Съдържание
Проблеми с VW Touareg и мнения
Volkswagen Touareg е лукзосен кросоувър SUV, произвеждан от 2002 година до сега. Автомобилът има 3 поколения, които се предлагат с широка гама бензинови и дизелови двигатели, като във втората и третата генерация се появяват и хибридни версии.
Мнения за Volkswagen Touareg: плюсове и минуси
За тези над 20 години производство, Туарег завоюва славата на високопроходим автомобил, в който не липсват никакви удобства с цената на използването на последните достижения в технологиите. Именно тази висока технологичност е и причината за някои от дефектите, с които се срещат собствениците на тези автомобили.
Плюсове | Минуси |
Комфорт и интериор: Отличен комфорт на дълги пътувания, просторен и луксозен интериор. | Цена: Висока базова цена и скъпи екстри. |
Мощни двигатели: Налични са мощни V6 и V8 двигатели, осигуряващи отлична динамика. | Разход на гориво: Висок разход на гориво, особено при двигателите с голям работен обем. |
Окачване и стабилност: Адаптивното окачване осигурява плавна возия и стабилност на пътя. | Размери: Голяма и тежка кола, която може да бъде трудна за паркиране в градски условия. |
Технологии и оборудване: Много модерни технологии, включително мултимедийна система и асистенти за шофиране. | Цени за поддръжка: Високи разходи за поддръжка и резервни части. |
Безопасност: Високи нива на безопасност, благодарение на многобройни активни и пасивни системи за сигурност. | Ограничена маневреност: За своя размер, не е най-маневреният автомобил в тесни пространства. |
Висока проходимост: Много добри офроуд възможности с наличното 4х4 предаване. | Амортизация: Бързо понижаване на стойността при препродажба. |
Теглителна сила: Отлични способности за теглене на ремаркета и каравани. | Тежест: Високата маса на автомобила може да влияе на динамиката и управлението. |
VW Touareg проблеми
Отговаряйки на наложения луксозен стандарт, инженерите са екипирали Туарег с многобройни високотехнологични за времето си и съвременни електронни системи, които очаквано са и причината за доминиращите оплаквания на собствениците на този автомобил. Най-честите проблеми са свързани с централното заключване, управлението на ел. стъклата, осветлението в купето и мултимедийната система. Големи неприятности предизвикват неизправностите породени от проблеми с кабелните снопове – тези повреди са много трудни за намиране и съответно отнемат много време в сервизите, което не е никак евтино.
Като опция за автомобила се предлага адаптивно пневматично (въздушно) окачване. Чрез Adaptive air suspension можете лесно да регулирате височината на автомобила, в зависимост от това дали шофирате по магистрала или третокласен път. А защо не и спрямо настроението си. Профилите "Comfort", "Normal" или "Sport", в Touareg ви дават възможност да осигурите изключителен комфорт при пътуване като увеличите пътния просвет или да регулирате височината на задната част на автомобила с 4 см под стандартното ниво, което допълнително улеснява товаренето или разтоварването. Тази екстра също понякога е източник на проблеми, но ремонтът на компресора, клапаните и блока за управление вече е достъпен и не толкова скъп, което помага на собствениците да избегнат покупката на скъпи нови компоненти. Цената на една нова въздушна възглавница за VW Touareg е в рамките на 500-900 лева.
RIDEX Водна помпа
с уплътнение, механичен, за задвижване с пистов ремък
HEPU Водна помпа
брой зъби: 29, с уплътнения, с тръбна муфа, с ремък, с винт, с термо-мениджмънт модул, механичен
MAGNETI MARELLI Водна помпа
MEYLE Водна помпа
с уплътнение, ORIGINAL Quality
FEBI BILSTEIN Водна помпа
с уплътнителен пръстен, Метал
При правилна поддръжка и навременна смяна на масла и консумативи трансмисията не би трябвало да Ви създава проблеми. Излишно е да споменаваме, че маслата следва да отговарят на препоръките на производителя, тъй като цената за отстраняване на евентуалните проблеми, особено при автоматичната трансмисия, ще е многократно по-висока от икономията от масло. При поява на „приплъзване“ при ускорение или на „придърпване“ при сваляне на скоростите на автоматичната скоростна кутия, направете превантивна диагностика, която ще Ви спести високи разходи при бъдещо задълбочаване на проблема. Възможно е да се наложи замяна на висящия лагер на кардана между раздатъчната кутия и задния мост, чиято цена е между 100 и 300 лева в зависимост от производителя.
Собственици на Туарег се оплакват от преждевременно износване на накладките и спирачните дискове, което вероятно е продиктувано от голямата маса на автомобила. Този проблем се решава лесно чрез инсталиране на нов комплект дискове и накладки за VW Touareg, но изисква контрол на състоянието на тези компоненти при обслужването на автомобила или при техническия му преглед.
Не трябва да се пренебрегва пословичната бързина (под 10 секунди), с която се демонтират и крадат фаровете на тези автомобили. Ето защо има сервизи, които предлагат допълнително укрепване на тези скъпи компоненти.
Общ проблем за най-масовите двигатели 2.5 tdi, 3.0 tdi, 3.2 v6, 4.2 v8, 5.0 v10 tdi е течът на масло – през гарнитурите на капака на цилиндровата глава, капаците на ангренажа и картера на блока. Това са неприятни проблеми, които освен омасляването и натрупването на мръсотия, могат до доведат до понижаване нивото на маслото и попадане му върху компоненти, изработени от гума или пластмаса, които са чувствителни към петролни продукти.
VW Touareg 2.5 tdi проблеми
Чест проблем при тези двигатели е неизправност на водната помпа, която води до попадане на охлаждаща течност в маслото, което се пресича. Решението е да закупите нова водна помпа за VW Touareg и старателно промиване на маслената система на двигателя. Някои оплаквания предизвикват и дюзите, които освен до нестабилна работа на двигателя, могат да доведат и до попадане на гориво в маслото.
VW Touareg 3.0 tdi проблеми
При тези двигатели се срещат проблеми с хидравличните обтегачи на ангренажните вериги. Цената на тяхната замяна зависи от поколението на двигателя и дали е възможна смяната им без демонтаж на мотора. Неизправностите по горивната помпа за високо налягане могат да се избегнат с правилно обезвъздушаване при смяна на филтъра и качествено гориво. Неизправните горивни дюзи могат да се диагностицират с VCDS (VAG COM) софтуер като превантивно се открият тенденции към промяна на параметрите им. Използването на качествено гориво удължава живота на инжекторите. Неприятности могат да донесат и вихровите клапи, които обаче подлежат на ремонт.
VW Touareg 3.2 v6 проблеми
При автомобили с голям пробег – над 300000 може да се наблюдават прогари по челата и полите на буталата, които могат да се открият с ендоскопски преглед през отворите на свещите. Проблеми създава и мембраната на системата за вентилация на картерните газове. Също така собствениците на Тауарег с такива двигатели се оплакват проблеми с раздатъчната кутия.
VW Touareg 4.2 v8 проблеми
Характерни са проблеми с обтегачите на веригата на ангренажа, които се констатират лесно по шума, чуващ се при стартиране на двигателя. Можете да очаквате тези неприятности да се появят при пробег между 200000 и 230000 км. Друг проблемен възел е кинематиката на вихровите клапи на всмукателния колектор. Рамената са изработени от пластмаса и лесно се чупят, но като резервни се предлагат метални такива.
VW Touareg 5.0 v10 tdi проблеми
Мощен двигател – голям въртящ момент. Именно това води до проблеми с полуосите и висящите опорни лагери. Освен това се срещат течове на масло от турбокомпресора. Възможни са и проблеми с дюзите.
ТОП продукти по темата: