Климатична уредба части за коли

Климатик части за коли за Top Марки автомобили
Top 10 на най-продаваните стоки от раздел Климатична уредба
Климатична уредба резервни части на автомобил - цялата важна информация за метода на работа, монтажа, диагностиката и периода на експлоатация
Климатичната система се използва за охлаждане на въздуха в автомобила. Тя подсигурява комфорта вътре в автомобила, независимо от температурата на околната среда.
Конструкция на климатичната система
Автомобилните климатици се произвеждат във формата на херметична система, в която циркулира охладителна течност. Това е вещество, което генерира топлина, когато се компресира в течно състояние и я абсорбира, когато се разширява в газообразно. Налягането на охладителната течност се създава от компресор. Той се задвижва от коляновия вал на двигателя, електромагнитен съединител или собствен електрически мотор.
След задействането на климатика, компресорът компресира охладителната течност, което води до загряването ѝ до 80-90 °C. След това, тя се насочва към кондензаторът, където насрещен въздушен поток или вентилатор може да духа върху нея. Поради температурните колебания протича процес на кондензация и охладителната течност преминава през ресивер-изсушител, докато се превръща в течност, където замърсявания и влага се премахва от него. След това, охладителната течност преминава през термостатен контролен клапан и навлиза в тръба с ниско налягане, а след това в изпарителя и се охлажда, докато преминава в газообразно състояние . Пред изпарителя има вентилатор, който разпространява охладеният въздух в салона. След това, охладителната течност се връща в компресора.
Сензори и контролни модули управляват работата на всичките тези компоненти.
Съвети за експлоатация
- Поддържайте двигателното отделение чисто. Почиствайте прах, замърсявания и боклуци от кондензатора от време на време. Премахвайте всякакви натрупани солни отлагания от него.
- Уверете се, че тръбите са надеждно закрепени. Ако забележите, че са разхлабени, затегнете крепежните елементи.
- Извършвайте профилактика на климатика редовно, Не игнорирайте препоръките за допълване на охладителната течност: тя се изпарява през порите на маркучите и с времето количеството охладителна течност в климатика се понижава.
- Включвайте системата през зимата като превантивна мярка. Това ще позволи да се смажат вътрешните ѝ компоненти и ще ги защити от корозия и изсъхване. Достатъчно е устройството да работи за около 15 минути. Обаче, имайте предвид, че процедурата трябва да се извършва в топло помещение като гараж, закрит паркинг и т.н.
- Опитвайте се два пъти в годината да почиствате изпарителя и да сменяте салонния филтър.
- Ако колата е стояла на слънце дълго време в горещо време, проветрете горещия въздух преди да включите климатика. Това ще понижи натоварването върху компресора и ще намали риска от разболяване.
- Не допълвайте самостоятелно климатичната система. Без подходящите инструменти, няма да можете да контролирате налягането в системата. Прекомерното количество охладителна течност е много опасно, защото може да причини хидравличен шок и унищожаване на компресора.
- Когато системата е включена, затворете прозорците. Ако топъл въздух от улицата постоянно влиза в автомобила, всичките компоненти на климатичната система ще се износят преждевременно.
Признаци за неизправности
Шумове и бучене от компресора, когато климатика е включен или изключен са признаци, че лагерът на ролката е износен. Обаче, ако шумът се появява само, когато двигателят работи, самият компресор е вероятно да е неизправен. Компресорът трябва да се смени. Понижена ефикасност на охлаждане, както и бяла пяна в инспекционния прозорец (ако има такъв), са признак, че има теч в системата. Ако кондензаторът е замърсен, системата може да се изключва самостоятелно. Същият проблем се получава, когато термостатния контролен клапан е задръстен. Същевременно, тръбите на изпарителя могат да се покрият с лед, съпроводен от прекъсвания в подаването на студен въздух. Сходни проблеми могат да се наблюдават, ако датчика за налягане е дефектен.
Причини за неизправности
Развалянето на компресора и другите елементи най-често се причинява от липсата на лубрикант, което може да се обясни от ниското ниво на охладителната течност или неизползване на системата дълго време. Следователно, климатикът трябва да се включва поне веднъж в седмицата. Корозията, която може поврежда радиатора и парното може да се причини от неизправност на филтъра на изсушителя, например, ако не е сменен при разхереметизиране на системата.
Autodoc.bg: само висококачествени автомобилни продукти
Можете да купите части на климатика на изгодна цена от нашия онлайн магазин. Можете да намерите всичката информация за настоящите промоции на главната страница. Можете да се абонирате за бюлетина ни, за да получавате информация за специалните ни оферти.