете да направите самостоятелна диагностика на горната ламбда сонда. Ние препоръчваме да посетите автосервиз за тестването на останалите сонди.
На първо място, намерете сензора с помощта на техническата документация на автомобила. Прегледайте частта. За тази цел развийте крепежните елементи, откачете контактите и премахнете сондата. Частите в добро състояние не трябва да имат механични повреди по себе си и нагар, а кабелите не трябва да имат закъсвания, следи от топене и корозия.
Ако имате VOM мултиметър (волт-ом-милиамметър), проверете частта като измерите нейните основни работни стойности. Ние препоръчваме да гледате видео уроци и да се запознаете с диаграмата на свързване на сензора. Ще е нужно да направите следното:
- Запалете двигателя и го оставете да работи няколко минути.
- Изключете го и отворете предния капак.
- Включете запалването.
- Свържете сондите на VOM мултиметъра към кабелите на нагревателната верига на ламбда сондата и измерете напрежението.То трябва да е 12 V.
- Проверете референтното напрежение като свържете сондите към сигналните кабели на сензора. Свържете отрицателната сонда към каросерията. Получената стойност трябва да е по-малко от 0,45 V.
- Проверете съпротивлението на нагревателя на сензора при изключена букса. Работните му стойности варират между 2 и 10 Ohm. Прецизните стойности за колата ви са посочени в техническата документация на колата.
- Запалете двигателя и свържете сондите на на VOM мултиметъра към буксата на сензора. Увеличете оборотите на двигателя до около 3000. Измерете напрежението. То трябва да се повиши с 0,1 – 0,9 V.