Лагери части за коли

Колесен лагер
Лагер на оста, генератор
Лагер, шенкел
Семеринг, главина на колелото
Лагери части за коли за Top Марки автомобили
Top 10 на най-продаваните стоки от раздел Лагери
Лагери резервни части на автомобил - цялата важна информация за метода на работа, монтажа, диагностиката и периода на експлоатация
Лагерите са устройства, които се използват за фиксиране на осите и валовете на място, позволявайки им да се въртят. Те получават и предават натоварването на подвижните елементи на структурата. Използват се в много автомобилни части: от колелата до алтернаторите.
Конструкция на лагерите
В съвременните автомобили е възможно да попаднете на ролкови и плъзгащи лагери. Първите се използват в главините на колелата, амортисьорите, компресорите, помпите и други подвижни механизми. Вторите се срещат по-често в двигателите, стартерите и турбокомпресорите.
Всички компоненти, независимо от работния принцип се различават по вида натоварвания, на които са изложени, което определя конструкцията им. Например, радиалните ролкови лагери се състоят от външни и вътрешни гривни, които се използват за съединяване на различни механизми на автомобила. Вътрешните повърхности на гривните са снабдени с канали, по които търкалящи се елементи (сачми или ролки) се движат. В повечето случаи, има сепаратор, с отверстия за търкалящите се елементи между пръстените. Аксиалните лагери имат сходна конструкция, но вместо пръстени, те имат горни и долни гривни, между които сачмите и ролките се движат.
Плъзгащите лагери нямат никакви търкалящи се елементи. Състоят се от корпус, който често е отделяем, с втулка направена от анти-фрикционен материал. Те имат входове и канали за подаване на масло. Валът, който се вкарва във втулката не влиза в контакт с нея, защото луфта между тях е изпълнен с масло.
Съвети за експлоатация
- Сменяйте маншоните, уплътненията и уплътнителните пръстени на време. Тези компоненти са много чувствителни на замърсяване и недостиг на лубрикант.
- Използвайте специални инструменти (избивачи и екстрактори) за монтирането и демонтирането на частите. В противен случай рискувате да повредите компонентите на механизма и монтажните им места.
- В повечето случаи, тези компоненти са за еднократна употреба. Не трябва да се монтират повторно.
- Не претоварвайте колата си. Това ще изложи много компоненти на окачването на високи натоварвания.
- Уверявайте се, че ремъците са правилно обтегнати, а ролките са правилно приравнени в системите за ремъчно задвижване.
- Превключвайте на неутрална, когато сте попаднали в задръстване или сте спрели на светофар. Това ще ви помогне да удължите периода на експлоатация на лагерните механизми използвани в съединителя.
- Сменяйте маслото в двигателя на време. Компонентите, които подсигуряват въртенето на коляновия и разпределителния вал имат същата смазваща система. Ако каналите им се задръстят, тези механизми се повреждат предварително.
Симптоми на неизправности
Развалянето на сепараторите, пукнатини или естествено износване на каналите в пръстените се проявяват чрез хрущене и виене, които се появяват при употреба на механизма. В някои случаи, механизмът започва да блокира. Понякога, частите прегряват. Маслени петна около механизма са признак за повредени уплътнения и уплътнителни пръстени. Ако лагерите на главината са се развалили или блокирали, автомобилът може да се отклони от пътя. Възможно е да се наблюдава неравномерно износване на гумите.
Причини за неизправности
Използването на неподходящи лубриканти, както и прекомерното или недостатъчното им количеството може да доведе до неизправности на частите. Прекомерните вибрации, например от коляновия вал, води до изместване от втулките, което е опасно за тях. Високите натоварвания също причиняват амортизация на компонентите.
Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
Бихте ли желали да купите висококачествени и евтини лагери за колата си? Потърсете ги в нашия каталог. Благодарение на огромния асортимент от продукти в нашия онлайн магазин, лесно ще намерите резервни части на достъпна цена.